Astra G tai Vectra B

Keskustelua Opeleista
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Omenalimu kirjoitti:Hmm no jos viivalle laitetaan vectra ja astra niin ajokokemuksiini pohjautuen molemmat hyvia ajaa. .
Muttta veeectrraaa on ainaskii x100 parempi ajaa :wink:

ite en saanut astrasta oikee mitää irti, jotenkii levottomalta tuntuu kokoajan (johtuuko taka-akselistosta vai mistä) en tiedä.

ajanut 1.6 8v, 2.0 ja 2.2 jotenkii ei vaa.. en tiedä (bw. uus H astra sama homma, ei vaan tunnu hyvältä ajaa)
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

exitusletalis kirjoitti:Ajomelu astrasssa on mun mielestä aika helvetillinen, mutta niin se on kai kaikissa opeleissa (?).
höpö höpö, omaa astraa kun vertaa esim. perheen meganeen tai kaverin vectraan, niin on huomattavasti meluttomampi, molemmat niin myöskin minulle huomauttaneet.

Ajelen liikenteessä kaveri vieressä istumassa.. pysähdymme liikennevaloihin.
Kaveri kysyy : "Sulta tais sammuu auto"
Minä siihen : "mitä ei kai"
Kaveri : "no en kuule moottorin ääntä"
Minä : "heh, kyl se vaa on päällä :D"
Kaveri : "oho, vectrassa kyllä kuulee.."

sama perheen kanssa ku faija kerran sano että kuuluu aika melu ajossa noista astroista.. noh kerran lähettii maalle astralla ja faija nukahti etupenkille... ku heräsi niin sano että kylläpä oli mukavan hiljaista.. ja sanoi vielä että työkaverin corollassa ei saanut unta vaikka unipillereitä olisi yliannostuksen vetäny.

^^
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Alpha
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Alpha »

ok, uskotaan, en ala väittää vastaan.. :D lähinnä tarkoitin juuri rengasmelua, moottorin äänet ei tosiaan astrassa juuri kuulu. voi olla että muut merkit on vielä melusampia, en ole vaan kiinnittänyt huomiota samalla tavalla kuin astran kanssa. renkaina mulla on ollu 185 kitkat ja 205 nakit, molemmat on nokian ja molemmissa metelin tuntuu melkoiselta.
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

astraboi kirjoitti:
exitusletalis kirjoitti:Ajomelu astrasssa on mun mielestä aika helvetillinen, mutta niin se on kai kaikissa opeleissa (?).
höpö höpö, omaa astraa kun vertaa esim. perheen meganeen tai kaverin vectraan, niin on huomattavasti meluttomampi, molemmat niin myöskin minulle huomauttaneet.
Tosiasia nyt vaan on, että rengasmelu G-Astrassa on varsin kova, ja selvästi kovempi kuin B-Vectrassa (erityisesti B2, jossa äänieristystä vielä parannettiin). Ei tästä asiasta pääse yli eikä ympäri, vaikka kuinka vääntäisi. Autolehtien mukaan uuden H-Astran suurin ongelma on edelleen rengasmelu.
all love is unrequited
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Eikös se mene näin, että Vectra on Avensisksen, Passatin ja Primeran kokoluokkaa.

Astra sitten Corollan, Golfin ja Almeran kokoluokkaa.

Eli Astra on pieni perheauto ja Veccu perheautojen keskiluokkaa? Täällä sai käsityksen, että Astra = Veccu.

Skodan Octaviahan on noiden välissä, eli Golfin alusta ja Passatin tilat :).
Vectra B diesel TDI
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Eipäs yleistetä :D (huomasin kyllä "kai" sanan). On tuota Isipapan Astraa tullut ajettua aika paljon ja kyllä se ainakin omasta mielestäni on ihan tarpeeksi hiljainen hintaluokkaansa nähden. Omaan autoon verrattuna se on niinku terästehtaalla olis. Omega on ihan eri luokkaa hiljaisuudessa.

Ainakin Astra 1.6i 16v moottorilla on aika hengetön. Maantienopeuksissa kyllä löytyy tarvittava ruuti yläkierroksilla jos ohitella täytyy. Kaupungissa kyllä pärjää ja kulutus on mukavan pieni. 8v on vielä onnettomampi ja ainakin automaattina (kaamea kokemus :P). Sitä ei kyllä kehtaa suositella.

Isipappa löysi myös hyvän yksilön Astrasta tuossa viime vuoden lopulla. vm99 1.6 16v Sport farmari. Ajettu 55tkm kilometriä. Auto kuin uusi. Ollut jollain ihmeukkelilla joka on vaan putsaillu sitä?!? Kuitenkin, kaikki mitä autossa oli niin kiilsi kuin olisi ollut uutta. Huollossakin ihmettelivät että miten voi olla näin puhdas pohja. Ainut vika mikä on ollut niin Airbagin joku liitin apukuskin penkin alla. Sen jälkeen ollu aika huoletonta ajoa pitkän aikaa.

Niin, ja jos alkaa se oma auto tuntumaan hirveän meluisalta niin kannattaa käydä ajamassa jotain vanhempaa kinneriä niin kyllä se vaan omakin auto alkaa taas tuntua hiljaiselta. Omegakin alkaa aina välillä kuulostaa meluisalta. Äkkiä alkaa kuulostaa hiljaisemmalta ku käy asconalla vääntääs pari rundia.
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

Fotze kirjoitti: Niin, ja jos alkaa se oma auto tuntumaan hirveän meluisalta niin kannattaa käydä ajamassa jotain vanhempaa kinneriä niin kyllä se vaan omakin auto alkaa taas tuntua hiljaiselta.
Tai vaihtoehtoisesti voi käydä ajamassa myös jollakin uudella (esim. Focus, kuten minä) autolla ja sen jälkeen Omega tuntuu taas hiljaiselle :wink: :D
Vastaa Viestiin