Opel Vectra 2.6i V6 Sport Wagon
-
Opel Vectra 2.6i V6 Sport
- 'Kadett'

Nyt pitäs olla kunnossa. Huomenissa pääsen testaamaan itse onko. Se nakutus oli joku venttiilinohjuri josta jotkut tiivisteet menneet. Sieltä oli sitten päässyt jotain paskaa katteihin ja vikailmoitusvalon syttymisen syy siis myös se. Sen siitä sai kun otti työhönsä kyllästyneen korjaamopalvelijan alle työn. Jos olisi ottannut ilmoittamani vian todesta olisi säästänyt auton myyjäliike monta tuhatta euroa
Tästä opin sen että etsin seuraavalla kerralla nuorimman asiakaspalvelijan kun vien autoa korjaamoon. niillä tuntuisi olevan intoa autoja saada kuntoon ja asiakaspalvelukin uutuuden viehätyksessään mieluisaa puuhaa, kun jaksaa vielä panostaa asiaansa. Loppulasku myyjäliikkeelle tästä säädöstä oli about 4500€ kun saivat laskun vielä tuosta venttiilitsydeeminkin korjaamisesta. Jos jotain positiivistä tästä säädöstä pitäisi repiä niin olisivat: Uudet katit ja pikkukorjaus laskun ymmärrettävästä unohtamista myyjäliikkeen puolelta (Ohjauskulmien säätö+kuluneita nivel ym. vaihdoista). Jos huomenna auto ei ole helmenä vastassa niin ei enää sitten kyllä jaksa tätä jatkaa.
-
Reino Reikäleipä
- 'Admiral'

Kuten ylläolevastakin voi päätellä ettei taida olla välttämättä edes KAT vika.
Omassani kun tuota vika haettiin niin pakokaasuanalysattori näytti pakokaasut niin puhtaaksi että sitä putkesta tulevaa tavaraa olisi melkein voinut syödä. Silti Opelin oma vikadiagnostiikka ilmoitteli riittämättömästä puhdistuskyvystä.
Taitaa vaan olla ko. mottien yhteydessä rajat pistetty niin tiukalle, että pienimmätkin hetkelliset "ohivirtaukset" alkaa aika nopeasti näkymään vikadiagnostiikassa.
GM Finlandin mukaan ei myöskään ole mitään epidemiaa liikkeellä ko. mottien yhteydessä.
Omassani kun tuota vika haettiin niin pakokaasuanalysattori näytti pakokaasut niin puhtaaksi että sitä putkesta tulevaa tavaraa olisi melkein voinut syödä. Silti Opelin oma vikadiagnostiikka ilmoitteli riittämättömästä puhdistuskyvystä.
Taitaa vaan olla ko. mottien yhteydessä rajat pistetty niin tiukalle, että pienimmätkin hetkelliset "ohivirtaukset" alkaa aika nopeasti näkymään vikadiagnostiikassa.
GM Finlandin mukaan ei myöskään ole mitään epidemiaa liikkeellä ko. mottien yhteydessä.
Miten kävi ? onko
-parka vielä pihassa (toivotaan) 
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
-
- 'Kadett'

Juu on se. Yhden illan ollut ajossa, eikä ainakaan vielä mitään sanomista ilmennyt.astraboi kirjoitti:Miten kävi ? onko-parka vielä pihassa (toivotaan)
Se korjauslasku olikin kuulemma 6000€
Asiaa sivuten. Pitäisi viedä tuo jonnekkin vielä vaihdelaatikko viilaukseen. Vaihteita vaihdettaessa vaikeaa saada nykimätöntä vaihtoa aikaseksi. Olisko joku muoviosa kulunut sieltä kepin alaosasta tai sokka vaihdelaatikon/käden välistä. Viisaat, vinkkejä kaipaisin. Pääkaupunkiseudulta jos jonkun hyvän/asiansa osaavan liikkeen nimen saisin niin olisin kiitollinen. Länsiautoon siis en uskalla enää ymmärrettävistä syistä autoani viedä
Tervehdys
Pitipä minunkin oikein liittyä ooppeli klubiin, että saan kirjoitettua tälle palstalle, kun näin tämän ko. keskustelun.
No. Iskipä minulle eilen sitten autokuume, ja tänään kävin kohdetta katsomassa ja hyvältä näytti/tuntui, huomenna ajattelin autosta tarjota tietyn määrän euroja.
Mutta, kyseessä oleva auto on Opel Vectra 2.6 v6 Sport Caravan -01 134tkm ajettu yksilö.
Tätä aihetta lukiessani ei voinut olla tulematta mieleen että kannattaako minun tuo -90 Carina juuri tuohon ooppeliin vaihtaa, on nimittäin hirvittäviä euromääriä näkynyt noissa korjaulaskuissa. En ole nimittäin tottunut korjauslaskuihin, kun olen tuolla vanhalla katiskallani vaan liikuskellut ja itse sitä koittanut nyppiä.
Eli: uskaltaako tollasta autoa ostaa?
Onko KELLÄÄN pelkästään hyviä kokemuksia autosta?
Vai tiputanko tarjoustani tuon 3000€ verran
-Pasi-
Pitipä minunkin oikein liittyä ooppeli klubiin, että saan kirjoitettua tälle palstalle, kun näin tämän ko. keskustelun.
No. Iskipä minulle eilen sitten autokuume, ja tänään kävin kohdetta katsomassa ja hyvältä näytti/tuntui, huomenna ajattelin autosta tarjota tietyn määrän euroja.
Mutta, kyseessä oleva auto on Opel Vectra 2.6 v6 Sport Caravan -01 134tkm ajettu yksilö.
Tätä aihetta lukiessani ei voinut olla tulematta mieleen että kannattaako minun tuo -90 Carina juuri tuohon ooppeliin vaihtaa, on nimittäin hirvittäviä euromääriä näkynyt noissa korjaulaskuissa. En ole nimittäin tottunut korjauslaskuihin, kun olen tuolla vanhalla katiskallani vaan liikuskellut ja itse sitä koittanut nyppiä.
Vai tiputanko tarjoustani tuon 3000€ verran
-Pasi-
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Osta veikkonen auto itsellesi,jos hinta on kohdallaan.Hyvät yksilöt tuppaavat maksamaan huikan enemmän,mutta loppupeleissä maksavat itsensä takaisin,kun ei tarvi niin paljon korjata ja nysvätä niiden kanssa.Huolletun ja muutenkin hoidetun yksilön kannattaa ostaa.Eli: uskaltaako tollasta autoa ostaa?
Minulla ei ainakaan ongelmia Vectrojen kanssa.Vectroissa yleensä edulliset vakuutusmaksut ja V6 koneetkaan ei syö bensaa tarpeettomasti.Jos saat hinnan painettua (2.6 V6 -01) 14-15000 euron paikkeille,niin olet varmaan hyvissä kaupoissa kiinni.
-
- 'Kadett'

