Mitenkäs mahtaa olla takuun kanssa tässä tapauksessa? Oon auton toinen omistaja ja auto on ensirekisteröity 16.12.1999. Jostakin oon kuullut, että takuu olis 3 vuotta ja/tai(?) 100 tkm. No... tuo 3 vuotta on tullut täyteen, mutta onko takuu kuitenkin vielä voimassa, kun on tosiaan alle 100 tkm mittarissa?
Takuusta
Takuusta
Lähti meitsin V6-Vecusta tuossa pari viikkoa sitten yksi muki pois pelistä
Puristuspaineet on kuulemma hukassa yhdestä sylinteristä. Kai alkuviikosta saa varmaa tietoa, mikä siellä on vikana. Mittarissa on 75 tkm.
Mitenkäs mahtaa olla takuun kanssa tässä tapauksessa? Oon auton toinen omistaja ja auto on ensirekisteröity 16.12.1999. Jostakin oon kuullut, että takuu olis 3 vuotta ja/tai(?) 100 tkm. No... tuo 3 vuotta on tullut täyteen, mutta onko takuu kuitenkin vielä voimassa, kun on tosiaan alle 100 tkm mittarissa?
Vectra B 2.5 V6
Kutosen murinassa on sitä jotakin...
jep näin se menee.. kaveri kans luuli että sillä takuuta jäljellä kun -93 auto ja 35tkm mittarissa ja oli just että 3vuotta/100tkm.. eli takuusen tuo ei enään mene ainakaan..TJT kirjoitti:Jos takuu on tyyliin 3V/100tkm,niin takuu taitaa päättyä siihen,kumpi tulee ensin täyteen.
Tuskin meinaan takuuseen suostuisivat korjaamaan vaikkapa 10v vanhaa autoa,vaikka mittarissa olisikin alle 100 tonnia.
Söikö öljyä ennen tuota? jos, niin varmaankin venttiili vuotaa, taikka kansipahvi. Mutta saattaa tuo silti mennä "takuuseen" kun maahantuojalle ja kuluttajasuojamiehelle tarpeeksi kiroaa. Kuitenkin hajosi "oletettua" aikaisemmin. Itse olen kyllä niin laiska, etten jaksaisi alkaa kitiseen takuun perään. 
Ei se öljyä syönyt yhtään. Ennen tuota vikaa, kun joskus startatessa lopetin avaimen käännön heti kun vähän hörähti, niin lähti vähän huonosti ja yskähdellen käyntiin. Sitten vaan eräänä iltapäivänä, kun lähdin töistä kotiin, heti käynnistyksestä tuli tuo vika. Tyhjäkäynti meni erittäin matalalle ja kone täristi niin maan perusteellisesti. Tehoakin tuntui olevan hukassa.Jarno.v kirjoitti:Söikö öljyä ennen tuota? jos, niin varmaankin venttiili vuotaa, taikka kansipahvi. Mutta saattaa tuo silti mennä "takuuseen" kun maahantuojalle ja kuluttajasuojamiehelle tarpeeksi kiroaa. Kuitenkin hajosi "oletettua" aikaisemmin. Itse olen kyllä niin laiska, etten jaksaisi alkaa kitiseen takuun perään.
Vectra B 2.5 V6
Jaa-a..TJT kirjoitti:Jos takuu on tyyliin 3V/100tkm,niin takuu taitaa päättyä siihen,kumpi tulee ensin täyteen.
Tuskin meinaan takuuseen suostuisivat korjaamaan vaikkapa 10v vanhaa autoa,vaikka mittarissa olisikin alle 100 tonnia.
Omasta vm. 94 Astra F caravaanista lensi tulppa siitä motin päällä olevasta muovisuojasta läpi, tämä tapahtui kesällä v.2001 ja mittarissa taisi olla ~120.000km.. Takuuseen meni uusi lohko ja kaikenlaista sälää, sekä työt. Sain vielä maksutta käyttööni skoda octavian farkun, kun saksasta tilattu lohko ei saapunut ajallaan.
Tosin mulla oli astmassa 'täydellinen' huoltokirja, sekä kaikki huollot teetettynä kys. liikkeestä.
ilmeisesti rahamies puhuu....Jarno.v kirjoitti:Söikö öljyä ennen tuota? jos, niin varmaankin venttiili vuotaa, taikka kansipahvi. Mutta saattaa tuo silti mennä "takuuseen" kun maahantuojalle ja kuluttajasuojamiehelle tarpeeksi kiroaa. Kuitenkin hajosi "oletettua" aikaisemmin. Itse olen kyllä niin laiska, etten jaksaisi alkaa kitiseen takuun perään.
Saattaa nimittäin paskalla tuurilla olla aika pirunkallis remontti vaikka tekis itsekkin...
EDIT: Jos tähän ks. autoon on tehty kaikki huoltokirjan mukaiset huollosta ajallaan voi olla toiveita saada takuuseen toi remontti.(Valmistajan takuuseen siis)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Itsellä kun kone hajos niin ei ooppeli tullu vastaan yhtään. Paitsi että jakopään vaihtoivat takuuseen mutta maksattivat mulla vielä puolet vaihtotyöstä. Ja kaiken kivan päälle vika ei ollutkaan siinä jakopäässä vaan kiertokangessa! Sanoivat että 5-6k euroa niin saa kuntoon jepjep. Autona -01 ja alle 90tkm ajettu astra. Viimeisin huolto oli kyllä myöhässä kun eivät huolineet sitä huoltoon kun yritin puhelimitse varata aikaa ajoissa. Puhelimessä kysyivät rekkarin ja sanoivat sitten että odota että alkaa 90tkm lähenemään sitten huoltoon, että 30tkm välein on huolto tossa autossa. Mutta auto olis pitäny huollattaa myös viimeistään vuosi edellisestä huollosta mutta kun kerran opelilta sanottiin ettei tarvi viedä niin nuorena kaverina sitten uskoin.
Tämä siis noin vuosi sitten eli auto oli kuitenkin kohtuu uus. Sanoivat vaan että olen toinen omistaja sua ei enää mitkää takuut koske eriasia jos olisit ensimmäinen omistaja. Kuluttajasuojamies sanoi että turha alkaa tappelee ei mitään saumoja saada niitä maksamaan. Ja että ainoa mahdollisuus on vedota siihen liikkeeseen mistä auton käytettynä ostin reilu vuosi sitten. Mutta eipä heitä hirveesti kiinnostanu maksaa.
Tämä siis noin vuosi sitten eli auto oli kuitenkin kohtuu uus. Sanoivat vaan että olen toinen omistaja sua ei enää mitkää takuut koske eriasia jos olisit ensimmäinen omistaja. Kuluttajasuojamies sanoi että turha alkaa tappelee ei mitään saumoja saada niitä maksamaan. Ja että ainoa mahdollisuus on vedota siihen liikkeeseen mistä auton käytettynä ostin reilu vuosi sitten. Mutta eipä heitä hirveesti kiinnostanu maksaa.
Mistä arvasit...Kaitzu kirjoitti: ilmeisesti rahamies puhuu....
Ei ole vaan ainoassakaan autossa mulla ollut enää takuusta tietoakaan...
Mutta aika harvinaista että tuossa olisi joku muu vika kuin a)venttiili tai b)kansipahvi. Tietystihän se mahdollista on.
Joitain tapauksia olen kuullut että juuri esim. moottorivauriot korvataan vaikka takuu loppunut, mutta ne tais olla toyotia..