Tulipa hommattua tommonen keskuslukituksen kaukoohjaus sarja (Spal as80) ja sitä pitäs alkaa tohon A omegaan asentaa.
Ongelmana vaan on erittäin sekavat ohjeet(ainakin minulle ) joita ei ole edes suomeksi.
Ohjaus boxin löysin kyllä autosta mutta siihen se sitten jäikin. Eli jostain pitäs
saada tietoa mitä johtoja sieltä auton boxilta pitäs kytkeä tähän kaukoohjaimen boxiin. Ohjeet on positiiviselle ja negatiiviselle ohjaukselle, kumpikohan tossa omegassa on?
Jos joku on asentanut kyseistä laitetta tai jos jollain on muuten tietoa kytkennöistä olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä.
Mulla on just itellä menossa Viper 210HV:n (vastaava laite kuin sinulla veikkaisin) asennus Omegaan. Sen verran olen saanut selville, että avaava pulssi löytyy boksin ruskea-valkoisesta, ja sulkeva ruskea-punaisesta (tai toisinpäin).
Kytkentätapaa en ole vielä saanut selville, eli onko kyseessä positiivinen vai negatiivinen ohjaus, vaiko napaisuuden vaihtoa käyttämällä.
Laitan tänne infoa enemmän kunhan saan viat/ongelmat selville ja kaukosäädön toimimaan.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
Noita avaavaa ja sulkevaa piuhaa yritin itsekkin tossa päivällä etsiä huonoin tuloksin mutta kiitos tiedosta, vähän etenee asennus. Ja myyjän mukaan tämä piti olla helppo asentaa
mulla olisi samanlainen projekti F astraan .mulla olisi myös ohjeet asennukseen suomeksi.en onnistunut scannaamaan niitä tähän jote täytyy käydä keskustelua tällä palstalla homman edetessä.
Kohta pitäis lähtee jatkaa asennusta. Ainut ongelma nyt ois et kumpi ohjaus, negatiivinen vai positiivinen tossa omegassa on. Vectrassa ainakin taitaa olla negatiivinen ohjaus että jospa sitten tossakin olis.
Elikkä sen verran nyt selvis et ohjaus on negatiivinen ja sulkeva pulssi rus./pun. ja avaava rus./valk. kuten jarksi jo mainitsi. Kohta pitäis ruveta pelamaan jos hyvin käy . Sitten ois enää noiden vilkkujen kytkeminen tohon kaukoohjaus boxille.
Paikalliselta osaset myyjältä ostin ja 84€ maksoi. Mukaan tuli hälytinyksikkö,
2xkake, piuhat ja englannin kieliset ohjeet. Saishan tosta helposti laajennettua hälyttimen kun ostas sireenit sun muut. Ja radiotaajuudella toimii.
Hyvin rupes pelaamaan mutta muutama piuha ihmetyttää vielä: +12v +30 permanent positive protected by fuse (ex. dome light) 15 positive present also at ignition +15 (virtalukon kuva)
ylempään kytkin jatkuvan virran ja alempaan virtalukon takaisen virran.
Ihmetyttää vaan että mihin tarvitaan noin monta virtapiuhaa kun näiden lisäksi akulta tulee boxille vielä yksi suora virta.
Elikkä nyt toimii muuten hyvin mutta kun pistää kakesta ovet lukkoon niin menee lukkoo ja samantien takas auki. Sama homma avatessa eli auki ja takas kiinni. Kuskin puolen nupista kun "auttaa" eli painaa hiljaa kun lukitsee ovet ni sillon ei räväytä auki vaan kestää lukossa, samoin avatessa kun hiljaa nostaa nupista niin pysyy auki eikä pistä takas lukkoon.
Mikäköhän mahdollisesti vois olla vikana?
Mulla on kanssa ylitsepääsemättömiä ongelmia tuon Viperin kanssa. Teki eilen tuota samaa, eli pompautti edestakaisin lukkoja. Tänään alkuperäinen k.lukon boksi veti jostain herneet nenäänsä ja lopetti toimintansa tyystin.
Olenkin nyt kahden vaiheilla että tilaanko halytin.comista uuden keskuslukkosetin jonka vaihtaisin tuon orkkislukon tilalle. Se sisältäisi uudet moottorit ja boksin, ja sen kytkentään Viperin kanssa on kuulemma kattavat ohjeet. Eipä tarvitsisi enää tapella tuon kanssa. Ja tuolta halytin.comista tilasin siis tuon Viper 210HV laitteenkin:
tässä selitys piuhoille.+12v +30 jatkuva virta suojattu sulakkeella (esim.sisävalo) ja piuha joka siihen tulee Boxilta on violetti. 15 virta päällä myös sytytysvirta japiuha on oranssi. mä en ole vielä kerennyt aloitta asennusta joten seuraan mielen kiinnolla teidän projektia miten onnistuu.
caravan16v kirjoitti:tässä selitys piuhoille.+12v +30 jatkuva virta suojattu sulakkeella (esim.sisävalo) ja piuha joka siihen tulee Boxilta on violetti. 15 virta päällä myös sytytysvirta japiuha on oranssi. mä en ole vielä kerennyt aloitta asennusta joten seuraan mielen kiinnolla teidän projektia miten onnistuu.
Kyllähän nuo mullekkin selvis miten noi kytketään, ihmettelin vaan että mikä tarkoitus noilla on.
Muuten projekti onnistui hyvin mutta lukot räpsää edestakasin edelleen. Kuskin ovesta kun otti moottorista piuhat pois niin muut lukot rupes pelaan normaalisti eikä räpsyny enää. Nähtävästi se kuskin puolen moottori on sit sökö