Niin minulla on 2,2 GLSi Rekord. Vaihdoin siihen 2,0S GL mallin Rekordista vaihdelaatikon.
Sitä ajattelin kysyä,että onko ko. laatikoissa eri välitykset, kun tuntuu että veto 5. vaihteella ei ole ennallaan ja nopeusmittari näyttää päin seiniä..
mittari: 80km/h ->nopeus 86km/h (tienvarsimittareiden mukaan)
Rekordin Getrag
no nyt alkaa valkenemaan...
minä hölmöhän vaihdoin talvirenkaat hyvin paljon samoihin aikoihin...
enpäs tullut edes ajatelleeksikaan..
Mutta minulla on rekisteriotteen mukaiset talvirenkaat 185/70R14?
eikös silloin pitäisi mittarin näyttää oikein?
Tosin kesärenkaina on 205/60R15 ja silloin mittari näyttää +- 1% virhettä, eli ei minkäänlaista merkitystä.
Siksi siis +-1%, koska on mahdottomuus ajaa tienvarsi mittarille JOKA kerta samaa vauhtia, koska nopeushan on eri jos nopeusmittarin neula on 100km/h viivalla tai neulan paksuuden yli/alle.
Eli voisiko kyseessä olla nopeusmittarin vaijeri? jollain kummallisella tavalla?
Miten voisitte selittää vetojen puuttumisen?
Voisiko vaihdelaatikossa olla vikaa? Laakerointi? Siis oire on vain 5. vaihteella n. 80km/h vauhdissa. Kovempaa ajaessa ei huomaa eroa väännöissä, jotka muuten kyllä on varsin muhkeanmieluisat
minä hölmöhän vaihdoin talvirenkaat hyvin paljon samoihin aikoihin...
enpäs tullut edes ajatelleeksikaan..
Mutta minulla on rekisteriotteen mukaiset talvirenkaat 185/70R14?
eikös silloin pitäisi mittarin näyttää oikein?
Tosin kesärenkaina on 205/60R15 ja silloin mittari näyttää +- 1% virhettä, eli ei minkäänlaista merkitystä.
Siksi siis +-1%, koska on mahdottomuus ajaa tienvarsi mittarille JOKA kerta samaa vauhtia, koska nopeushan on eri jos nopeusmittarin neula on 100km/h viivalla tai neulan paksuuden yli/alle.
Eli voisiko kyseessä olla nopeusmittarin vaijeri? jollain kummallisella tavalla?
Miten voisitte selittää vetojen puuttumisen?
Voisiko vaihdelaatikossa olla vikaa? Laakerointi? Siis oire on vain 5. vaihteella n. 80km/h vauhdissa. Kovempaa ajaessa ei huomaa eroa väännöissä, jotka muuten kyllä on varsin muhkeanmieluisat
Inkku A tiisseli