Kaasuläpänasentotunnistimen häiriö?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Kaasuläpänasentotunnistimen häiriö?
Mimmonen operaatio se nyt on sitten vaihtaa tuo tyhjäkäyntimoottori C20XE koneeseen? Näyttäisi olevan tuolla imusarjan alla ja ylhäältäpäin vaihto on mahdotonta. Mites alhaaltakäsin?
Nyt menee kyl hermot kun ei enää yhtään pidä kierroksia kohillaan tuo. Kiva ajella kylillä kun huutaa 4000:ssa tyhjäkäynnillä. On mulla "uus" moottori takapenkillä ollu jo puol vuotta mut aina unohtunu se vaihto kun on pelannut moitteitta.
Nyt menee kyl hermot kun ei enää yhtään pidä kierroksia kohillaan tuo. Kiva ajella kylillä kun huutaa 4000:ssa tyhjäkäynnillä. On mulla "uus" moottori takapenkillä ollu jo puol vuotta mut aina unohtunu se vaihto kun on pelannut moitteitta.
Onnistui ainakin calibrassa yläkautta,kun otti ensin laturin irti kiinnikkeistään,jotta sai kädet molemmin puolin imusarjaa sinne alle.
Otin myös suutinkiskon irti,jotta näin paremmin imukanavien välistä mitä oon tekemässä.
Irroittamiseen riitti yhden letkuklemmarin avaaminen ja sähköliittimen irroittaminen tyhjäkäyntisäätimen perästä.
Pienistä käsistä on etua tuossa hommassa ja hyvistä hermoista
Otin myös suutinkiskon irti,jotta näin paremmin imukanavien välistä mitä oon tekemässä.
Irroittamiseen riitti yhden letkuklemmarin avaaminen ja sähköliittimen irroittaminen tyhjäkäyntisäätimen perästä.
Pienistä käsistä on etua tuossa hommassa ja hyvistä hermoista
-
calibra-92
- 'Senator'

- Undertaker
- 'Diplomat'

