Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
onko olemassa pidempiä venttiileitä, nostimia erilaisia, vai pitääkö venttiilin päähän tehdä jatko holkit kun laitetaan hiottu nokka-akseli, säätö hydraulisessa ei muuten riitä kuulemma...
Yritin etsiä mutta en löytänyt juttua, ehkäö en etsinyt oikein tms..
olisin kiitollinen tiedosta jolla näitä on yleisesti tehty!
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Onkohan olemassa jotain säätölevyjä nostimiin? Olen joskus nähny tuollaisia ohuita levyjä saabin moottoriin, en sit tiedä säädetäänkö välys niillä vai mitä niillä tehdään. Mut ainaski joissakin saabin moottoreissa samat paininkupit kun X20XEV moottorissa. Kysyppä asiaa vaikka joltain koneistamola, heillä sitten sitä fakta tietoa asiasta.
Eivät tienneet ainakaan tuolla koneistamolla mihin minä soitin, mutta pitää soitella vähän muuallekkin koska olen itsekin joskus kuullut puhuttavan "ns.jatkopaloista". tosiaankin kaikki tieto on tervetullutta tästä aiheesta!
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Enpä kyllä suosittele hiottamaan vakionokista, kun ei niistä saa hyviä tekemälläkään. Vaikka Masterpyörässä(kopiokiekko jota pitkin hiomakone tunnistaa hiottavaan nokkaan tulevan muodon) olisikin hyvä profiili, niin vakionokassa ei piisaa materiaalia. Ja yleensä se loppuu lähellä nostorampin loppupäässä joka vaikuttaa tehollisiin aukioloaikoihin hyvinkin dramaattisesti. Yksi vaihtoehto vakionokasta tehtäessä olisi täyttää sitä, mutta se tulee kalliiksi. Perusympyrä olisikin järkevintä pitää vakiona( valmisnokissakaan perusympyrä ei heitä yleensä 0,20mm enempää, pitää myös huomioida nostimen liikematka varsinkin hydraulisilla nokilla, se kun ei ole kovinkaan suuri, ehkä n. 1.0mm tapauksesta riippuen), eli joko ostaa valmis laadukas nokka tai sitten täytättää vanhaa. T: Kansiviritys J.Kosunen