Minkä kokoiset kumit mahtuu vielä alle....

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
time-x
'Kadett'
'Kadett'

Minkä kokoiset kumit mahtuu vielä alle....

Viesti Kirjoittaja time-x »

Auto on a Vectra ja madallettu 40mm (weitec). Nyt alla on 205/45/16" renkaat, mutta alkaa olla aika loppu. Siis mikä profiili mahtuu vielä liikkuun vapaasti... ovatko 50 tai 55 liian korkeita. Jos jollain on kokemusta, niin olisin kiitollinen tiedosta.
Kuva
viljami
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viljami »

No mulla ainaki rengasliikkeessä jätkä meinas hypätä tiskin yli kimppuun kun pyysin siltä alle 205/45/16. Se vaan sano että eieieiei?! Niin pieniä 50 profiili pitää olla siihen. Samoin haaparannan puolella sanottiin mulle ettei 45 profiilia saa. Viikon päästä kaveri meni ostaan renkaita sieltä, ja sille sanottiin ettei 50 profiilia saa, sun täytyy laittaa 45 profiili. :-? No ota sitte nuista selvää... Mutta kuitenki kaikki on mulle tyrkyttäny 50 tai 55 profiilia
Insignia B -19 1.6t
----------
Vectra C -04 1.8
Vectra B -98 2.5
Kadett E -89 1.6
Vectra A -94 1.8
Verronen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Verronen »

jos tuosta nyt mitään apua on nii tuossa ois laskuri nuille korkeuksille ja leveyksille http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

Itsellä myös alla Weitec -40mm alustasarja. Vanteina on 16x7,5 ET36 MIM:it. Vielä viime kesänä itsellä oli Vectrassa alla 205/45-16 pyörät, jotka tuli ajettua loppuun.

Tänä keväänä alla on reilun 1500 km:n verran pyörinyt Nokian NRHi 205/50-16 ja ihan kivasti mahtuu pyörimään. Tosin mielelläni en sitä neljättä henkilöä kyytiin ota, koska silloin ottaa takaa kiinni. Kolmella hengellä saattaa huonolla säkällä ottaa kiinni kovassa töyssyssä. Kahden ison kaverin (lue: 100+ kg) + kontissa olevien talvirenkaiden tuomalla kuormalla ei ota kiinni kaariin missään ajotilanteessa.

Jos vanteen leveys olisi 7" tuon 7,5" sijaan ja pikkasen isommalla ET:llä (esim. 38 ) olevilla vanteilla pyörisi ehkä vieläkin huolettomammin.
Vastaa Viestiin