Luin täältä: http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/autoviat.htm
siinä sanottiin että jos pakoputki tiputtaa vettä niin sylinterinkannessa on jotain vikaa. Mulla ei varsinaisesti tiputa vettä mut kastelee semmosen 8" alueen hyvinkin nopeesti jos auto on tyhjäkäynnillä paikallaan. Käykö siis liian rikkaalla vai liittyykö tohon kansivika? Luulen että se ei ole vettä jonka sen kastelee on sen verran tumma läikkä.
20NE
edit: tosin toi vikalista ei ole tohon mun autoon tarkoitettu.
pakarin kastelu.
-
vaniljacreme
- 'Kapitän'

hmm
eikös jollain tietyllä ilmalla sinne putkeen kontensoidu vettä joka sit tulee ulos kaasujen kans?ei sitä kyl paljoa tuu mut kumminki silleen että sen huomaa.
ihan normaali ilmiö...ei paniikkia.
vettä pääsee pakoputkeen myös imuilman mukana. aamuisin ilmankosteus % on jotain98 ja kone haukkaa jo joutokäynnillä paljon ilmaa sisäänsä.
siihen kun lisää vielä yön aikana putkistoon ja vaimentimiin kondensoituneen veden niin auto lirauttaa vettä pihalle joka kiihdytyksessä.
jos keskikesällä helle aikaan tulee vettä tiputtamalla putkesta kannattaa kurkata onko jäähdytysnestettä kadonnu jo monta litraa.
siinä vaiheessa kun kone on normaali lämpöinen ja autoa seuraa suuri valkea sumupilvi tietää että kannen tiiviste on entinen.
vettä pääsee pakoputkeen myös imuilman mukana. aamuisin ilmankosteus % on jotain98 ja kone haukkaa jo joutokäynnillä paljon ilmaa sisäänsä.
siihen kun lisää vielä yön aikana putkistoon ja vaimentimiin kondensoituneen veden niin auto lirauttaa vettä pihalle joka kiihdytyksessä.
jos keskikesällä helle aikaan tulee vettä tiputtamalla putkesta kannattaa kurkata onko jäähdytysnestettä kadonnu jo monta litraa.
siinä vaiheessa kun kone on normaali lämpöinen ja autoa seuraa suuri valkea sumupilvi tietää että kannen tiiviste on entinen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Täydellisen palamisen (happea O2 ja jotain hiilivetyä; CxHy) tuloksena syntyy hiilidioksidia ja vettä. Ei ole bensa eikä ilmakaan niin puhdasta, mutta silti siellä syntyy edelleen vettä(joka kondensoituu putkessa) ja hiilidioksidia (ja paljon muutakin jonka takia pitää olla kattia, egr:ää...yms.). Siis ihan normaalia, että putkesta miltei aina tiputtaa vähän vettä (kuten tähänkin asti on tullut vastauksina).