Q: Ehjän C20XE tekniikan arvo...??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
rasmus
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rasmus »

madi kirjoitti:tiedän nyt kaks ihmistä ketkä o ostanu koneet 500€:llä ja molempiin tehdään koneremontti koneilla ajettu 150tkm ja toisella joku 190tkm
sit yksi tyyppi myi hemmetin jeti koneen 700€:llä Mahikselle
tää on ihan MADILLE vittuiluna... kuka haluaa ajaa 4syl 16v kun siihen voi laittaa 2syl lisää ja 8v... :lol: :lol: 8) 8)
Vectra B2 caravan
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

MakeTku kirjoitti:
madi kirjoitti:tiedän nyt kaks ihmistä ketkä o ostanu koneet 500€:llä ja molempiin tehdään koneremontti koneilla ajettu 150tkm ja toisella joku 190tkm
Eli noiden koneiden hinnaksi tulee näissä tapauksissa käytännössä yli 1000euroa, eikö?

Joten ehjästä uskaltaa tonnin pyytää, tämä oli se pointti mitä hain.

Kiitokset kaikille näkemyksistänne!!
Henkilökohtaisesti en ymmärrä, kuinka joku haluaa itsellensä uskotella ostavansa "hyvän" 200tkm ajetun C20XE tekniikan, jonka menneisyydestä ei ole luotettavaa tietoa, ja maksaa siitä vielä yli 1000 euroa. Pointtina siis se, että uskaltaako joku luottavaisin mielin pudottaa keulallle 200tkm ajetun koneen avaamatta sitä, kun koneen historiasta ei ole 100% varmuutta. Itse väittäisin, että itse kunnostettu halpa-ja-ei-niin-hyvä kone on ainakin minun silmissäni luotettavampi kuin sika säkissä ostettu "hyvä" 200tkm ajettu kone -suunnilleen samanhintaisiksi ne tulevat.

Itse ostin ns. hyvän X20XEV tekniikan (joka maksoi yhden kolmasosan C20XE:n hinnasta), mutta silti kone on levällään ja kuluvat osat uusitaan -tulee suunnilleen saman hintaiseksi kuin tuollainen avaamaton "hyvä" C20XE tekniikka, jonka kunnosta ei kuitenkaan ole varmaa tietoa. Kummallakohan tulisi enemmän huolettomia kilometrejä? :wink:

Mutta sehän onkin sitten toinen juttu, jos koneen on pakko olla punakantinen -siitä kulttimaineesta vaan joutuu maksamaan ekstraa :D

Ei herneitä, nämä olivat vain minun mietteitäni... :wink:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

Jeps, mä kuulun sitten siihen ryhmään, jolla on pakko olla punakantinen :D

Itse ostin syksyllä täysin rempatun (venttiilit, kansi, laakerit ym. ym.) C20XE:n 1500 €:lla, enkä pitänyt sitä kalliina. Tosin menihän tuon summan päälle vielä toinen mokoma, kun jakopää piti tehdä kuitenkin, pakosarjan ja imusarjan tiivisteet vaihtaa, laturi ja ohjaustehostimen pumppu uusia, öljypohja ja tiiviste vaihtaa, kytkin ja paineasetelma uusia, virranjakaja, tulpanjohdot, tulpat, öljyt, nesteet, erinäinen setti letkuja, nopeusmittarinvaijeri ym. ym.....

Jotenkin vain tuntui siltä, että jos tuonne konehuoneen puolelle kajotaan, se kannattaa tehdä sitten kerralla kunnolla. Pähkäilin syksyllä pitkään, tehdäkö XEV:iin täysremontti (vaikka siinä koneessa ei tosiaan mitään vikaa ollutkaan, muuta kuin kilsat n.220tkm) vai vaihtaako tilalle vähän toisenlainen tekniikka ja päädyin jälkimäiseen vaihtoehtoon. Hetkeäkään en oo katunut, luonteeltaan koneet on täysin erilaisia XE:n eduksi.

Ja aiheeseen: remppaamattomasta koneesta max. 700€ ja oiskohan tuo mun maksama summa sitten maksimi rempatusta :roll:
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mullaki on punakantinen :lol: :P ja oli kans ihan pakko saada

Kuva
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

Veccura A kirjoitti:Jeps, mä kuulun sitten siihen ryhmään, jolla on pakko olla punakantinen :D
Hyvä niin -minullehan tuo sinulta ylijäänyt XEV loppujen lopuksi päätyi :D
Veccura A kirjoitti:Jotenkin vain tuntui siltä, että jos tuonne konehuoneen puolelle kajotaan, se kannattaa tehdä sitten kerralla kunnolla. Pähkäilin syksyllä pitkään, tehdäkö XEV:iin täysremontti (vaikka siinä koneessa ei tosiaan mitään vikaa ollutkaan, muuta kuin kilsat n.220tkm) vai vaihtaako tilalle vähän toisenlainen tekniikka ja päädyin jälkimäiseen vaihtoehtoon. Hetkeäkään en oo katunut, luonteeltaan koneet on täysin erilaisia XE:n eduksi.
Juurikin näin -kerralla kuntoon, niin ei tarvitse jälkikäteen pahemmin murehtia. Nähtäväksi jää, kuinka monta astetta räyhäkkäämmäksi tämä XEV tuleekaan verrattuna vakio XE:hen ;)
Veccura A kirjoitti:Ja aiheeseen: remppaamattomasta koneesta max. 700€ ja oiskohan tuo mun maksama summa sitten maksimi rempatusta :roll:
No nyt alkaa olemaan jo realistisia hintoja. :wink:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Veccura A kirjoitti: Itse ostin syksyllä täysin rempatun (venttiilit, kansi, laakerit ym. ym.) C20XE:n 1500 €:lla, enkä pitänyt sitä kalliina. Tosin menihän tuon summan päälle vielä toinen mokoma
Ei nyt mitenkään vittuiluna, mutta onko tuossakaan nyt järkeä sitten sijottaa n.3000€ siihen, että saa tuon punakantisen? siltikin aika pieni ero tehossa sekä väännössä hintaan nähden. Tai no, tuostahan pitäis tietenkin miinustaa se X20XEV remonttihinta. Tommosella sijotuksellahan sitä ois jo veivannu punakantisen C20LET padan keulille ;) voi tietenkin olla, että köyhälle kaikki on kallista.. :roll:
accona-85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja accona-85 »

heh...mä oon sit varmaa törmänny oikeisiin törppöihin ko ostin kuskin penkkien kohdalta katkaistun a-vectran 2000sen 400€ ja vielä ihan viralliselta autopurkaamolta....oli peräkolaroitu ja myyjä sano hinnaks 600€ tokasin vaa et avk:lta saa 400 ni se lupas samaan hintaan...projektiahan siitä tuli lisää mut tulee nyt ainakin c-ascoona vectran koelauta+sähköt+ c20xe+laatikko...niin ja toi aiemmin puheena ollut x20xev kulki mun kautta täälläkin nimimerkil AM kirjottelevalle astra tyypille...
A-vectra-91 1.8 käyttöpeli
A-corsa-85 1.2s Häristin
C-Ascona 1.3 -85..2.0 16v(valmis 200?)
Sierra 1.6i -92 myyty
civic -85 1.5 paalattu
Kadett C 1.2 -76 MYYTY
Sierra 1.6 -85 MYYTY
Fiesta 1.4rs -88 MYYTY
C-Ascona 1.6s exclusive-88[RIP]
Vastaa Viestiin