Vectra 1.6 -97, ajettu 67800km. Ollu mulla vajaan vuoden.Kuluttaa
öljyä noin 2 litraa kympillä. Itse oon ajanut vajaat 15000. Ollut viimeksi vanhalla papalla,joka kuoli ja sen jälkeen auto seisoi vuoden.Käytin ohivuotomittauksessa ja tulos 6-8%, eli käsittääkseni alakerta on kunnossa. Lahden Länsi-Auton asentaja sanoi, että se on ihan normaali
kulutus. Itsellä semmonen ajatus, että ohjurikumit ois kovettunut pirssin
seisoessa, vai voiko moinen kulutus olla normaalia. Voihan olla öljylaadulla- ja merkilläin vaikutus asiaan. Aiemmin Mobil 0W40 nyt Opelin 5W40, ei ainakaan se ole auttanut. Joku kertoi Teboilin Diamond 5W40:stä että pysyy koneessa. No te olette asiantuntijoita, joten jään odottamaan asiantuntevia vastauksia.
t. Kimmo
Vectran öljynkulutus,alle 68000km veivattu
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

sinins kokeilisin ensin eri öljyjä! MOBIL ei nimittäin tahdo toimia opelin koneissa jostain kumman syystä, itsellä omppu-b:ssä castrollit ja veccu-b:ssä sellin öljyt ja ei tartte 10tkm:n aikana lisäillä! mobilia piti kumpaankin aina lisätä tuolla vaihtovälillä. myös serchilla löytyy juttua noista öljy hommista!
Re: Vectran öljynkulutus,alle 68000km veivattu
b vectran normaali öljynkulutus on 0.75 ltr /1000km itselläni menee noin 2 ltr/10000km joten en jaksa huolestua. kylmänä pöllyttää sinistä kun ainaa oikee kierroksia mutta vähän aikaa ku antaa käydä esim: kun lisäilmapumppu lakkaa ulvomasta niin ei pölläytä enään yhtään vaikka huudattas kuinka. itse olen käyttänyt gulf 10W40 high performance diesel engine oil joka on suuniteltu lähinnä raskaalle kalustolle. mutta monen kokeilian mielestä toimii paremmin henkilöautossakin. itse olen ostanut sitä aina 10ltr kerralla ja maksaa 30€ ja joku mobilin kura maksaa saman verran 4 litraa.. mutta gulfi on pysynyt parhaiten koneessa ja ei ole ihan mitää litkua kun vaihtoväli tulee täyteen. päin vastoin se menis vielä vaikka jossain ladasta uutena öljynä, onhan toki raskaalla kalustolla melkein 3 kertaset nuo vaihtovälit kun henkilö autolla joten öljyltä vaaditaan hieman enemmän
Eikä ollu ku 7 vuotta vanha topic.
Hyvähän näitä silloin tällöin on herätellä henkiin.Zafira kirjoitti:Eikä ollu ku 7 vuotta vanha topic.
Vectra B 2.0i 16v -96