Zafira

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Mika
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mika »

Nyt kun noita Zafiroita alkaa irtautua liisauksista ihan pilvin pimein ja hinnatkin ovat kohtuullisia verrattuna uuteen autoon, niin hiukan kiinnostaisi tuommoinen.. Kävin ajamassa ja onhan tuo kaikinpuolin mukava ja jämäkkä auto.

Minkälaisia käyttökokemuksia foorumin lukijoilla on Zafirasta? Tyypillisiä vikoja tai heikkouksia tms. Kaikki kelpaa.

Kiitos!
baker
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja baker »

Samaa olen viime aikoina miettinyt,kuin yllä oleva,mutta vastausten runsaasta määrästä päätellen foorumin lukijakunnalla taitaa olla harvinaisen vähissä kyseisen mallin kappaleet.Opc Zafira olis paikallaan,jos sellaiseen tulee päädyttyä,josjakun perhe tästä kasvaa.Mutta perään kuulutetaan vielä kerran kokemuksia Zafirasta,jospa jollakin olisi jotain,edes teknistä tietoutta kerrottavanaan.
Ford Tourneo Connect´04 1.8
Espoon Jore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Espoon Jore »

Itse olen ajanut Metro Sport "varusteilla" ollutta Zafiraa. Auto oli erittäin miellyttävä ajaa, joskin 1.8 litran koneella alitehoinen. Se oli kaverini auto... hänellä ei ollut mitään ongelmia Zafiran kanssa oli tyytyväinen siihen. Erittäin hyvä valinta perheautoksi. Jopa Englantilaiset autolehdetkin ovat ylistäneet Zafiraa.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Duunikaverilla on Zafira joka on käsittääkseni ainakin pelannut ihan hyvin. Jopa Top Gearin Jeremy Clarkson joka suunnilleen vihaa Vauxhallia ei keksinyt Zafirasta siellä muuta vikaa kuin "Vauxhall"-tekstin takaluukussa... :smile: Saksassa niitä on muuten myös taksissa, itsekin sellaisen kyydissä olin tässä kuussa. Omakohtaisia kokemuksia Zafirasta tosin ei minulla ole, sellaiset varmaan kiinnostaisivat monia.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

enolla oli joku dti-zafira ja vikaa kuulemma riitti. laatikon vivustot, koko laatikko, vetonivel meni poikki, turboletku, saatto mennä koko turbokin... enempää en nyt muista.. oli kuulemma pila-auto eikä tila-auto :wink:
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

kaverin porukoilla on ollu jo zafira useamman vuoden. muuta vikaa en oo kuullu kuin termostaatti meni viime talvena.
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

On 2002-11-28 15:15, Veeksi wrote:
kaverin porukoilla on ollu jo zafira useamman vuoden. muuta vikaa en oo kuullu kuin termostaatti meni viime talvena.
miten se termostaatin vika ilmeni?
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
AstraSi
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstraSi »

Ei nyt ihmeempiä kokemuksia ole, mutta on tullut duunissa ajeltua ko. autolla. Onhan se erittäin mukava peli ajaa. Tilaa on vaikka pienelle kylälle ja auto oli jämäkän oloinen.
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

On 2002-11-28 15:21, TEPE wrote:

miten se termostaatin vika ilmeni?
enpähän valitettavasti muista muutakuin, että ei puhaltanut autoon lämmintä ilmaa. eikä muista kaverikaan. :sad:
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
baker
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Tekniikka ja voimansiirto osastolla oli "mape" kysellyt moottorin kilkattamisesta.Hänellä tuntui olevan oma kohtaisia kokemuksia Zafirasta.Olisi ollut mielenkiintoista lukea hänen kokemuksiaan autosta.Muutenhan jutuista jäi jokseenkin hyvä maku suuhun.Ainahan, ainakin Opelilla on ollut maanantai kappaleita,kuten itse kukin on varmaan huomannut.Katotaan tuleeko vielä rakentavia mielipiteitä.
tunex
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tunex »

