Vielä odottaa opel tallissa! Ei käynnisty!
Kokeile letku virityksellä, eli jerrykannuun bensaa imuletku kannuun (mielellään läpinäkyvä letku) ja startaamaa.
painemittari paine puolelle t-haarakappaleen avulla, ennen paineen säädintä. Paine pitäs olla jotain 1,5 - 3,0 bar välillä.
Harakiri tankki eka tankkaus 63L...kaso loppu vähän turhan aikaisin, seuraava takkaus ja siitä eteenpäin noin 50L.
painemittari paine puolelle t-haarakappaleen avulla, ennen paineen säädintä. Paine pitäs olla jotain 1,5 - 3,0 bar välillä.
Harakiri tankki eka tankkaus 63L...kaso loppu vähän turhan aikaisin, seuraava takkaus ja siitä eteenpäin noin 50L.
Moi taas.. lomilla jälleen ja taas olisi aikaa kahtella autoa..
jees poks.. tota korkin irroitusta on koitettu, mutta ei ole auttanut..
Toi paineen katsominen olisi hyvä tehdä, mutta en omista painemittaria..
että semmosta.. jos jollain on jotain vastaavaa ollut niin kirjoittakaa ihmeessä..
jep jep.. ja kiizos edellisistä neuvoista!
jees poks.. tota korkin irroitusta on koitettu, mutta ei ole auttanut..
Toi paineen katsominen olisi hyvä tehdä, mutta en omista painemittaria..
että semmosta.. jos jollain on jotain vastaavaa ollut niin kirjoittakaa ihmeessä..
jep jep.. ja kiizos edellisistä neuvoista!
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen
- ROKKARI2004
- 'Admiral'

en ole tuollaista kokeillut.. mites se näin käytännössä toimii? jos nyt rupeen koittaa niin voinko vahingossaROKKARI2004 kirjoitti:Oletkos sellasta kokeillut että, pa-pumpulle pakkosyöttö(suoravirta) ja sama juttu puolalle ja sitten starttia?
mutta eip muuta.. jatketaan..
- ROKKARI2004
- 'Admiral'

Legendaariset viimeiset sanat "ei pitäisi rikkoa mitään"
Itse aikanaan kun laitoin D karettiin irmelin ruiskua, oli yhtenä ongelmana liian heikko virta välillä v-lukonpohja-->puola. Starttasi kyllä mutta ei käynnistynyt, soitin sitten "velhon" apuun ja aikansa mittailtuaan, kaveri pisti puolalle suoranvirran--->kadett heräsi henkiin. Loppupeleissä vedin paksumman kaapelin v-lukonpohjalta puolalle niin alkoi toimimaan kunnolla. Pakkosyöttö laitettiin PA-pumpulle siksi koska pumpunrele oli myös sökönä, mikä oireili niin että virta kun oli päällä niin bensaa tuli kunnolla mutta kun starttasi niin bensan tulo loppui.
P.s Mun kadetista ei ainakaan mitään tuolla kokeilulla hajonnut.
P.s Mun kadetista ei ainakaan mitään tuolla kokeilulla hajonnut.
/\/\Powered by Biodiesel/\/\
Muistaakseni tohon vehkeeseen vaihdettiin jakohihna. Kannattaa vielä tarkistaa, kun 1. pytty on puristusvaiheessa ja yläkuolokohdassa, että silloin virranjakaja on antamassa kipinää juuri 1 pytylle. Ettei vaan olis 180 asteen virhe ajoituksessa...
Muuten missä tämä auto sijaitsee?
Tässä alkaa jo forumin kunnia olla kyseessä.
Pitäis jo pikkuhiljaa lähellä asuvien foorumilaisten tulla paikan päälle auttamaan, jos ne jotain autoista tietää. Pitäähän meidän yksi opeli saada lisää kevätliikenteeseen...
Ei tossa vehkeessä voi mitään isoa vikaa olla...
Muuten missä tämä auto sijaitsee?
Tässä alkaa jo forumin kunnia olla kyseessä.
Pitäis jo pikkuhiljaa lähellä asuvien foorumilaisten tulla paikan päälle auttamaan, jos ne jotain autoista tietää. Pitäähän meidän yksi opeli saada lisää kevätliikenteeseen...
Ei tossa vehkeessä voi mitään isoa vikaa olla...
niin, auto sijaitse täällä Lapissa (20km raumalta).. No ei luulis et suurta vikaa on ku perkele nytkin kokeilin niin yritti lähteä käyntiin mut ei jaksanut pyörittää.. Oi voi.. Intissä kun on niin ei niin suurta tuskaa ole viikolla, mut kun pääsee himaan ja näkee auton pihas ni alkaa vituttaa taas..
jep, mut eipä valitella pitää taas huomenna kahtella mitä mun kulta
sanoo siel pihas.. jees.. jatketaan..
jep, mut eipä valitella pitää taas huomenna kahtella mitä mun kulta
Opeleiden tekniikkaa en erikoisemmin tunne mutta kun joku mainitsi ilmavuodot, niin tuli mieleen että jos vaikka jarrutehostimen alipainekalvo on puhki niin saattaa imeä sieltä imusarjaan niin paljon "ylimääräistä" ilmaa ohi ilmamäärämittarin, että seoksen tullessa todella laihaksi kone ei välttämättä edes käynnisty. Tätä tukee mm. se, että alussa kalvo saattaa olla vain vähän rikki, jolloin auto "ötköttelee" täyskaasulla vedättäessä, kunnes sitten repeää enemmän ja auto lakkaa käymästä. Myös se, että auto käy kun liruttaa bensaa suoraan imusarjaan sopisi kuvioihin. ("pakkosyötöllä" myös bensaa ohi ruiskun ja antureiden kuten myös oletettu vuotava ilma menee)
Opel expertit saa kommentoida enemmän, kuten sanoin mä en tiedä vectran tekniikan erikoisuuksista mitään
Opel expertit saa kommentoida enemmän, kuten sanoin mä en tiedä vectran tekniikan erikoisuuksista mitään