Hyvä olis, että saisit pari päivää koeajoaikaa, varsinkin jos ei takuuta kauppojen takana. Siinä kerkee jo katsomaan, ettei ole piilovikoja ja syökö paljon öljyä. Katit jos paskana, niin kallis paukku tulee. Jakopään remmiremppa pitäs olla kanssa tehtynä tuohon kilometrimäärään mennessä. Maksaa meinaan ihan kivasti tuohon v6 koneeseen asennustöineen laitettuna. Jos tuontiauto taas niin sitten kannattaa katsoa onko pohjan/Kaarien suojaus ajantasalla, kun niitä ei aina suunniteltu ajettavaksi suolaliejussa.palehti kirjoitti:Tervehdys
Vai tiputanko tarjoustani tuon 3000€ verran![]()
-Pasi-
Ps.Auto toimii vieläkin
Nonni
Yö on nukuttu välillä ja ooppelikuume on laskenut jo aika alas...
Jakohihna tohon oli vaihdettu 7tkm sitten ja oli maksanut 800€ jossain GM koneisiin erikoistuneessa AME -verstaassa, MetroAutossa olisi maksanut 1200€.
En nyt sitten tiedä mitä ton kanssa tekisi, kyllähän se edelleenkin on komia peli...
Juu ihan suomi-auto on kyseessä ja ekana ollut liisinkivehkeenä, että siitä ajosta ja hoidosta tiedä sitten sanoa mitään. Sisustuksessa ei ainakaan näkynyt mitään suruttomaan käyttöön viittaavaa. Huollotkin on tehty ajallaan, se noissa liisareissa on kyl hyvä puoli.
Mahtaakohan tuo katalysaattorien 'näennäinen' kajahtaminen liittyä jotenkin noihin päästörajoihin, kun luulisi että toi 2.6 on eri EURO? kuin 2.5, eli olisikohan tuo 2.5 järkevämpi vaihtoehto noiden kattien suhteen?
-edit-
Isukki soitteli ja se oli Palinin (porissa oleva Metro-Auton vastine) korjaamopäälikön kanssa keskustellut ko. automallista (2.6 V6) ja noudatan isäni neuvoa ja jätän asian sikseen.
Kiitos asiallisista vastauksista ja hyvät kevään jatkot opelisteille
-Pasi-
Jakohihna tohon oli vaihdettu 7tkm sitten ja oli maksanut 800€ jossain GM koneisiin erikoistuneessa AME -verstaassa, MetroAutossa olisi maksanut 1200€.
En nyt sitten tiedä mitä ton kanssa tekisi, kyllähän se edelleenkin on komia peli...
Juu ihan suomi-auto on kyseessä ja ekana ollut liisinkivehkeenä, että siitä ajosta ja hoidosta tiedä sitten sanoa mitään. Sisustuksessa ei ainakaan näkynyt mitään suruttomaan käyttöön viittaavaa. Huollotkin on tehty ajallaan, se noissa liisareissa on kyl hyvä puoli.
Mahtaakohan tuo katalysaattorien 'näennäinen' kajahtaminen liittyä jotenkin noihin päästörajoihin, kun luulisi että toi 2.6 on eri EURO? kuin 2.5, eli olisikohan tuo 2.5 järkevämpi vaihtoehto noiden kattien suhteen?
-edit-
Isukki soitteli ja se oli Palinin (porissa oleva Metro-Auton vastine) korjaamopäälikön kanssa keskustellut ko. automallista (2.6 V6) ja noudatan isäni neuvoa ja jätän asian sikseen.
Kiitos asiallisista vastauksista ja hyvät kevään jatkot opelisteille
-Pasi-
Jakohihnanvaihto
Sama kone löytyy Omegan nokalta ja ei tuo jakohihnanvaihto edes vesipumpun kanssa maksa kun n. 600 €...palehti kirjoitti:Nonni
-Pasi-
V6:n jakohihnanvaihtohinta?
ks. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#444738
-
- 'Kadett'

