Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikähän mahtaa olla tuo letku? Lähinnä jotain "virallista" nimeä halajan ihan noin mielenkiinnosta. Se kyllä tiedetään, että bensansyöttöön se liittynee ( ainakin hajusta päätellen ). Kiva vaan, sillä se vuotaa ihan huolella. Bensa ikäänkuin tulee siitä letkusta läpi
Mahtaisko tuon letkun vuotaminen aiheuttaa ( kylmänä ) nykimistäkin?
No, selvispähän syykin miksi bensa on dunkannut kabiinin puolella jo jonkin aikaa
Mulla vähän aikaa sit alko vuotaa sama letku, ostin uuden orkkiksen ja 30e makso, en muista oliko meno vai paluu, mut voin tsekata. Vanha oli hapristunu, mut kylhän se 10v kestikin
Aatsi kirjoitti:hhhmmm mulla ei saman ikäsessä samalla koneella olevassa callessa ole edes tuossa mitään letkua
Ootko ihan varma? Jos se on sama kone, niin kyllä sultakin ton letkun luulis löytyvän pellin alta
Mitähän tuon johdon vaihtaminen maksais korjaamoilla? Tarttis saada pientä kustannusarviota mitähän ton letkun vaihto ( ja sen nykimisen tsekkaus ) mahtais kustantaa. Ja tosiaan, voisko tuon letkun vuotaminen aiheuttaa sitä nykimistäkin?
Edittiä; vois varmaan tsekkailla muutenkin noi letkut nyt huolella läpi, ettei tuu vastaavia ylläreitä..
Ainaski F-Astrassa vm. -95 näyttäis olevan kiinnipuristeetu siihen muoviputkeen, seuraava liitos näyttäis tulevan vastaan polttoainesuodattimen kohdalla. ja sekin lyhyt pätkä kumiletkua on puolestaan puristeliitetty siihen muoviputkeen, eli vaurio täälläkin suunnalla johtaa siihen että koko putki-/letkuhärveli uusintaan...
itte kans kyselin c20xe kadettiin vastaavaa osatoimitukselta ja ne sanoi et ei saa mistään enään, valmistus lopetettu. ois kiva tietää et onkos vastaavassa astrassa tai calibrassa pituus/ halkaisijat samat ni tilais sit sellasen jos niihinkään enään löytää
Aatsi kirjoitti:hhhmmm mulla ei saman ikäsessä samalla koneella olevassa callessa ole edes tuossa mitään letkua
Ootko ihan varma? Jos se on sama kone, niin kyllä sultakin ton letkun luulis löytyvän pellin alta
Mitähän tuon johdon vaihtaminen maksais korjaamoilla? Tarttis saada pientä kustannusarviota mitähän ton letkun vaihto ( ja sen nykimisen tsekkaus ) mahtais kustantaa. Ja tosiaan, voisko tuon letkun vuotaminen aiheuttaa sitä nykimistäkin?
Edittiä; vois varmaan tsekkailla muutenkin noi letkut nyt huolella läpi, ettei tuu vastaavia ylläreitä..
Jos toi vuotaa niin kannattaahan se korjata, mutta nykimisen selvittely kannattaa aloittaa alipainelatkuista ym. siirtyen kohti tulppia ja niiden johtoja.
Toi letku kyllä näyttää todella oudolta, mutta täytyypi kattoa jospa multakin sitten tollanen letku löytyisi.
Aatsi kirjoitti:mutta nykimisen selvittely kannattaa aloittaa alipainelatkuista ym. siirtyen kohti tulppia ja niiden johtoja.
Jeps, täytyy kyyläillä niitäkin. Ei ne varmaankaan huollossa tota nykimistä saa selville vai saako ( luulis saavan )? Menee nimittäin vielä takuuseen mulla nää probleemit..