omega mv6 - 96

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JiiPee - 72
'Kadett'
'Kadett'

omega mv6 - 96

Viesti Kirjoittaja JiiPee - 72 »

No niin nyt on hankittu tollanen ooppeli... ja muutamia kysymyksiä on herännyt pieneen päähän.

eli mittaristossa on varoitusvalo (joka tosin ei pala ikinä), kuvatus on sellainen "äänenvaimennin" josta nousee "lämpöviivoja" = mitähän mahtais tarkoittaa jos syttyisi ( ohjekirja ei moista kiilua tunne )

toinen kysymys; miten vaihdetaan lamppuja kojelautaan ja mittaristoon ? n. 90 % pimeänä.... radiossa on koodi jota ei ole tiedossa joten oko se toimenpiteen jälkeen vainaa ? (siis lähinnä kuinka muovit purkaantuu ehjänä)

mistähän saisi sähkökuvat kun takasumari(t) on myös pimeänä...

muuten on pelannut kohtuullisesti jo kuukauden... ilmastointikompura pitää kummaa "lopinaa" mutta on vissiin ominaisuus :)

T : JP
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Se merkkivalo ilmaisee katalysaattrin ylikuumenemista. Tai ainakin volvoissa on niin.
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

tais olla edellinen omistaja aika paska pitämään autosta huolta..
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

astraboi kirjoitti:tais olla edellinen omistaja aika paska pitämään autosta huolta..
Johan nyt fakiiri olet, kun et koko autoa (luultavasti) ole edes nähnyt, ja nyt jo haukutaan huonosti pidetyksi. :lol:

Se ei tarkoita sitä että auto olisi huonosti pidetty, jos siitä sattuukin olemaan radio lukossa ja/tai mittarivalot + takasumarit pimeänä. Täysin naurettavaa!
JiiPee - 72
'Kadett'
'Kadett'

niin no niin

Viesti Kirjoittaja JiiPee - 72 »

auto on pääsääntöisesti kunnossa ikäisekseen... mutta en ole vielä ikinä ostanut käytettyä autoa jossa mittarin taustavalot toimivat täydellisesti.
Kuluvia osia on kyllä menossa vaihtoon, mutta onhan tuo jo 10-vuotias auto joten saakin olla kulumia.

Huoltokirja on kyllä täydellinen .... eli saattaa joku muu olla väistellyt töitä, edellinen omistaja ei kaiketi ole itse tehnyt autolle mitään vaan teettänyt kaiken merkkiliikkeessä, mm. kuraläppien asennus :)

Auto on ensimmäinen ooppeli joten se kertoo onko seuraavakin ooppeli... kilometrejä on kertynyt n. 4500 joten katellaan nyt, tällämenolla autolla on vuodenpäästä ajettu 220 000 ja on taas nokkaremmin vaihto :)

niin radiohan ei ole lukossa....vielä

jp
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ainakin mittaristoon kun kampeat ensin varovasti vaikka veitsellä ne siinä keskellä olevat tuuletusritilät reunoita irti. Siis itse ritilät ei kehikkoa. Alta löytyy pari ruuvia millä lähtee koko tuuletus kehikko irti. Sen jälkeen ratin alta ne muovit pois. Rattia täytyy vähän käännellä etta saa kaikki pois. Sitten mittaristo onkin parilla ruuvilla ja mahtuu tuleen sieltä välistä kun vähän kääntelee.
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

jaa, minä taas en ole koskaan ostanut/koeajanut käytettyä autoa jossa mittarivalot / takasumuvalot olisivat palaneet..

noh, eipä oteta herneitä nenään ascona c, ihmettelin vaan kun on "vain" 96.
meinaan jos itselläni joku mittaristonvalo ei pala, olen heti vaihtamassa releitä/polttimoita taikka ledejä jne :D

itsellä aina tuntuu pahalta jos näkee opelin jota on huonosti pidetty, sellainen minä vaan satun olemaan :D

jooh, tuli avauduttua.

P.S en varmasti ole fakiiri kun en oikein piikeistäkään pidä !
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Aika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Aika »

Suosittelen Haynesin manuaalin (3510) ostamista. Siitä löytyy täydelliset sähkökaaviot ja paljon muutakin hyödyllistä.

Ne tuuletusritilät kannattaa kääntää ala-asentoonsa ennen irti kampeamista. Minä olen käyttänyt niin vecussa ku ompussakin siihen hommaan vanhoja pankkikortteja.
Lisäksi pitää muistaakseni irrottaa rattipylvään suojamuovin yläosa joka on kiinni kahdella ruuvilla ratin takaa, tulevat esiin kun käännät rattia 90 astetta sivulle.
Omega MV6 Sedan aut '98
Vastaa Viestiin