Mantaan uudet umpiot
Mantaan uudet umpiot
joo pitäs laittaa mantaan uudet etulampun umpiot(nelivalot) alkaa olla elämän kaarensa nähneet mistähän kannattasi kysellä uusia? 
-
MANTARIINI
- 'Admiral'

Jaa on vai???????Eip taia olla ainakaan kaikki mä etin joskus umpioita omaani ja ei löytynyt mistään kiinitys niissä nelivaloissa on pallotapilla. Hella oli joskus valmistanut mutta ei kuulemma saa enää mistään. on tieten valmistettu muunkinlaisia nelivaloja. Ite ostin tarvike mallit ja hitsaisin niihin sellaiset kiinikkeet on ne kyl aika viritelmät.
Itse ostin viime kesänä Motonetista, muistaakseni juuri Hellan valmistamat. Meni heittämällä paikoilleen kaikki neljä kappaletta. Eikä muistaakseni ollut edes pahan hintaiset.
Niin, ja omat nelivalot (siis rungot + kehykset) Irmscherin valmistamat
http://www.opelclubfinland.net/jauto/ahom/m1.jpg
Niin, ja omat nelivalot (siis rungot + kehykset) Irmscherin valmistamat
http://www.opelclubfinland.net/jauto/ahom/m1.jpg
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Joo, saattaa olla. Otin silloin molemmat umpiot (lähi & pitkät) mukaan ja isäntä tiskin takaa kaivoi uudet tilalle. Lähi tai pitkiä oli myös saatavana tasaisella lasilla, mutta ei molempia. Ne mitkä hankin oli kuperalla lasilla. Mieli olisi kyllä tehnyt niitä tasaisia, mutta aina ei voi voittaa.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Viime viikolla jollain osiolla oli aiheena "kromaus". Samassa viestiketjussa joku kertoi uusittaneensa umpioiden pinnat jossain Turun kupeessa ja kehui jälkeä. Hinnasta ja kestävyydestä en tiedä. En vain enään löytänyt tätä viestiketjua.
Itse ostin Mantaani ensin vain lähivalot; marssin saman tien takaisin umpiokauppaan ja hain myös pitkät. Vanhat pitkät näytti todella aneemisilta uusien lähivalojen vierellä vaikka pinnat umpioissa oli ihan ok. Aika oli tehnyt tehtävänsä. Uusissa kun selkeästi (hmm luonnollisesti) on lasi paljon kirkkaampi. Muuttui kyllä keulan ilme laakista.
Itse asiassa tuossa kuvassa jonka linkitin aiemmin, taitaa olla vielä vanhat umpiot :D
Itse ostin Mantaani ensin vain lähivalot; marssin saman tien takaisin umpiokauppaan ja hain myös pitkät. Vanhat pitkät näytti todella aneemisilta uusien lähivalojen vierellä vaikka pinnat umpioissa oli ihan ok. Aika oli tehnyt tehtävänsä. Uusissa kun selkeästi (hmm luonnollisesti) on lasi paljon kirkkaampi. Muuttui kyllä keulan ilme laakista.
Itse asiassa tuossa kuvassa jonka linkitin aiemmin, taitaa olla vielä vanhat umpiot :D
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Viestiketju löytyy täältä. Minä uudelleenpinnoitin umpioni Suomen Metalloinnissa, postikuluineen pinnoitukselle tuli hintaa vähän reilu 40 euroa. Jälki ei ollut aivan täydellinen (pieniä ilmakuplien poksahtamisia jossain kohdissa), mutta valot paranivat kertaheitolla, kun vielä releytin valot. Uudelleenpinnoitus oli ainakin minun kohdallani oikeasti 10 kertaa halvempi vaihtoehto kuin ostaa uudet umpiot.mikkis kirjoitti:Viime viikolla jollain osiolla oli aiheena "kromaus". Samassa viestiketjussa joku kertoi uusittaneensa umpioiden pinnat jossain Turun kupeessa ja kehui jälkeä. Hinnasta ja kestävyydestä en tiedä. En vain enään löytänyt tätä viestiketjua.