Mitä on todellinen tuning?
Eli, aloin miettimään että mikä todella on tuningia? Valoluomet ja kauheet levikkeet? Ja perään elämää isommat vanteet? Onko tuning sittenkin vain joidenkin amis-kavereiden juttuja? Voidaanko näitä ed.mainittuja asioita sanoa tuningiksi? Onko todellinen tuning sitten esim. koneen KUNNOLLISTA virittämistä? (en tarkoita mitään vapaavirtaussuodatintuningracingteamia) Vaan kunnon koneen modifiointia? Onko madallusjouset tuningia? Autostahan tulee hirvee ajettava ja matkustettava jos sulla ei ole kunnon alustasarjaa? Onko valoluomet luotu Suomeen? Valotehohan siitä heikkenee täällä pimeässä pohjolassa? Onko tuningia se, että auto ei vastaa ulkonäköä? Minun mielestä, jos siinä on vain madallusjouset, erikoinen vaihdekepinnuppi ja 16" alut, niin ei se siitä vielä tuningia tee?
Mehän voimme kaikki miettiä mihin yhteyteen laitamme tuning sanan?
Minä olen tehnyt valkoiset mittaripohjat autooni, en muuta, mutta en myöskään sano sitä tuningiksi, enhän?
terv, Mikael
ps. mietein että kumpaan foorumiin tää olis pitänyt laittaa, mutta antaa olla täällä 'opel keskustelussa', tuning autojahan niistä osa opeleistakin on.
pps. Tuning? >> http://opelastra0.tripod.com/tuning.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miksu80 on 2002-12-03 15:10 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miksu80 on 2002-12-03 15:13 ]</font>
Mehän voimme kaikki miettiä mihin yhteyteen laitamme tuning sanan?
Minä olen tehnyt valkoiset mittaripohjat autooni, en muuta, mutta en myöskään sano sitä tuningiksi, enhän?
terv, Mikael
ps. mietein että kumpaan foorumiin tää olis pitänyt laittaa, mutta antaa olla täällä 'opel keskustelussa', tuning autojahan niistä osa opeleistakin on.
pps. Tuning? >> http://opelastra0.tripod.com/tuning.htm
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miksu80 on 2002-12-03 15:10 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miksu80 on 2002-12-03 15:13 ]</font>
Tuning on joskus muunnoin tarkoittanut koneen voimavarojen ja alustan parantelua. Joku on jostain saanut päähänsä että spoilerilevikehirviöt tarkoittaa samaa, vaikka sille on olemassa ihan oma terminsäkin (en muista mikä), mutta kukaan ei sitä käytä koska tunign on olevinaan jotain hienoa (nykyään tunign tuntuu olevan auton täydellistä pilaamista).
Kaippas se nykyään on tarroja joita löytyy corollan tuulilasista..
Omasta mielestä tuning-auto ei ole "all show, no go" eikä myöskään kuppanen sleeperi. Eli viimeistelty, tehokas ja muutokset tehty hieman orggis-hengessä..
Ja tosiaan "real-tuning-peli" on ajettava ja se myös pysähtyy..
Eli siis, auton parantamista, ei pahentamista..
Siinä ois käsitystä tuningista..
http://www.ottuning.tk -no HUH..
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2002-12-03 15:26 ]</font>
Omasta mielestä tuning-auto ei ole "all show, no go" eikä myöskään kuppanen sleeperi. Eli viimeistelty, tehokas ja muutokset tehty hieman orggis-hengessä..
Ja tosiaan "real-tuning-peli" on ajettava ja se myös pysähtyy..
Eli siis, auton parantamista, ei pahentamista..
Siinä ois käsitystä tuningista..
http://www.ottuning.tk -no HUH..
<font size=-1>[ This Message was edited by: JS on 2002-12-03 15:26 ]</font>

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
No jaa...
Kyllähän tässäkin pätee sellainen sana kuin KOKONAISUUS... Tietysti voihan ne madallusjouset ja 17" vanteet olla "tuning" ja hänelle varmasti onkin, mutta kyllä mielestäni "todellinen tuning" on sitä, että on ITSE nähty vaivaa auton tekemisen eteen, on panostettu ulkonäköön, sisustaan, tekniikkaan ja kaikki mahdolliset pienet ratkaisut ovat erikoisia ja toimivia...
Tätä mielestäni "tuning" on. Jos se nyt ketään kiinnostaa...
no mikä ettei...aletaan väittelee mahdollisimman suhteellisesta asiasta...varmaan tullaan johonkin järkevään lopputulokseen, jota aletaan noudattaa? 
on enemmän ja vähemmän tuunattuja (laitettuja, pellin alta ja/tai päältä) autoja ja sillä selvä...
...paremmuus on muuten vielä tuninkiakin suhteellisempi käsite...
on enemmän ja vähemmän tuunattuja (laitettuja, pellin alta ja/tai päältä) autoja ja sillä selvä...
...paremmuus on muuten vielä tuninkiakin suhteellisempi käsite...

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Yksi selitteistä vastausta on varmastikin vaikea löytää, sillä tavallaanhan jokainen omalla kohdallaan määrittää sen tuning sanan merkityksen. toiselle isot vanteet ja parannettu alusta on jo tuningia, toiselle taas pitää pellin alta löytyä turboa ym. Eiköhän se kaikenlainen auton muuttaminen ole tuningia, jokainen sitten itse päättäköön sen asteikon, jolla liikutaan.
Styling on sitä että autoon laitetaan jotain "lisää" spoileria, levikettä, vannetta. Mutta tuning on taas koko auton rakentelua, alkaen tehonlisäämisestä koneeseen muulla kuin pelkällä suodattimella
, alustan parantelulla, yms. siten että kokonaisuus on paljon poikkeava alkuperäisestä. Vaikka ei silmin sitä huomaisikaan...
-
JoreTuning
- 'Admiral'

Yhdyn Tombraceriin ja Lateen. Itsekin koen tuningin konepuolen laittamiseksi ja ulkonäön parannus on mielestäni sitten stylingia.On 2002-12-03 18:26, Tombracer wrote:
Olen Laten kanssa samoilla linjoilla, sillä tuning voi myös tarkoittaa säätämistä, joka kylläkin viittaa enemmänkin tekniikkapuolelle. Ja styling on minustakin enemmän ulkonäön parantelua..