2.5 litrasessa taas kuulemma tyhjäkäyntiongelmia. Autossa kun autossa mahdollisa vikoja kun käytettynä ostaa, että on onnea tai ei.palehti kirjoitti:Mahtaakohan tuo katalysaattorien 'näennäinen' kajahtaminen liittyä jotenkin noihin päästörajoihin, kun luulisi että toi 2.6 on eri EURO? kuin 2.5, eli olisikohan tuo 2.5 järkevämpi vaihtoehto noiden kattien suhteen?
Tässä mitään oltu tulevaisuuden vikoja tutkailtu/taivasteltu. Korjattu mitä rikki ja nyt ajoa päälle.tino1 kirjoitti:Topicin vectran kanssa tuskin tulee ongelmia, koska autolla ei ehditä ajaa kun omistaja tutkailee ja taivastelee kaikkia mahdollisia vikoja, mitä saattaa ehkä joskus ilmestyä..
Aurinkoista kevättä kaikille
- Enem
- 'Kapitän'

- Viesti:
Kyllähän 2,5-2,6 huonoja yksilöitä varmaan paljonkin mahtuu. mutta esim. minulla oleva 2,5 on toiminut moitteetta ja muutamalla kavereilla (kahdella) jolla v6 ooppeli on ei ole ollut suuremmin vikaa.. Huollot näihin kyllä on kalliita ja ne kannattaa suorittaa ajallaan. Tänään juuri varasin ajan isoon 180tkm huoltoon ja se makso hunajaa metroauto viikissä pyysi 1000e onneksi löysin vähän halvemman iisalmesta (AutoPutkola) jossa kyseinen operaatio maksaa "vaivaiset" 700e. Jos nyt joku minulta kysyy kannattaako ostaa v6 vectraa tai omegaa suosittelen kyllä tietenkin VARAUKSELLA.
Volkswagen Golf GTI 2.0TSI -20
Volkswagen Polo BlueGT 1.4TSI -15
Ex.Opel Manta Gsi Exlusiv -86
Ex.Opel Vectra 2,5 Sport -99
Volkswagen Polo BlueGT 1.4TSI -15
Ex.Opel Manta Gsi Exlusiv -86
Ex.Opel Vectra 2,5 Sport -99
Mullakin on nyt kiikarissa Vectran farkku 2,5:lla koneella. Vm on -98 ja ajettuna tais olla 160tkm. Hihnan vaihtoväli tuossa kai on 120tkm vai miten? Mitähän tohon 180tkm huoltoon oikein kuuluu, kun se noin paljon tuntuu kustantavan?
Uskaltaiskohan tuohon näppinsä (ja rahansa) työntää, vai pitäiskö vaan odotella että tulee taas sitä 525:sta myyntiin järkihintaan, mitä jo olin ostamassa, mutta se yksi meni nenän edestä..
Uskaltaiskohan tuohon näppinsä (ja rahansa) työntää, vai pitäiskö vaan odotella että tulee taas sitä 525:sta myyntiin järkihintaan, mitä jo olin ostamassa, mutta se yksi meni nenän edestä..
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
Serkultani löytyy Vectra 2.6 sport Voyage vm.2001 ajettu 120 000 tähän mennessä.
Tässä kun on kohta 3 vuotta seurannut vierestä tämän yksilön vikoja niin olen kyllä tullut siihen tulokseen etten IKINÄ tule laittamaan rahojani autoon josta löytyy Opelin 2.6 litrainen kone.
Auto on ollut pajalla todella paljon, tänäkin vuonna jo vähintään 5 kertaa.
Katalysaattorit vaihdettu ainakin 2 kertaa jo kun ovat "sulaneet", samoin ECU 2 kertaa...Happiantureita vaihdettu ym.
Viimeksi venttiilinohjurit...
Tässä kun on kohta 3 vuotta seurannut vierestä tämän yksilön vikoja niin olen kyllä tullut siihen tulokseen etten IKINÄ tule laittamaan rahojani autoon josta löytyy Opelin 2.6 litrainen kone.
Auto on ollut pajalla todella paljon, tänäkin vuonna jo vähintään 5 kertaa.
Katalysaattorit vaihdettu ainakin 2 kertaa jo kun ovat "sulaneet", samoin ECU 2 kertaa...Happiantureita vaihdettu ym.
Viimeksi venttiilinohjurit...