Opel Vectra 2.6i V6 Sport Wagon
- Enem
- 'Kapitän'

- Viesti:
siihen 180tkm huoltoon nyt kuuluu kaikki mahdollinen ainakin huoltokirjan mukaan esim. jakopää, kaikki suodattimet, tulpat.... jakopäänhinnan vaihto oli pelkästään joku reilu 500eskoo. niin ja jakopäänhihna vaihdettava joka 4 vuosi tai 60tkm.
Volkswagen Golf GTI 2.0TSI -20
Volkswagen Polo BlueGT 1.4TSI -15
Ex.Opel Manta Gsi Exlusiv -86
Ex.Opel Vectra 2,5 Sport -99
Volkswagen Polo BlueGT 1.4TSI -15
Ex.Opel Manta Gsi Exlusiv -86
Ex.Opel Vectra 2,5 Sport -99
Pitääkö toi jakopää vaihtoväli paikkaansa?? Mä soitin tossa viikolla yhteen pieneen liikkeeseen, jossa oli 2,5:en veccu myynnissä, ni myyjä väitti vaihtoväliksi 120tkm. Oli kuulemma siinä vaihdettu ja mittarissa oli 180tkm. Eli on justiin vaihto edessä....Enem kirjoitti:siihen 180tkm huoltoon nyt kuuluu kaikki mahdollinen ainakin huoltokirjan mukaan esim. jakopää, kaikki suodattimet, tulpat.... jakopäänhinnan vaihto oli pelkästään joku reilu 500eskoo. niin ja jakopäänhihna vaihdettava joka 4 vuosi tai 60tkm.
Vittu miten nuo pikkupuljut yrittää kusettaa asiakkaitaan. En onneks sitten innostunut autosta sen enempää, kun ei luvannu tulla yhtään hinnassa vastaan....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
Höpö höpöJaakko- kirjoitti:Sellasta autoa ei varmaan ole vielä tehtykkään missä ois pitkät valot xenonit. Tai ei ainakaan itelle oo tullu vielä vastaan.On 2005-02-24 20:50, Riihis wrote:
-Xenonvalot pelkästään lähivaloina, en ymmärrä mitä hyötyä niistä on pimeällä maantiellä ajettaessa, kun pitkät on kuitenkin "vanhanaikaiset"![]()
Tyytyväinen
Pakko osallistua itsekin kun kyseltiin tyytyväisiä henkilöitä, itselläni on 2.6 litrainen vectra myöskin vuosimallia 2001, pitänee koputtaa puuta mutta tähän asti ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tuossa, ainoa mikä yllätti, oli 60tkm huollon hinta joka oli n. 1200e kun on automaattilaatikko.
Itse olen tuolla ajellut nyt n. 15tkm sen jälkeen kun ostin tuon ja toimii juuri niinkuin pitääkin. Opeleissa tuppaa olemaan perus natinaa joka puolella mutta muuten ei valittamista.
Apukuskin natinat kun saisi vielä hiljaiseksi niin sitten olisi hyvä, vinkkejä otetaan vastaan
Itse olen tuolla ajellut nyt n. 15tkm sen jälkeen kun ostin tuon ja toimii juuri niinkuin pitääkin. Opeleissa tuppaa olemaan perus natinaa joka puolella mutta muuten ei valittamista.
Apukuskin natinat kun saisi vielä hiljaiseksi niin sitten olisi hyvä, vinkkejä otetaan vastaan
että piti nyt rekisteröityä kun huomasin huolestuttavan keskustelun....
10.5 maksettu auton käsiraha että peruutus ei helposti onnistu.
auto toimii moiteita ja on todella hieno peli
kuitenkin huolestuttaa auton korjaus ja huollot...
itse kuitenkin tiedän että 1000e ei ole ylimääräistä
myönsivät autolle 3kk takuun opel likeestä turusta minusta hieman pieni kun yleensä on vuosi... onko tuossa jotainperää vai yritetäänkös tässä nyt kusettaa?
autoon on tehty kaikki huollot ja toimii ihan niinkuin pitääkin.. ohjaus klapisee ja sen kerroin ensimäisenä mutta mitään muuta vikaa en löytänyt
autosta
kuitenkin auto on yksilö ja toivon syvästi että ei ole ongelmia..
