Takajarrulevy oli tiukassa, mutta lähti, Calibra

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Racoon
'Senator'
'Senator'

Takajarrulevy oli tiukassa, mutta lähti, Calibra

Viesti Kirjoittaja Racoon »

muut palikat lähti suosiolla, mutta jarrulevy ei hievahdakaan. Olen takonut vasaralla joka puolelle ja kammennut satulan kiinnityskorvakkeen ja levyn välistä, mutta ei tulosta :(
Levy on aivan finito ja törkeessä kunnossa, ettei vaan olis alkuperäinen kun siinä lukeekin 92 :)
Ei varmaan tällä kertaa käsijarrun kengät jumita, koska levy pyörii herkästi.
Onnistuukos niihin säätöreikiin viritellä kierteitä ja ulosvetää lattaraudalla?
Lämpöä mulla ei ole tarjota sille, mutta jääkö se kohta ainoaksi vaihtoehdoksi?
i_kone
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja i_kone »

Kyllä ne sieltä lähtee. Putsaa napa kunnolla teräshajalla tai vastaavalla. Sitten reilusti ruosteenirroitussrayta siihen. Jos et omista niin isoa ulosvedintä mikä sopisi pyörännevan ja levyn väliin niin sen voi rakentaa itse.
Otetaan noin jarrulaikan halkaijan pituinen RHS palkin pätkä. Palkki viritettään pyörännavan yli ja päihin laitettan mahdollisimman isot vinkat/puristimet niin että ne puristavat palkin ja jarrulaikan välistä. Puristimet kiristettään mahdollisimman tiukalla, ja sitten annetaan hieman pajavasaraa laikan takareunaan. Lyönti kohtaa tulee vaihdella laikan puolelta toiselle. Kaikki arvokas/särkyvä kannattaa poistaa työskentelykohteen etupuolelta/tulilinjalta, yleensä levyn irrotessa puristimen poistuvat myös suurella nopeudella.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Kehi se käsijarru ihan m,inimiin niin kyllä lähtee levy pois.Siinä on yleensä melkoinen rappu käsijarrukengän kohdalla siinä pienessä rummussa.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Racoon
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Racoon »

Lähtihän se, kun vaihtoi pykälää isompaan vasaraan :P
Joutui vielä säätämään ne irti rummustakin.
Kiitoksia neuvoista.
Vastaa Viestiin