Joo tää on ehkä miljoonas viesti threadi tästä aiheesta...
Mulla vaihdettiin pitkittäisten tukivarsien etupään puslat 500km sitten ja nyt kolisee ihan vanhaan malliin!!! Kallistuksenvakaimen koiranluut ja kumivälikappaleetkin on vaihdettu!
Voiko kolina tulla jostain toisesta paikasta esim. poikittaisen tukivarren kiinnityksistä? Kuullostaa ja tuntuu vain täsmälleen samalta kuin ennen. Vai onko korjaamo pistänyt vain vaseliinia kumin väliin ja laskuttanut multa uusista puslista ja töistä!
Tänään lähtee vihainen tiedustelu ao. firmaan! Sietäis mennä huoltotyön takuun piikkiin!
Pyysivät tulemaan pikahuoltoon käymään ja tarkistuttamaan missä vika. Saas nähdä. Tuli vain taas luettua TM:n huoltovertailua ja omienkin kokemusten perusteella huoltopalvelut ei aina tunnu ihan luotettavilta.
Vanha pösö oli jarrurempassa ja määräaikaishuolto piti tehdä samalla. 500km huollon jälkeen kone kaipaisi lisää öljyä ja vanha tavara oli mustaa tervaa, eikä vuotoa missään. Selvittelyjen jälkeen kävi ilmi, että jarrut oli kyllä laitettu, mutta määräaikaishuolto jäänyt tekemättä. Muistivat kyllä laskuttaa molemmista...
Enpä ole itse mitään nyt ehtinyt tarkistaa. Saavat katsoa, kunhan ehdin sinne huoltoon käymään. Itsekin mietin noita iskarien kiinnityksiä. Eikös ne poikkipuiden helat ole metalliset?!?! En ole keltään kuullut, että ne menis b vecussa loppuun.
On vain sellainen olo, että ne sanoo: "joo ne on noi poikittaisvarsien helat vaihtokunnossa 500€ ja kiitos..." vaikka syynä olis joku ihan muu.
Mutta täytyy nyt mennä samaan puljuun, jos vaikka huomaisivat tehneensä jotain väärin... Onneksi pikahuollossa saa itse hiostaa korjaajaa niskaan.
Mulla ennen kolis Veccu B:n takapää aika pahasti. Korjaamo muistaakseni vaihtoi takaanta kallistuksenvaimentajan puslat tai jotain vastaavaa. Eikä ole sen jälkeen kolissut. Ja ei edes maksanut paljoakaan.
kallistuksen vaimentimien kiinnityskumit... vaihdoin juuri uudet tilalle ja hävisi loputkin kolinat. on se kivaa joskus, kun auton korjaaminen on helppoa ja halpaa!!!
Tää ei enään tähän tarpeeseen auta, mutta itellä piti ihme natinaa hiljaa alellessa tai juuri liikkeelle lähdettäessaä vecun peräpää ja syyksi paljastui alempien poikittaisten tukivarsien ulommat puslat. Kun sitä tukivartta nittkutti renkaan vierestä sain saman nitinän uudelleen kuulumaan. Homman sain ainakin toistaiseksi aisoihin tekemällä pienen reijän nitisevien puslien suojakumiin ja CRC:tä niin maan Prklsti sisään. Nitinä ei ihan heti loppunut, mutta parin päivän kuluessa oli rasva vaikuttanut tai sitten koko puslat on jossain tien penkalla. Oli kyllä kohtalaisen vaikea paikantaa aluksi toi nitinän aiheuttaja...