10.5 maksettu auton käsiraha että peruutus ei helposti onnistu.
auto toimii moiteita ja on todella hieno peli
kuitenkin huolestuttaa auton korjaus ja huollot...
itse kuitenkin tiedän että 1000e ei ole ylimääräistä
myönsivät autolle 3kk takuun opel likeestä turusta minusta hieman pieni kun yleensä on vuosi... onko tuossa jotainperää vai yritetäänkös tässä nyt kusettaa?
autoon on tehty kaikki huollot ja toimii ihan niinkuin pitääkin.. ohjaus klapisee ja sen kerroin ensimäisenä mutta mitään muuta vikaa en löytänyt
autosta
kuitenkin auto on yksilö ja toivon syvästi että ei ole ongelmia..
Mä en ole ite mikään henkeen ja vereen opel-mies, joten suhtaudun aika skeptisesti autooni. Hankin oman vectra 2.6 v6 vm 00/01 kolme vuotta sitten. Silloin sillä oli ajettu 32th. Nyt autolla on ajettu 94th eikä mitään suurempia harmeja ole ollut. Normaali vitutus tietenkin 60th kohdalla kun jakopää ja vesipumppu vaihdettiin. Rahaa tohon paloi muistaakseni n.500€
Jotain pientä on ollut sen lisäksi. Rahaa on mennyt mm takaluukun lukon uusimiseen, ja vian etsimiseen kun auto meinas hyytyä tyhjällä tankilla ajettaessa. Syy tähän oli se että bensapumppu ei saanut bensaa poteroon josta se sitä imee. Huollossa ne poras tankkiin pari reikää sinne pumpun läheisyyteen, jotta tyhjälläkin tankilla ainetta pumpulla riittää. Huoltanut olen säännöllisesti opel huollossa kerran vuodessa. Huollon hinta n 150€ kerta. Opelille tyypillistä nitinää ja natinaa on aina välillä. molemmat etu penkit natisee ja ohjaus alkaa natista kun moottori / ohjaustehostin lämpenee. Olisko tohon muuten kellään mitään hyvää vinkkiä miten ton sais pois?? Tuulilasi on halki alareunasta, jonka olen nähnyt aika monessa muussakin vectrassa.
Yhet 700€ sakot on tullut hankittua, joten kulkupuoleen oon ollut kohtalaisen tyytyväinen ja kulutuskin pysyy aisoissa.
Jotain pientä on ollut sen lisäksi. Rahaa on mennyt mm takaluukun lukon uusimiseen, ja vian etsimiseen kun auto meinas hyytyä tyhjällä tankilla ajettaessa. Syy tähän oli se että bensapumppu ei saanut bensaa poteroon josta se sitä imee. Huollossa ne poras tankkiin pari reikää sinne pumpun läheisyyteen, jotta tyhjälläkin tankilla ainetta pumpulla riittää. Huoltanut olen säännöllisesti opel huollossa kerran vuodessa. Huollon hinta n 150€ kerta. Opelille tyypillistä nitinää ja natinaa on aina välillä. molemmat etu penkit natisee ja ohjaus alkaa natista kun moottori / ohjaustehostin lämpenee. Olisko tohon muuten kellään mitään hyvää vinkkiä miten ton sais pois?? Tuulilasi on halki alareunasta, jonka olen nähnyt aika monessa muussakin vectrassa.
Yhet 700€ sakot on tullut hankittua, joten kulkupuoleen oon ollut kohtalaisen tyytyväinen ja kulutuskin pysyy aisoissa.
Re: Opel Vectra 2.6i V6 Sport Wagon
Nostetaanpas vanhaa topiccia ylös...
Noh, miten on porukalla nämä 2.6 V6 Vectrat toimineet, kun ikää tullut autoihin ja samalla kilometrejä?
