Voisiko joku ystävällisesti autta minua tämän ongelman kanssa, vaikka kertomalla miten hitossa onnistuisin poraamaan ne korissa olevat saranakiinnikkeet niin että ovi olis vielä linjassa?
Oven saranat
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Oven saranat
Elikkä miten olette korjanneet väljiä saranoita? Vaihtanu uusia saranoita kuskinoveen jo kaksi kertaa, kestää muutaman kuukauden ja sitte ovi roikkuu taas....
Voisiko joku ystävällisesti autta minua tämän ongelman kanssa, vaikka kertomalla miten hitossa onnistuisin poraamaan ne korissa olevat saranakiinnikkeet niin että ovi olis vielä linjassa?
-
keltanokka
- 'Diplomat'

- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Elikkä porasit auki noita korinsaranoita, ja korjasit oven kulmaa vääntämällä saranoita. Arvelin että vois porata 0.1mm välein niitä, enintään noin 0.5mm. Ehkä vanhat saranat vielä toimis sen jälkeen? Kiinnostaisi myös se tieto koskien korinpuoleisten saranareikien mittaa, eli jos joku mitannu niin jakakaa ihmeessä sitä tietoa!
Ongelmana lähinnä se että pitäis saada porattua 100% suoraan, elikkä siitä lähinnä kiinnostunu mitä viritelmiä olette kyhänneet jota se poraus onnistunu.
On muuten naurettavia saranatappeja opeleissa, ei paljoa erotu niistä lyöntiankkureista millä perustukset tehdään...
Ongelmana lähinnä se että pitäis saada porattua 100% suoraan, elikkä siitä lähinnä kiinnostunu mitä viritelmiä olette kyhänneet jota se poraus onnistunu.
On muuten naurettavia saranatappeja opeleissa, ei paljoa erotu niistä lyöntiankkureista millä perustukset tehdään...
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ite oon ottanu jonkinnäkösillä pihdeillä kiinni siitä ennen sen tapin kaulaa ja sit naputellu vasaralla niinhin pihteihin niin kyllä se sieltä on irronnu.Juken kirjoitti:Miten saranatapit saa helpoiten vaihdettua? Uudet tapit ollu jo monta kuukautta, mutta totesin niin v-mäiseksi vaihtaa, että on jäänyt. Hyvät vinkit tarpeen.
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

-
keltanokka
- 'Diplomat'

Yleensä se ylempi tappi irtoa helpommin, ei muuta kun isolla talttaruuvimeisselillä ja vasaralla. pidä ruuvimeisseliä suunnattuna tappia kohtaan, ja voi olla aika tylppä terä että et hakkaa kaulusta poikki...
Alemman tapin irroitusta valmistelin niin että CRC:tä ruiskuttelin aina silloin tällöin noin viikon ajan. Sitten lähti vaivatta irti, ja siitä se klappi siinä ovessa johtui kun vallan jätetty rasvaamatta noi oven saranat. Eli ruoste syöny sitä ovenpuoleista saranaa. Olihan siitä 45tkm sitten viime merkkihuoltoleiman, kun auton hankin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos saranoita olis hoidettu huoltoohjelman mukaan niin ei olis todella ollu 1/3 tapista poisruostunu!!
Eli kunnolla rasvaa tappeihin, ompelukoneöljyt ämmille, puristaen paikalle vaikka sellaisella puristimella jota käytetään moottorisahan laipan kärkipyörän voiteluun. Runsaasti vaan niin että pursuu saranoiden välistä, ylimääräiset sitten pyyhitään pois roskia keräämästä. Luulis nyt ton olevan niin helppoa että ei ainakaan mikään syy huoltamatta jättämiselle.....
Alemman tapin irroitusta valmistelin niin että CRC:tä ruiskuttelin aina silloin tällöin noin viikon ajan. Sitten lähti vaivatta irti, ja siitä se klappi siinä ovessa johtui kun vallan jätetty rasvaamatta noi oven saranat. Eli ruoste syöny sitä ovenpuoleista saranaa. Olihan siitä 45tkm sitten viime merkkihuoltoleiman, kun auton hankin, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että jos saranoita olis hoidettu huoltoohjelman mukaan niin ei olis todella ollu 1/3 tapista poisruostunu!!
Eli kunnolla rasvaa tappeihin, ompelukoneöljyt ämmille, puristaen paikalle vaikka sellaisella puristimella jota käytetään moottorisahan laipan kärkipyörän voiteluun. Runsaasti vaan niin että pursuu saranoiden välistä, ylimääräiset sitten pyyhitään pois roskia keräämästä. Luulis nyt ton olevan niin helppoa että ei ainakaan mikään syy huoltamatta jättämiselle.....