Calibran kattoverhoilun purku

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Calibran kattoverhoilun purku

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Mistä aloittaa ja montako tuntia vie suurinpiirtein?? Ekaa kertaa olen purkamassa. Kun ei viittis viedä Opelille purettavaks kun velottavat siitä noin. 400e (pelkkä purkaminen) Ja onko jotain mitä pitäs tietää ennen ku alkaa purkamaan??
kantti_GSI
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja kantti_GSI »

kadetista olen itse katon pois ottanu ja ei siinä mitään ihmeellistä ole kauhukahvat pois ja sen jälkeen rupee katto putoon... kattoluukun kanssa en henkilökohtaisesti ole mukana ollut mut ei kai siinäkään mitään taikoja vaadita.. veikkaisin ajaksi noin 1-2h vastoin käymiset mukaan luettuna.. verhoilua ei tarvi pois ottaa ku ei se kattopahvi niiden sisällä oo kun noin millin ja jos tuntuu et tarvii niin älä ota kun toiselta puolen niin säästät vaivaa ja verhoiluja... viisaammat calikka miehet avustakoon lisää
Kadett GSI 2.0 16V
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Mutta kun ei oo mun Calikassa kauhuja ollenkaan... Sitä mietin etä pitääkö ne b-pilarit purkaa ja sitä kautta osa keskikonsolista vai??? Ja Länsiauto Lahdessa arvioi pelkän purkamisen kestoksi noin 5h... :o VÄHÄN YLIMÄÄRÄSTÄ tai sit ne ei vaan viitti pitää kiirettä... :evil:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

No näistä opeleista mistä oon kattoo purkanu niin kaikki listat/paneelit mitä siä ylhääällä on niin irti, että näkee oikein sen kattopahvin reunat. Jos on kattoluukku niin se ohjain paneeli systeemi tarvii irottaa. Ja sisävalohan kans tarvii varmaan irottaa. Sit se pahvi on ihan semmosten rungosta vännettyjen pienien pelti tukien päällä, nostaa niistä yli niin pitäis tippua alas. Ei se mikään hirveen paha homma oo. :)
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

no ei mulla ainakaan menny mitää 5h korkeintaan ½h ku purki kasauksessa ei menny kans pitempää
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Just tän takia ei kannata antaa merkkiliikkeen huostaan autoa ennempää ku se on viimenen vaihtoehto, eikä mielellään silloinkaa.... :lol: Kiitoksia vinkeistä!! Eiköhän se noilla aukee... :roll:
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

itellä meni 2.5h ku purin katon ja kattoluukun ja korjasin kattoluukun ja kokosin kaiken... eli meniskö 0.5h tms tuossa ku tuon katon purkaa.. toiset mokomat ku kasaa... siis jotain tuollasta ekalla kerralla...jos nyt purkasin toieen kertaan menisi varmaan ripeemmin... sivupilarien verhoiluista ku alottaa..sitten aurinkolipat valot yms ni pitäs lähtä vetämällä takakontin kautta :)
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Vastaa Viestiin