Itsellä olisi hakusessa kyseinen auto, mutta pelottavalta kuullostaa nuo korjausten hinnat... Nyt olisi kiikarissa 200tkm ajettu 2.6 V6 Vectra. Mitä kaikkee kannattaa katsoa/ottaa huomioon, kun autoa menen katsomaan?
Noh, miten on porukalla nämä 2.6 V6 Vectrat toimineet, kun ikää tullut autoihin ja samalla kilometrejä?
Itsellä olisi hakusessa kyseinen auto, mutta pelottavalta kuullostaa nuo korjausten hinnat... Nyt olisi kiikarissa 200tkm ajettu 2.6 V6 Vectra. Mitä kaikkee kannattaa katsoa/ottaa huomioon, kun autoa menen katsomaan?
Vectra B2 2.6 V6 Sport
Mulla on ollut nyt reilu vuoden -01 2.6 Vectra automaattilaatikolla. Ajettu 157tkm.
Ongelmia ollut aika vähän.
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
-Ilmastoinnin korkeapaineputki vaihdettu
-Pakoputki vaihdettu katista taaksepäin.
-Normaalit huollot tullut tehtyä ja pari kertaa joutunu ilmastoinnin täyttämään.
Entisten omistajien jäljiltä löytyy vino pino merkkiliikkeen kuitteja.
Ite olen pyrkinyt korjaamaan joten rahaa on tähän asti mennyt vain osien verran (paitsi asentotunnistimen vianhausta maksoin merkkiliikkeelle).
Saa kattoa miten jakohihnan kanssa tulee meneteltyä.
Asentotunnistimen kanssa meinasi mennä tosissaan hermot koko autoon, mutta sen jälkeen ei ole ollut valittamista.
Tällä hetkellä auto toimii kuten pitääkin.
Ongelmia ollut aika vähän.
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
-Ilmastoinnin korkeapaineputki vaihdettu
-Pakoputki vaihdettu katista taaksepäin.
-Normaalit huollot tullut tehtyä ja pari kertaa joutunu ilmastoinnin täyttämään.
Entisten omistajien jäljiltä löytyy vino pino merkkiliikkeen kuitteja.
Ite olen pyrkinyt korjaamaan joten rahaa on tähän asti mennyt vain osien verran (paitsi asentotunnistimen vianhausta maksoin merkkiliikkeelle).
Saa kattoa miten jakohihnan kanssa tulee meneteltyä.
Asentotunnistimen kanssa meinasi mennä tosissaan hermot koko autoon, mutta sen jälkeen ei ole ollut valittamista.
Tällä hetkellä auto toimii kuten pitääkin.
Vectra B 2.6
ex:Ascona C 1.8i, Vectra A 1.6i
Aina sitä löytää itsensä Opelin ratista, vaikka piti jo jäädä viimeiseksi...
ex:Ascona C 1.8i, Vectra A 1.6i
Aina sitä löytää itsensä Opelin ratista, vaikka piti jo jäädä viimeiseksi...
- Säksättääkö kylmänä (pakosarja halki)
- Onko öljy ja jäähdytysvesi kerman väristä (öljynjäähdytin levinnyt)
- Röpöttääkö kone kylmänä/kuumana (sytytyskasetti tai johdot finaalissa)
Nuo ylläolevat ovat melko kalliita korjata.
Noiden lisäksi ihan normaalit B-Vectran tyyppiviat joiden lista on niin pitkä ettei jaksa kirjoittaa. Haulla löytyy. Itellä toinen B-Vectra menossa ja onhan molemmissa korjailtavaa riittänyt. Ei tosin mitään ylitsepääsemätöntä. Tuo nykyinen -96 150tkm ajettu V6 pelittää ihan mukavasti.
- Onko öljy ja jäähdytysvesi kerman väristä (öljynjäähdytin levinnyt)
- Röpöttääkö kone kylmänä/kuumana (sytytyskasetti tai johdot finaalissa)
Nuo ylläolevat ovat melko kalliita korjata.
