Kadett GSI Nostaa lämpöjä
Kadett GSI Nostaa lämpöjä
Eli kadetti nostaa lämpöjä, koska flekti ei lähe pyörimään. Oon vaihtanu jo termostaatin ja flektin anturin eikä oo auttanu. Mikähän ois seuraava kohde mikä pitäs kattoo? Oiskohan putkisto tukkonen? Konehan on C20XE.
Liittimet voivat olla myöskin hapettuneet. Itselläni ei asconassa toimi (edelleenkään) flekti, vaikka johdot laittaisi anturilta oikosulkuun. Liittimet niin täynnä rapaa ja kuraa, että ei ilmeisesti virta kulje?. Vasta silloin toimii, kun pakkosyöttää virtaa suoraan flektin johdoille.
Laiskuus vaivaa..
Laiskuus vaivaa..
Tätä olen jo kokeillut ja flekti toimii. Olen kokeillut myös lämmittää flektinTJT kirjoitti:Toimiiko se flekti ylipäänsä?
Ota flektin anturin liitin irti ja oikosulje liittimen navat.
Virrat päällä flektin pitäisi pyöriä kokoajan.
Tai sitten suoraan 12v flektille...
anturia ja silloinkin se rupee pyörii. Muttaku ei vissii lämpimät nesteet tuu anturille asti, vai?
Osta sellainen lämpöanturi mikä kytkee flektin toimintaan, kun jäähdytinnesteen lämpötila on ~95c. Ilmeisesti sulla on nyt niin kuuma anturi siellä, että flekti lähtee käyntiin, kun nesteen lämpötila on jotain +105cAkilles kirjoitti:Muttaku ei vissii lämpimät nesteet tuu anturille asti, vai?TJT kirjoitti:Toimiiko se flekti ylipäänsä?
Ota flektin anturin liitin irti ja oikosulje liittimen navat.
Virrat päällä flektin pitäisi pyöriä kokoajan.
Tai sitten suoraan 12v flektille...
Käyttele sitä konetta ja katsele miten käy, luuliskai tuon flektin nyt pyörivän, jos se lämmittämällä kerran toimii.
Miten nuo termostaatin alapuolella olevat anturit (toinen vissii lämpömittarin mikä lie toinen) vaikuttaa lämpöihin? Onko muuten teillä se lämpö anturi siinä ite termostaatin kopassa eli yläpuolella vai kopan alapuolella lohkossa? Itellä on siinä lohkossa. Toivottavasti joku saa selvää tästä kirjotuksesta 
Minulla on molemmat lämpöanturit siinä termostaatin takana/edessä riippuu nyt vähän miten sen ajattelee. Ja lämpö mittariin ei nouse yli puolen (eli sininenpalkki +2 keltaista) käytin tyhjäkäyntiä kunnes flekti rupes pyörimään ja lämmöt oli mittarissa puolessavälillä, tiiä sitten pitäs kokeilla toisella anturilla jos nousis yli puolenvälin, mutta flekti ainakin toimi 
-
Opel bastard
- 'Kapitän'

Re: Kadett GSI Nostaa lämpöjä
18.6:Akilles kirjoitti:Eli kadetti nostaa lämpöjä, koska flekti ei lähe pyörimään. Oon vaihtanu jo termostaatin ja flektin anturin eikä oo auttanu. Mikähän ois seuraava kohde mikä pitäs kattoo? Oiskohan putkisto tukkonen? Konehan on C20XE.
Aivan sama ongelma, paitsi että 1.8 A-Vectra. Termari vaihdettu, juuri tunti sitten vaihdoin anturin ja koitin että flekti toimii jos antaa suoraan virtaa.
Jäähynesteet on vaihdettu muttei laskettu läpi useempaan kertaan. Mistä vielä vois alkaa ettiin vikaa...sähköjohdoista anturilta flektille ? Ei uskalla näillä keleillä enää mennä kaupungille kun lämmöt suikahtaa samointein yli sadan.
Kannattaa ottaa flektin anturista ne kaks johtoo irti ja yhistää ne, ni sillo pitäs flektin pyöriä ku autossa on virrat päällä. Jos pyörii ni johot on kunnossa. Itse suihkutin vettä letkulla jäähdytysjärjestelmän läpi ja otin syylärin pois ja suihkutin senkin läpi. Tätä ennen käytin jäähdytysjärjestelmän puhdistus ainetta joka maksaa maxi-makasiinissa noin 4€. Nyt toimii!!