a omega 2.6 >> 3.0 24v
a omega 2.6 >> 3.0 24v
koitin hakua vaan ei löytyny. alotetaan sit uus.
eli tarkoituksena vaihtaa -91 2.6 omppuun (farkku) 3.0 24v kone, jos siitä ei tule hirveää sotimista.
kuinka käy käytännössä? tarviiko alusta muutoksia?
entä kuinka kone menee tuohon? johtosarjat? laatikko?kytkin?
ohjain yksikköhän on sama motronic 1.5 mutta onko se sittenkään sama?
uskoisin että joku on tämmöisen tehnyt ja nyt olisin mielenkiinnolla kuuntelemassa et mitä menee vaihtoon tuossa projektissa.
eli tarkoituksena vaihtaa -91 2.6 omppuun (farkku) 3.0 24v kone, jos siitä ei tule hirveää sotimista.
kuinka käy käytännössä? tarviiko alusta muutoksia?
entä kuinka kone menee tuohon? johtosarjat? laatikko?kytkin?
ohjain yksikköhän on sama motronic 1.5 mutta onko se sittenkään sama?
uskoisin että joku on tämmöisen tehnyt ja nyt olisin mielenkiinnolla kuuntelemassa et mitä menee vaihtoon tuossa projektissa.
- Motocoyote
- 'Diplomat'

Tämä menee hieman mutupuolelle, mutta ite olen kerran selvitellyt tätä samaa asiaa, mutta 12 tappiselle 3 litraselle, tai oikeastaan siihen oli jo vaihdettu 3 litrasen lohko, mutta ruiskut ja imusarjat oli 2.6 litrasesta. automaattilaatikolla, ja usko tai älä, mutta se oli laiskempi ku mun vakio kakslitranen. Tottakai siinä oli tehty jotain väärin, kenties se ei tykänny siitä 2.6 imusarjasta/ruiskusta/kannesta? siihen se kauppa sitte tyssäs.
Sitä ei ollu muutoskatsastettu kolmilitraseksi (ruottalainen auto) ja koska mun ois pitäny se katastaa niin selvittelin silloin tätä asiaa. En ole ihan varma että oliko ihan kaikki osat, mutta ainaki jarrut, perä ja laatikko on samat 3.0:ssa ku 2.6:ki.
Ihan varaosaluettelosta tsiigasin...
Sitä ei ollu muutoskatsastettu kolmilitraseksi (ruottalainen auto) ja koska mun ois pitäny se katastaa niin selvittelin silloin tätä asiaa. En ole ihan varma että oliko ihan kaikki osat, mutta ainaki jarrut, perä ja laatikko on samat 3.0:ssa ku 2.6:ki.
Ihan varaosaluettelosta tsiigasin...
Uskoisin että vaihtoon menee seuraavat:
-Moottori
-Laatikko (ehkä...)
-Kytkin
-Moottorin johtosarja
Alusta varmaankin on aikapitkälle sama.
-Moottori
-Laatikko (ehkä...)
-Kytkin
-Moottorin johtosarja
Alusta varmaankin on aikapitkälle sama.
BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
onko tuosta johto sarjan sopivuudesta tarkempaa tietoo? eli 2.6 johto sarja ei vissiin käy 3.0 24v mottiin? jos/kun ei käy niin minkälainen on vaihtaa sopiva johtosarja, eli voiko vaihtaa pelkän moottorin johto sarjan ettei tarte koko auton johto sarjaa vaihtaa? ja entäs kun mulla on tuossa ilmastointi ja ajotietokone niin haluaisin säilyttää ne ihan toimivana..
jostain kuulin että tuo 2.6 johto sarja kävis 3.0 24v mottiin pienellä johtojen muokkauksella, eli pidentää joitaki ja joitaki lyhennellä kun kaikki anturit ei ole samalla puolen moottoria.... mutua?
jostain kuulin että tuo 2.6 johto sarja kävis 3.0 24v mottiin pienellä johtojen muokkauksella, eli pidentää joitaki ja joitaki lyhennellä kun kaikki anturit ei ole samalla puolen moottoria.... mutua?
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kyllä se 2.6:nen on laatikoltaan, alustaltaan jne. vastaava kuin 24v, eli vaihtoon menee lähinnä kone, boksi ja ajotietokoneen näyttö jos sen haluaa toimimaan. 24v on moniurahihnalla mutta onko 2.6:sessa tavalliset remmit?
koneen johtosarjan ainakin itse vaihtaisin, ei ole iso homma, mutta saa sen varmaan vanhastakin muokattua jos kolvi pysyy kädessä.
koneen johtosarjan ainakin itse vaihtaisin, ei ole iso homma, mutta saa sen varmaan vanhastakin muokattua jos kolvi pysyy kädessä.
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Niin siis se ajotietokoneen näyttö kannattaa vaihtaa sen takia että epäilisin ettei se näytä oikein tuon uuden koneen kanssa, mutta en nyt mene varmaksi sanomaan. Mutta eipäilisin ettei niissä aivan sama ohjelma ole.
Johtosarjaa ei tartte eikä kannata vaihtaa mutta se koneen johtosarja on aika lailla erillinen auton omasta johtosarjasta ja se kannattaa vaihtaa jos sellaisen saa mukaan kun ei siitä kovin iso vaiva ole. Itsellä se ainakin onnistui alle tunnissa.
Jos se kerta moniurahihnalla on niin kyllä sen voisi saada sen ilmastoinnin kompuran sinne ympättyä kohtuu vaivalla. Lohkot noissa koneissa kun ovat päällepäin kutakuinkin samat.
Johtosarjaa ei tartte eikä kannata vaihtaa mutta se koneen johtosarja on aika lailla erillinen auton omasta johtosarjasta ja se kannattaa vaihtaa jos sellaisen saa mukaan kun ei siitä kovin iso vaiva ole. Itsellä se ainakin onnistui alle tunnissa.
Jos se kerta moniurahihnalla on niin kyllä sen voisi saada sen ilmastoinnin kompuran sinne ympättyä kohtuu vaivalla. Lohkot noissa koneissa kun ovat päällepäin kutakuinkin samat.
no sehän selvii kokeilemalla et miten se näyttö toimii...
ai sen pystyy vaihtaan vaan sen moottorin johtosarjan erikseen? eli se on niinkun oma sarjansa moottorilla ja itse autolla? jos noin niin eihän siinä sit kovin paha duuni oo...
tarkotus ois hommata kokonainen 3.0 24v omega esim. saksan tuonti tai sit kolaroitu tai muuten vaan halpa... sit kun koneen saa pellin alle ja toimimaan niin sit pitää alkaa säästään 4.0 sisuskaluihin rahaa...
ai sen pystyy vaihtaan vaan sen moottorin johtosarjan erikseen? eli se on niinkun oma sarjansa moottorilla ja itse autolla? jos noin niin eihän siinä sit kovin paha duuni oo...
tarkotus ois hommata kokonainen 3.0 24v omega esim. saksan tuonti tai sit kolaroitu tai muuten vaan halpa... sit kun koneen saa pellin alle ja toimimaan niin sit pitää alkaa säästään 4.0 sisuskaluihin rahaa...