Vauxhallin maine isossa britanniassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nikikari
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nikikari »

Katselin tuossa eilen (keskiviikko 27.11.2002) BBC WORLD kanavaa jolta tuli kaikeksi ihastukseksi TOP GEAR.

Ohjelmassa juontaja kysyi "studioyleisöltä" mitä mieltä olette vauxhallista?
Vastauksena tuli tasaista buuausta.

Vauxhallin maine ei näköjään ole paras mahdollinen. Juontaja sitten paikkaili sanomalla että erityisesti itse pitää kyseisestä automerkistä...
Opel Vectra 96 2,0 CD 16V Automaatti
-------------------------------------
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Se on aika heikko ja Top Gearin yhdellä toimittajista, Jeremy Clarksonilla on myös aika paljon Vauxhallia vastaan merkkinä. Listasihan Clarkson esim. Kadett E:n (Astra mk2) ja Ascona C:n (Cavalier mk2) viiden maailman huonoimman auton joukkoon Morris Marinan ja Austin Maxin ym. joukkoon. Myös Holdenilla on jostain syystä huono maine Australiassa. Total Vauxhall-lehdestä on jäänyt mieleen yksi juttu, jossa tyypillä oli F-Astrassaan ollut Holdenin merkit Vauxin merkkien tilalla ja joku Aussityyppi oli ihmetellyt miksi se oli mennyt Holdenin merkit siihen laittamaan, niin se sitten oli vaihtanut ne Chevyn merkkeihin (Brasiliasta, jossa Opeleita myydään Chevroletin nimellä)... No kyllähän täälläkin Opelin haukkujia riittää.

Onneksi meille riittää että itse tiedetään millaisella autolla ajetaan eikä haukku haavaa tee.
edelbrock
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja edelbrock »

No kerronpa UK:ssa asuvana paikallisten mielipiteen Vauxhallista: ihan perseestä. Vauxhallia pidetään täällä samassa arvossa kuin Ladaa Suomessa. Syynä ilmeisesti se, että ne ruostuu puhki, halpoja, tylsiä kansanautoja jne.

Täällä Ford on suosiossa siksi, että ne on halpoja, täällä tehtyjä, kaikki osaa korjaa niitä ja osat halpoja. Mutta ei niitä kukaan ihaile täällä niin kuin ei Vauxhalliakaan.

Britannian vakuutuskäytännön takia kaikki boynovaracerit eli suomeksi karvanoppacorolla-kuskit ajelee täällä Corsalla, Saxolla, Rellu vitosella tai jollain muulla pikkukinnerillä. Jos on nuori kuski niin vakuutusmaksut on n. £1000 vuodessa jopa 1.0litran koneella. Autothan ei sitten kyllä maksa mitään.

Ja kun täällä ei autot maksa juuri yhtään mitään niin jengi ajelee täällä uusilla Evoilla, WRX:llä Turbo Suprilla, isoilla Bemuilla jne. Eli kun saat täältä Evo 7 samaan hintaan kuin Suomesta jonkun hikisen Ompun niin koittakaa arvata miksi Vauxhall-kuskille nauretaan...

No nämä ei sitten olleet mun mielipiteitä vaan alkuasukkaiden, eli hörökorvabrittien.
nikikari
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja nikikari »

Itse asiassa Jeremy juuri heitti että hän "oikeasti" pitää Vauxhallista ja kertoi uudesta innovaatiosta. Vauxhallista jonka lattiasta nousee penkit tarvittaessa ja muuten auto soveltuu pakettiautokäyttöön. En nyt muista mallia. Sitten siinä vitsailtiin että olisi tilaratkaisullisesti hyvä jos kotonakin olisi penkit vauxhallin tyyliin...

En nyt tiedä onko täällä Opelin maine niin huono. Valittajat kertovat aina mielipiteensä äänekkäämmin yms. Tyytyväiset eivät välttämättä esim käy ollenkaan Suomi24:N kaltaisilla foorumeilla... Meinaan sitä että tyytymätön asiakas on äänekkäämpi asiakas. Opeleita on suomessa kuitenkin myyty aika hyvin. Auto ei voi olla niin syvältä jos sitä noinkin paljon myydään mitä tilastotiedot kertovat. Jos merkki olisi niin syvältä kuin muutamat kertovat, ei Opelia olisi enää olemassakaan...

Miksi eivät muuten vaihtaisi Vauxhall merkkiä Opeliksi. Saattaisi ehkä imago nousta?
Opel Vectra 96 2,0 CD 16V Automaatti
-------------------------------------
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Eikös briteissä vauxhalleja oo paljon pollareiden menopeleinä. Ja poliisit kun hankkii autoja, niin hinta-laatu-suhde ja luotettavuus on mun ymmärtääkseni aika tärkeitä tekijöitä. Tänäkin vuonna muistaakseni juuri briteissä autoexpress niminen lehti julisti zafiran ja uuden vectran luokkinsa parhaiksi autoiksi. Liekkö sit toi tyhmyys levinny amerikan englantia puhuvista myös oikeisiin engelsmanneihin?
Kuva
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2002-11-29 16:45, Veeksi wrote:
Eikös briteissä vauxhalleja oo paljon pollareiden menopeleinä. Ja poliisit kun hankkii autoja, niin hinta-laatu-suhde ja luotettavuus on mun ymmärtääkseni aika tärkeitä tekijöitä.
Niin olihan Suomessakin pollareilla Ladoja sekä Transitteja, en tiedä kumpi on huonompi vaihtoehto?

Englantilaisia poliisiautoja bongattuna reissulla ja kuvissa...

Rover 3500 V8 "klassikko"
Opel Omega 3000 24V "vakiokalustoa"
Volvo 850 T5 vakiokalustoa
Mitsu Lancer EVO5 "useita kymmeniä"
Subaru Imbrezza VRX "muutamia"
Vauxhall Vectra 2.5 ja Ford Mondeo 2.5 "tyypillisiä" Löytyy myös halvempia vaihtoehtoja.

Minulle jäi se kuva, että Vauxhall on saarella aika heikossa maineessa. Pari kertaa tullut kyseisellä saarella käytyä. Tosin kaverini on liki vannoutunut Opelin vastustaja, jonka vieraana olin.

Englannissa on hyvää kulttuuri ja perinteet. Muut ovatkin sitten...

Murukahvi, ruoka, vesihanat, palkkashekki, mailit, tuumat, pintit jne. Siis hehän elävät menneisyydessä.

Katselin paikallisesti vaihtoautojulkaisusta käytettyjen autojen hintaja. Kysyin paikallliselta, minkä vuoksi noin Jaguarit ovat noin halpoja. Parilla tuhannella punnalla pääsi valitsemaan isosta määrästä (-80 lopun jaggeja). Minulle vastattiin ne ovat YLIHINTAISIA, siihen nähden mitä saa. No ei mollata kuolleita, sillä Ford.comin alta löytyy Jagge, joka on RAISKATTU.

a. Miksi englantilaiset pitävät lämpimästä oluesta?
b. Miksi englantilaiset valmista elektroniikka komponentteja?

a. Lucas valmistaa myös jääkaappeja.
b. Ne eivät ole vielä keksineet kuinka saisi ne vuotamaan öljyä.

Englannissa kannattaa poiketa Birminghamin kansainvälisillä moottoriurheilumessuilla tammikuussa, ne ovat MAHTAVAT. Tai ainakin viime vuonna olivat.

http://www.autosport-international.com/

j.h
Vastaa Viestiin