astra f x20xev tyhjäkäynnin tärinä.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

astra f x20xev tyhjäkäynnin tärinä.

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

elikkä astrassa on mielenkiintonen "ominaisuus", tyhjäkäynillä moottorin värinä tuntuu hyttiin ehkä liiankin selvästi, nyt kun olen tehnyt tutkimus työtä niin sama värinä kyllä tuntuu pikku koneissakin mutta ei niin selvänä ja häiritsevä. töissä sitten kattetelin testerillä niin tyhjäkäynnin ohjaus toimii niinku pitää ja ei muutenkaan mitään vikaa, sitten nostin velä tyhjäkäynin 976rpm mutta ei vaikutusta värinään. Onko jollain samanlaista vikaa ja onko sitä korjattu mitenkään? lähinnä itsellä tulee mieleen että onko moottorin tukityynyt niin kuluneet/väsähtäneet että värinät alkaa tuleen hyttään?

ja jollain tulee mieleen että mitä nyt pikku värinä, niin kyllä se vaan ärsyttää kun koiraverkko rämisee!
Tdi 200+
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

itselläni oli pienemmän huohotin letkun liitosputki tukossa joka tulee kaasuläpän ala puolelle. porasin 3mm poralla läpi reiän ja tyhjäkäynti parani huomattavasti. itse letkukin oli aivan murusina sisältä. täristi aika pahasti tyhjäkäynnillä! meinasin jo tukikumeja vaihtaa mutta selviskin tuolla! kannattaa tarkistaa..

kone tyyppihän on x20xev
2.0t Re85
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Mulla ainakin jyrisee flekti aivan törkeenä kun se alkaa pyörimään. Kone on sama.
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

x20xev:hän se on vajukki mikä vajukki, tyhjäkäynti on tasanen ei humpaa tai mitään, elikkä vika ei ole käynnissä kuten jo ylempänä sivusin.
Tdi 200+
Vastaa Viestiin