Eli vaihdoin ton tyhjäkäyntimoottorin. Vähän oli ahdasta kun ajoin pölkkyjen päälle ja möngin alle ja sieltä sit yhdellä kädellä piti tuhertaa. Tyhjäkäynnin humppaaminen asettui mutta edelleen kierrokset laskevat todella tahmaisesti siihen tuhannen pintaan. Eli kun painasee pedaalia ja kierrokset nousee niin ne tippuu sieltä pikkuhiljaa alaspäin. Mitattiin kaasuläpänasentotunnistin ja näytti kokoajan 0:aa ja sit siellä ihan lopussa kaasun asentoa heilahti mittari.
Ilmeisesti se on sitten rikki. Otettiin se irti siitä ja auto kävi edelleen samallalailla. Paljonkohan tuo maksaa kaupassa?
Ilmeisesti se on sitten rikki. Otettiin se irti siitä ja auto kävi edelleen samallalailla. Paljonkohan tuo maksaa kaupassa?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Mutta kyllä kait käynnin pitäisi muuttua kun otetaan irti tämä ks. tunnistin?
Vai missä muualla se vika voisi olla kun se niin hitaasti laskee kierroksia?
edit: Ja tosiaan. Tyhjäkäynti asennossa mittari näytti 0:aa. Mutta ainut jossa mittari värähti oli täysikaasu. Että olisikohan tuo tyhjäkäyntiasento sitten mennyt sököksi. Kun kuitenkin tyhjäkäynti on se ongelmana mulla.
Vai missä muualla se vika voisi olla kun se niin hitaasti laskee kierroksia?
edit: Ja tosiaan. Tyhjäkäynti asennossa mittari näytti 0:aa. Mutta ainut jossa mittari värähti oli täysikaasu. Että olisikohan tuo tyhjäkäyntiasento sitten mennyt sököksi. Kun kuitenkin tyhjäkäynti on se ongelmana mulla.
Hyvin paljon mahdollista.
Tyhjäkäyntikärjet noista ensimmäisenä menee,kun ovat eniten käytössä.
Omassa huomannut sellaista,ettei aina moottorijarrutuksessa katkaise syöttöä,eli vaihtoon minullakin menossa.
Pelkkä säätäminenkin saattaa auttaa.
Tunnistimesta pitäisi kuulua naksahdus heti kun kaasuläppää aletaan avaamaan.Löysäämällä ruuveja ja kääntämällä anturia saa säädettyä.
Tyhjäkäyntikärjet noista ensimmäisenä menee,kun ovat eniten käytössä.
Omassa huomannut sellaista,ettei aina moottorijarrutuksessa katkaise syöttöä,eli vaihtoon minullakin menossa.
Pelkkä säätäminenkin saattaa auttaa.
Tunnistimesta pitäisi kuulua naksahdus heti kun kaasuläppää aletaan avaamaan.Löysäämällä ruuveja ja kääntämällä anturia saa säädettyä.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Oletko tarkistanut kaasuläppien lepoasennon, Ainakin C20NE konetyypin motronic tekee samoja oireita kun läppä säädetään liian isolle lepoasentoon. Eihän kaasuvaijeri kanna? Muistaakseni tyhjäkäynnin pitäisi olla 2000 kierroksen paikkeilla kun kone on lämmin ja tyhjäkäynninsäätimen liitin irrotetaan.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ajattelin tässä todeta että mullakin on ongelmia c20xe koneen tyhjäkäynnin kanssa. Samoin ongelmia myös tuon nykimisen kanssa. Meinaa pahimmilaan sisuskalut rytkyttää pihalle;P Mutta öljyttyäni tyhjäkäyntiventtiiliä, ja kun saan tyhjäkäynnin pariksi päiväksi asettumaan, auto rytkyttää silti..! Eli en tiedä olisiko nuo yhteyksissä.Undertaker kirjoitti:Kyllä siitä se naksahdus kuuluu. Mutta mulla kans on ollut jo kauan sellainen vika kun antaa mennä moottorijarrutukseen oikein matalilla kierroksilla niin alkaa nykimään pirusti. En tiedä johtuuko tuosta.
edit: Whii. 1000 viestiä kirjotettu. RISPEKT
- Undertaker
- 'Diplomat'

Mikäli tyhjäkäyntiventtiili on sama kuin tyhjäkäyntimoottori niin olen sen kyllä jo vaihtanut. Mutta en kerennyt vielä kokeilla vieläkö se rytkyttää moottorijarrutuksessa. Pitäisi varmaan tuo kaasuläpänanturi vaihtaa.mige kirjoitti:Ajattelin tässä todeta että mullakin on ongelmia c20xe koneen tyhjäkäynnin kanssa. Samoin ongelmia myös tuon nykimisen kanssa. Meinaa pahimmilaan sisuskalut rytkyttää pihalle;P Mutta öljyttyäni tyhjäkäyntiventtiiliä, ja kun saan tyhjäkäynnin pariksi päiväksi asettumaan, auto rytkyttää silti..! Eli en tiedä olisiko nuo yhteyksissä.Undertaker kirjoitti:Kyllä siitä se naksahdus kuuluu. Mutta mulla kans on ollut jo kauan sellainen vika kun antaa mennä moottorijarrutukseen oikein matalilla kierroksilla niin alkaa nykimään pirusti. En tiedä johtuuko tuosta.
edit: Whii. 1000 viestiä kirjotettu. RISPEKT
Kävin tänään kyselemässä opelilla tuota tyhjäkäyntisäätimen/moottorin/solenoidin hintaa. Hinnaksi jäi 270e!!
Kyseessä on tämä sylinterin muotoinen mötikkä johon tulee virtajohdot ja kaksi kumiletkua. Samanlainen löytyy ainakin omastani. Ensiksi tarjosi 190 euron osaa, mutta kyseinen palikka se ei ollut. Tähän tuli jokin paperitiivistekkin..:S MIten se voi olla noin kallis?!?!?
- Undertaker
- 'Diplomat'