astra f caravanin ujellusongelma

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
HantE
'Kadett'
'Kadett'

astra f caravanin ujellusongelma

Viesti Kirjoittaja HantE »

Jo rupeaa kypsyttämään ky en tiiä mista johtuu että, ajaessani caravaaniastrallani rupeaa tuuli ujeltamaan jo reilu 60km/h vauhdissa ja jatkuu vauhdin noustessa! Ujellus kuuluu jostain auton takaosasta, mutta en pysty paikantamaan mistä sieltä. Talvella on ilo ajella -kun katolla on puolmetriä lunta ni eipä ujella. voisko johtua kattokaiteista? ei viittis niitä pistaakaan. Kertokaahan ihmeessä jos on kokemuksia samanlaisesta ongelmasta ja sen ratkaisemisesta...
Astra F 2.0 Caravan ym.
>kuvia kaikista rasseista<
kumppari
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kumppari »

No mulla on F Astra Caravan ympäri vuoden kattokaitella ja ei se kyllä kummemmin ujella. Ainoastaan silloin kun nuo takalasin nostot on sen verran löysät että tahtoo hieman tippua. Ettei vaan aina talvisin jäätyis kiinni niin ei ujella? Toinen vaihtoehto saattaa olla tuuliohjain takalasilla, onko sellaista? Jos on niin koitappas ilman sitä.
Kohtuu kummalta kyllä tuntuu jos jo kuudessakympissä alkaa vinkua. Meidän auto ei vingu ees bilteman suksipoksilla kuudessakympissä =)
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Aiheesta on ennenkin muistaakseni keskusteltu. Isäni Astra F Caravan ujeltaa myös todella aavemaisesti (taitaa olla riivahenki kyydissä...), mutta omani ei ujella ollenkaan. Pitäisi varmaan miettiä, mitä eroja autoissa on, että keksisi mistä johtuu. Yksi vaihtoehto on äänieristeet ja tiivistet, mitä minun autossa on enemmän kuin kuin isän. Omassa autossa on kynnyskoteloissa ylimääräiset tiivisteet ja konehuoneen puolella rintapellissä ja konepellissä on äänieristeet, mitä isän autosta ei löydy. Omituinen vika, taikka ominaisuus, tuo joka tapauksessa on.
HantE
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HantE »

Ei mulla mitään tuuliohjaikompleksihässäköitäkää oo, et ei ne ainakaa vingu. Täytynee kait oikei tarkemmi tutkiskella... jos ny ensi vaikka kokeilis antennin ruuvata irti, mut en usko kyllä et se alkuperäisestä antennistakaa johtus...
Astra F 2.0 Caravan ym.
>kuvia kaikista rasseista<
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

yksi asia mikä ihmetyttää astran kanssa on se että kun katsoo etulokasuojien korkeutta juuri siinä kohtaa missä etuovista loppuu pelti ja ikkunalista alkaa: etulokasuojan reuna on matelemmalla kun ovipelti! Voisiko ujelluksen syy olla takaluukun sovituksessa, eli jos vaikka takaluukun yläreuna on vähän korkeammalla kun katon pelti? Tais olla tää viimeinen aika kaukaa haettu, vaikka eka pointti oli ihan faktaa, ainaski oman pirssin kohdaslla.
4n77i
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 4n77i »

Mulla ujeltaa 3-ovinen F Astra. Joskus kuulin, että syynä voisi olla varapyöräkotelon pohjassa olevat reiät. Niissähän on semmoset kumiset tulpat mutta mulla ainakin oli yks irronnut. Teippasin sen takas paikoilleen mutta ujeltaa edelleen. En oo kyllä nyt katsonut pitkään aikaan onko tulppa pysynyt paikallaan.
FAstra-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja FAstra-98 »

Minun sedanissa ujeltaa renkaat!

"Ne laadukkaimmat markkinoilla olevat" :lol:
EkoTurpot...
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Verkkis
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Verkkis »

Itselläni on kanssa F-Astra caravan ja se ujeltaa myöskin kovemmissa nopeuksissa ja varsinkin tuntuu siltä että sivutuuli ujeltaa ja epäilen että se on kattokaiteet kun ujeltavat
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Ei mulla kuulu mitään ylimääräisiä ujelluksia..
Saattaapi olla että ovitiivisteet on kuoleentunut eikä tiivistä tarpeeksi
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Vastaa Viestiin