Noiden lisäksi ihan normaalit B-Vectran tyyppiviat joiden lista on niin pitkä ettei jaksa kirjoittaa. Haulla löytyy. Itellä toinen B-Vectra menossa ja onhan molemmissa korjailtavaa riittänyt. Ei tosin mitään ylitsepääsemätöntä. Tuo nykyinen -96 150tkm ajettu V6 pelittää ihan mukavasti.
Toyota Corolla 2006 1.6 A
Puolitoistavuotta oon ollu kyseisen kulkineen omistaja. Ja kuten monella muulla, myös minulla syttyi vikavalo auton oston jälkeen, tosin jo heti kotiin ajettaessa
Vaihtelivat sinne ne puolat, muutaman anturin ilman vaikutusta. Länkkäri sitten ehdotti sitä kallista kattien vaihtoa, mutta onneksi veivätkin auton jonnekin pakoputki-expertille, joka löysi jonkun vuotavan liitoksen ja sen korjus tuli maksamaan vain muutaman satasen.
Tämän jälkeen auto on toiminut. Öljyä saa hieman lisätä 15tkm matkalla, mutta eipä tuo haittaa kun muuten toimii. Sitten on toki nämä normaalit B-vectran ominaisuudet, kuten puslien kolina, toisessa takaovessa on johtosarja rikki joten lukitus ei toimi siinä ovessa, hieman ruostetta takaovien salpojen (se mihin lukko kiinnittyy) alla. Tuo lukitus on helppo korjata kun sain vain aikaisiksi... Sitten on vielä sellainen vika, joka ilmenee kun tankissa on vajaa 15 litraa löböä. Ajat mutkaan vauhdilla, niin muutama sekuntti sen jälkeen syöttö katkeaa. Johtuu jostain huonokuntosesta letkusta tankissa. Tuokin on korjattavissa kun sais aikasiks.
Tämän jälkeen auto on toiminut. Öljyä saa hieman lisätä 15tkm matkalla, mutta eipä tuo haittaa kun muuten toimii. Sitten on toki nämä normaalit B-vectran ominaisuudet, kuten puslien kolina, toisessa takaovessa on johtosarja rikki joten lukitus ei toimi siinä ovessa, hieman ruostetta takaovien salpojen (se mihin lukko kiinnittyy) alla. Tuo lukitus on helppo korjata kun sain vain aikaisiksi... Sitten on vielä sellainen vika, joka ilmenee kun tankissa on vajaa 15 litraa löböä. Ajat mutkaan vauhdilla, niin muutama sekuntti sen jälkeen syöttö katkeaa. Johtuu jostain huonokuntosesta letkusta tankissa. Tuokin on korjattavissa kun sais aikasiks.
No niin, nyt tuli ostettua vm. -00 Vectra 2.6 V6 sport 4d. 200tkm ajettu... Kaikin puolin mukavan oloinen auto, hyvillä varusteilla. Hyvä huoltohistoria ja eikä nitise eikä kolise, sirise, savuta tms. Keskiviikkona hain auton pääkaupunkiseudulta ja ajelin Ouluun sekä tänään tuli pyörähdettyä Kainuussa päin mutka. Eli kilometrejä takana autolla jo yli 1000.
Tähän saakka ei mitään valittamista. Erittäin jämäkkä ajettava sport-alustan sekä 17" vanteiden 45/215 profiliin renkaiden kera. Matka-ajossa mukavuutta lisää vielä cruise.
Muutama ruosteen alku autosta löytyy, jotka ajattelin laitattaa kuntoon tässä kesän aikana.
Onhan tuo suuri harppaus entiestä c20ne-koneella varustetusta 20v vanhasta vectrasta, jolla tuli lähes 5 vuotta ajeltua.
Henkisesti ollaan jo valmistauduttu "uuden auton" huoltojen korkeahkoihin hintoihin ja mahdollisiin muihin korjauksiin. Mutta jospa tuo nyt kestäis. 
Muutama ruosteen alku autosta löytyy, jotka ajattelin laitattaa kuntoon tässä kesän aikana.
Onhan tuo suuri harppaus entiestä c20ne-koneella varustetusta 20v vanhasta vectrasta, jolla tuli lähes 5 vuotta ajeltua.
Vectra B2 2.6 V6 Sport