(c)20ne huohottimen suodatin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

(c)20ne huohottimen suodatin

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Eli tuli tossa vaihdettua venttiilikopan tiiviste, ja huomasin että huohottimen monikerroksiseen "metallilevysuodattimeen" on kertyny aikalailla paskaa. Ei nyt päässy uutta mistään hakemaan, ja tuli mieleen että voiko sen suodattimen ottaa kokonaan pois, ei miun jären mukaan voi olla kovin tärkeä kapistus :lol:

Nii ja motti on 89vectrasta c20ne tai 20ne, en ole ihan varma.
O.P.A
OCF Member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Ei sitä uusitakkaan itse joskus 8v koneesta pessyt sen taitaa olla ruuveilla kiinni ja sit liuotinpesussa/jarru-kytkin cleanerissa huljuttelee ni alkaa irtoamaan liat...voi kait sen poiskin jättää mut taitaa huohottaa vaan enempi sit imusarjaan..ku ei oo suodinta välissä..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
AksuPaksu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

O.P.A kirjoitti:Ei sitä uusitakkaan itse joskus 8v koneesta pessyt sen taitaa olla ruuveilla kiinni ja sit liuotinpesussa/jarru-kytkin cleanerissa huljuttelee ni alkaa irtoamaan liat...voi kait sen poiskin jättää mut taitaa huohottaa vaan enempi sit imusarjaan..ku ei oo suodinta välissä..
noh sitten taan kysymys, et haittaako se mitään jos se sinne imupuolelle huohottaa vähän enemmän, se suodatin on nimittäin niin likanen että ei se liuottimellakaan lähteny puhtaaks kun on semmonen monikerroksinen metallinen paska..
Jos sen nyt jättää pois ni se varmaa kerää siihen kaasuläpälle enemmän öljyä kun ennen, nytkin sinne kertyy vähäsen...
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Minä putsailin kanssa sen suodattimen ja rupesi hieman enemmän työntämään öljyä imusarjaan.Pitäisi tehdä sille huohotusöljylle oma keräyssäiliö.
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No mulla se "suodatin" makas pari tuntia bilteman rasvankylmäpoisto aineessa ja sen jälkeen vähä pensselillä sudin. Tämän jälkeen painepesurilla KUUMAA vettä niin kyllä komeesti p'ska lentää. Nyt kiiltää kuin uusi, suosittelen bilteman liuotinta. Parempaa kuin Würth tms. kokeiltu on.
Vastaa Viestiin