Meillä on "kakkosautona" (ykkönen on itseoikeutetusti turbo-Calibra..) Zafira 1.8 Elegance mallisena. Eli ilmastointi, erikois-sävylasit, vakionopeussäädin (hieno laite!), luistonesto (ihan höpö juttu), ym. varustetta riittävästi.
Ensitöikseni vaihdoin alustaksi Eibachin jouset ja Bilsteinin Sprint-iskarit. Yhdessä 215/17" renkailla paketista tuli todella jämäkkä ajettava. Koneeseen saatiin lisäpuhtia ilmanputsarin muokkauksella ja "lastulla" (viri-ohjelmalla).

Ajokilometrejä autossa on n. 80tkm ja vikalistaa seuraavanlaisesti:
- Stereot pätkii (vas. takaoven kaiutinliitos huono, en oo jaksanu korjata, riittää kun tökkää johtoa)
- Liikkeellelähtö hiukan kulmikas. Johtuu kaasulappäkotelon likaisuudesta, jota en myöskään ole saanut aikaiseksi korjata oikeanlaisen Torx-hylsyn puuttuessa....

Siinäpä se sitten olikin.

Tilojen suhteen auto on aivan vertaansa vailla. Käsittämättömän kätevä.

Ajoltaan auto on maantiellä hyvä, ja kaupungissa korkeus on eduksi. Kaikki hallintalaitteet ovat kevyitä ja helppoja.

Loistava perheauto kaiken kaikkiaan.. Vielä kun sen saisi nelivetoisena....

Olen ajanut myös OPC-Zafiraa (Metro-Autolle kiitos). Se oli vieläkin loisteliaampi auto. Alhaalta vääntävä turbomoottori sopii tähän autoon erittäin hyvin.

Olenkin suunnitellut tekeväni omastani turbollisen ja nelivetoisen.... Saas nähä...

KH / Tunex
http://www.tunex.fi
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Osta samantien läjä niitä zafiroita ja turboja. Markkinoita riittää varmasti!
tunex
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tunex »

Juu, mut toi Z-LETTI-kone ei ole mikään helppo hankinta. Ei oo liiemmin Saksassakaan vapaita koneita. Tutkiskelen parhaillaan miten sen saisi tehdyksi osista. Tämä kone on mielenkiintoinen paketti uutta ja vanhaa...
Tähän projektiin voi kulua jokunen tovi, kun töitä riittää muutenkin....
mape
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mape »

"Tekniikka ja voimansiirto osastolla oli "mape" kysellyt moottorin kilkattamisesta.Hänellä tuntui olevan oma kohtaisia kokemuksia Zafirasta.Olisi ollut mielenkiintoista lukea hänen kokemuksiaan autosta."

Selvisi, että kyseessä oli oma moka. Olin unohtanut öljyjen tarkistamisen liian pitkäksi aikaa ja se oli pässyt vähiin. Lisättyäni öljyä äänet hävisivät.

Olen ollut Zafiraan erittäin tyytyväinen. Se on ollut minulla 3 vuotta. Takuussa meni yksi sumuvalo uusiksi, koska sinne oli tiivistynyt vettä. Samoin takaluukun nuppi jouduttiin voitelemaan, koska se jumittui alas. Tämä on aika pientä. Äskettäin hajosi valomuistin rele, joka maksoi 50e. Toisin sanoen: ei pahempia vikoja. Kaverilla on diesel-versio. Kuulemma kuluttaa paljn öljyä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mape on 2002-12-07 21:08 ]</font>
baker
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

On 2002-12-07 21:06, mape wrote:

Selvisi, että kyseessä oli oma moka. Olin unohtanut öljyjen tarkistamisen liian pitkäksi aikaa ja se oli pässyt vähiin. Lisättyäni öljyä äänet hävisivät.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mape on 2002-12-07 21:08 ]</font>
Joo,onhan se hyvä lisätä öljyykin eikä vaan polttoainetta niin ei tuu sitte niitä yllätyksiä aineskaa kesken matkanteon
Vastaa Viestiin