paha vika? Moottorin ohjauselektroniikan valo syttyy

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Petewal
'Kadett'
'Kadett'

paha vika? Moottorin ohjauselektroniikan valo syttyy

Viesti Kirjoittaja Petewal »

Olisiko kenelläkään vinkkiä voiko olla vakava vika kyseessä?
Ostin reilu viikko sitten OPEL CORSA 1.2 -97:n ja nyt jo muutaman kerran on käynyt niin että n. puolen tunnin ajon jälkeen oranssi moottorin ohjauselektroniikan valo syttyy palamaan ja hetken pysähdyksen jälkeen on taas sammunut. Vaimokkeen aiemmassa '93 Corsassa kyseinen valo ei koskaan syttynyt.

Ohjekirja kertoisi seuraavaa:
"Moottorin ohjauselektroniikka on siirtynyt varatoiminnalle, jos valo syttyy ajon aikana. Matkaa ei tarvitse keskeyttää valon syttymisen takia. Ota yhteys Opel-huoltoon matkan päätyttyä. Huomautus: Polttoaineenkulutus ja pakokaasupäästöt lisääntyvät ja katalysaattori ja moottori saattavat vaurioitua, jos ajoa jatketaan pitkään varoitusvalon palaessa. Lyhyt moottorin merkkovalon syttyminen ei ole haitallista."

Kiitoksia avusta jos joku osaisi vihjata mistä kyse, kaikki rahat meni tähän koslaan joten ylimääräisiä huoltokuluja ei turhaan olisi tuhlattavissa, mutta sittenhän ei voi kuin hommata rahat jostain jos on kyseessä vakava vika...

- Pete
tto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tto »

Eipä muuta kun vikamuistin lukuun...

http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... _codes.htm
Julazz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julazz »

kyllä se vikaumuisti kannattaa luetuttaa. mulla oli kadetissa tyhjäkäynnillä sama probleema ja siitä oli lambda anturi rikki, siinä tosin onnistui rikkoutuneen anturin etsimään omatekoisella "yksi irti kerrallaan" testillä. tosin kärsin tuosta ongelmasta melkein vuoden ennenkuin katsastukselle ei saatu tyhjäkäynti päästöjä muuten kohdalleen.
huvittavinta tässä jutussa oli se että kaikki korjaamot pyörittelivät päätään kysyttäessä asiasta, joukossa jopa yksi merkkihuollon edustaja.
Petewal
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Petewal »

Kiitos vinkeistä, autoista tietämättömänä joutuu sitten viemään heti huoltoon kun en itse osaa selvitellä.

Itseasiassa kaverin Opel Astrassa oli aiemmin ollut vastaava ongelma ja päästöjen takia myös katsastuksessa ongelmia. Lopuksi oli joku yli 100e anturi jouduttu vaihtamaan pitkällisen tutkinnan tuloksena.

Tämä mun Corsa oli kylläkin katsastettu alle 2 kuukautta sitten ja päästöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia joten mulla täytyy varmaan olla sitten todella huono säkä mikäli ongelma on tullut samalla hetkellä kun olen auton ostanut...

- Pete
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Petewal kirjoitti:Kiitos vinkeistä, autoista tietämättömänä joutuu sitten viemään heti huoltoon kun en itse osaa selvitellä.

Itseasiassa kaverin Opel Astrassa oli aiemmin ollut vastaava ongelma ja päästöjen takia myös katsastuksessa ongelmia. Lopuksi oli joku yli 100e anturi jouduttu vaihtamaan pitkällisen tutkinnan tuloksena.

Tämä mun Corsa oli kylläkin katsastettu alle 2 kuukautta sitten ja päästöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia joten mulla täytyy varmaan olla sitten todella huono säkä mikäli ongelma on tullut samalla hetkellä kun olen auton ostanut...

- Pete
Niinhän sinä aina käy että kaikki leviää ostettaessa :D
Julazz
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julazz »

niin tosiaan kadetista lambda paskana sillon ja makso 50e sit se kosahti parin kuukauden päästä uusiks mja ostin k&n anturin sinne joka oli alle 40e ja se on nyt sit kestänyt hyvin toista vuotta. kaverilla muuten vilkuttaa vekussa toi valo aika useestikin. vika muistia ei ole luetettu mut ei katsastuksella mitään ongelmaa ole ollut voi olla jokin häiriö boksissakin.
Vastaa Viestiin