Pakkanen ja diesel
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Sitä aletaan pikkuhiljaa siirtyä talvisempii olosuhteisiin. Pakkasta oli 28 ja auto ei käynnistynyt(-97 td vectra) prkl. Pakkanen laski 18 asteeseen ja ei vieläkään käyntiin ilman apuvirtaa. Nooh, pirulauta vikakin selvisi. Lohkolämmittimen "johdot" olivat poikki lohkon kyljestä, siis ihan irtipoikki. Onko helppo vaihtaa itse ja paljonko mahdollisesti maksaa?
Jäi vähän epäselväksi, mikä kone sinulla on,
onko 1.7 dieseli. Onko lohkolämmitin moottorin päädyssä? Näissä tapauksissa osaan ehkä auttaa ja antaa rahan arvoisia vinkkejä
(jotka kuuluvat älä vaan osta lämmitintä ko. paikaan, minulta meni neljä, joista 3 takuuna kunnes vaihdoin letkuun tulevaan lämppäriin)
Palataan kun kerrot em.
onko 1.7 dieseli. Onko lohkolämmitin moottorin päädyssä? Näissä tapauksissa osaan ehkä auttaa ja antaa rahan arvoisia vinkkejä
(jotka kuuluvat älä vaan osta lämmitintä ko. paikaan, minulta meni neljä, joista 3 takuuna kunnes vaihdoin letkuun tulevaan lämppäriin)
Palataan kun kerrot em.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Juu, jäi näköjään mainitsematta. Eli 2.0, luulisin kuitenkin että lämppärin paikka on samassa kohtaa? Autossani se sijaitsee kuskinpuolella moottorin päädyssä. Eli poikki olivat menneet ihan vastuksen juuresta. Sen verran hirvittää repiä dieseliä pakkasella käyntiin, että kävin ostamassa jo hätäpäissäni uuden defan vastuksen ja se on jo paikallaankin. Maksoin n. 110€. Eli taitaa olla "normaalia" että saattaa katketa dieselistä omia aikojaan? Löytyikö sinun kohdallasi katkeamisille selitystä???
Se 1.7 on vähän eri juttu, vastus on niin ahtaassa kanavassa, että polttaa vastuksen sähköisesti poikki, ei mekaanisesti.
2.0 DTI.n kanssa mulla ei ole ollut vastaavia ongelmia (reilu 4 vuotta) ja vastus näyttää ihan terveeltä yhä.
Onhan sinulla riittävästi löysää piuhassa ja eka johto side kiinni motissa eikä rungossa ettei rasita vastusta mekaanisesti. Lähteekö vastuksen liitin pää riittävän jyrkästi ylöspäin ettei ota rungon puolelle kiinni. Motti nimittäin heiluu aika sairaasti kun käynnistää, etenkin jos joutuu sahaamaan.
Usi vastus kestää ehkä taivuttaa vähän lisää, tarkista myyjältä.
Mun kokemuksen mukaan 2.0 DTI lähtee hyvin käymään ilman lohkolämmitintä. Väittäisin, että jotain on pielessä, jos joutuu sahaamaan. Onhan talvilaatua tankissa? Pitäisikö PA suodatin vaihtaa talvilaatuun vaihtamisen jälkeen, kuka tietää? Näin oli ainakin ennen.
2.0 DTI.n kanssa mulla ei ole ollut vastaavia ongelmia (reilu 4 vuotta) ja vastus näyttää ihan terveeltä yhä.
Onhan sinulla riittävästi löysää piuhassa ja eka johto side kiinni motissa eikä rungossa ettei rasita vastusta mekaanisesti. Lähteekö vastuksen liitin pää riittävän jyrkästi ylöspäin ettei ota rungon puolelle kiinni. Motti nimittäin heiluu aika sairaasti kun käynnistää, etenkin jos joutuu sahaamaan.
Usi vastus kestää ehkä taivuttaa vähän lisää, tarkista myyjältä.
Mun kokemuksen mukaan 2.0 DTI lähtee hyvin käymään ilman lohkolämmitintä. Väittäisin, että jotain on pielessä, jos joutuu sahaamaan. Onhan talvilaatua tankissa? Pitäisikö PA suodatin vaihtaa talvilaatuun vaihtamisen jälkeen, kuka tietää? Näin oli ainakin ennen.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Kiinnitys oli aikaisemmin sulakeboksin kylkeen, eli ei koneen puolelle. Nyt se on kiinnitetty sinne koneeseen niin ettei toivon mukaan ihan heti ravistele itseään poikki. Kun sitä pakkasta oli 28c, niin ei oikein pyörittäny, taisi olla öljyt aika kohmeessa. Siitä johtui sitten sekin että ei lähtenyt käyntiin ilman apuvirtaa 18c:ssa (akku tyhjähkö). Täytyy se suodatin vaihtaa varmuuden varalta...