Mantan sähköt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Blitzkrieg
'Kadett'
'Kadett'

Mantan sähköt

Viesti Kirjoittaja Blitzkrieg »

Morjesta kaikille.

Onko kellään apua Manta B:n sähköihin joissa seuraava ongelma:

Ajovalot eivät pala kuin pitkien kanssa ja kun nyt olen saanut oikean puolen palamaan niin vinkkarit eivät pelitä edes hätävilkku asennossa...myöskään takajarruvalot eivät toimi...Sähköt on kyllä joku "rane" joskus tehnyt siihen malliin että rosvoliitin on ollut kultaakin arvokkaampi ratkaisu :-?
Vika alkoi yhtäkkiä kesken ajomatkan. Kytkentäkaaviota oon kyllä tiukkaan tutkinut ja monta iltaa on tallissa venähtäny tän ongelman kanssa. Onko ainoa oikea ratkaisu vaihtaa koko johtosarja? -(z)-
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Mantan sähköt

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Blitzkrieg kirjoitti: Ajovalot eivät pala kuin pitkien kanssa -(z)-
Mulla napsahti sama "ominaisuus" ku tarkistin, että valot toimii ku olin leimalle menossa. :evil: :)

Ei auttanut muu kuin monitoimiviiksihässäkän vaihto ;)
TEROtin
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TEROtin »

minun mielestä tuohon autoon kannattaisi tehdä uudestaan sähköt ja kunnon liittimillä.. jos ei itte osaa niin kannattaa viedä autosähkö liikkeeseen jossa ne laittavat uudet piuhat.. ei luulis paljoa maksavan mantaan kun ei ole niin paljon sitä johtoa siellä..

Mulla on joskus joku laittanut uudet piussit ja Latta sulakkeet.. ei ole niitä vanhoja pyöreitä sulakkeita missä lanka ulkopuolella.. Tarttis kuitenkin katsoa ja laittaa uudet piussit. Kun ei ole varma mikä on mihinkin.

Minulta kylläkin löytyisi mantan johtosarja edestä taakse.

Onkos sulla muuten mitkä valot mantassa?
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 syncro -99
Blitzkrieg
'Kadett'
'Kadett'

-79 Mallisen tuplavalot jotka se sama "rane" on kahdentanu.(yrittäny kahdentaa) :)
Samanlaiset kuin sun hienossa manta kuvassa 8)

Nyt on koko sähköjärjestelmä ilmeiseti ottanu itteensä koska auto ei suostu lähtemään käyntiin. Johdot, v.kannen,tulpat ja puolan vaihdoin, ei apua.
Startti pyörii mutta ei lähde pelittämään, ei ees lupaa. Bensapumppuun tulee kyllä virta, ainakin äänen perusteella.

Oisko sulla se johtosarja myynnissä mihin hintaan?

-(z)-
Vilz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilz »

Oletko tarkastanut kaikki maadoitukset?
Blitzkrieg
'Kadett'
'Kadett'

Vika voi hyvin olla kyllä maadoituksessa. Nimittäin kun kytkee pitkät päälle, niin myös rundimittari lopettaa toiminnan....
Huomenna nähään tuleeko sytkälle virtaa ollenkaan...pyörijä ainakin pyörii.
Auto oli kyllä nihkeä ensi yrittämälläkin talven seisonnan jälkeen(meni n.30min että lähti käyntiin!) ja kyseessä on ruisku laite...Oisko tähänkin ongelmaan mitään vinkkejä? Voisko ilmanotto vaikuttaa? Autossa on ITG:n suodatin. Tietystii kyseessä voi myös olla ilmamäärämittari mutta auto lähti tuon ensimmäisen pitkän yrityksen jälkeen moitteettomasti käyntiin useita kertoja, kunnes taas seisoi viikon ja sen jälkeen ei meinaa lähteä,ei millään...?????

Oisko kellään myydä johtosarjaa ja monitoimikytkintä?

-(z)-
TEROtin
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TEROtin »

mulla kun on laitettu uudet piussit ihan päin sitä niin siellä on laitettu releet ennen valoja eli niillä mitkä tulee johtosarjasta niin ohjataan relettä mikä sitten sytyttää lyhkäset/pitkät..
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 syncro -99
Blitzkrieg
'Kadett'
'Kadett'

Sain nyt vinkkarit ja jarruvalot pelaamaan! :D Pari rosvousta poistettu ja nyt olis vuorossa niiden valojen "kahdentamisen" poisto. Toi rele homma kyllä kuulostaa pelottavan tutun oloiselta...siltä ainakin vaikuttaa tässäkin. Se monitoimikytkin voi kyllä myös olla vian syynä. Hyvä vinkki kuitnekin. Kiitos.

Sen käynnistymisen kanssa oon siinä vaiheessa että todennäköisesi viimeksi vuonna 2003 syötetty bensa ei syty...kuulemma häviää syttymisaste tms. kun seisoo tankissa tarpeex pitkään...Sytkä ja bensansyöttö toimivat nimittäin oikein...
Onx sulla muuten myös korinvaihto laite kyseessä?

-(z)-
MANTARIINI
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja MANTARIINI »

Eikös toi ole hyvä juttu.Ohjataan omilla valovehkeillä releitä, niin omat katkaisijat eivät joudu koville. Eikä tule jännite häviöitä, kun vetää akulta tarpeeks paksulla, lyhyellä johdolla virran releelle ja siitä valoille. Valot on kirkaammat, kun jännitettä ja virtaa on tarpeeks. Ainakin joskus oon lukenut näin kun opiskelin autosähköö mut en sit tiiä :roll:
Vastaa Viestiin