Kertokaas suosituksia paikoista joissa pyöränkulmat voisi säädättää Tampereella? Ja eikös aurauskulmatkin mene samalla kerralla?
Kohteena on Kadett E jossa ei ole ikinä noita säädetty eilen vaihdoin jouset ja iskarit ja yllätykseksi edessä oli vieläkin alkuperäiset vm. 89 olevat iskarit joten ne voivat olla aikasruosteessa. Onko säätötyö kiinteä hintaista vai tuntipohjaista meinaan jos on vähän enemmänkin ruosteessa nuo mutterit? Ainakin tolppien kanssa oli "hieman" vääntämistä kun lähes jokaisen mutterin ja pultin sai avata 1.5m varren kanssa ja lekalla hieman irrotellen
Niin ja kun tuo rattikin on "hieman" vinossa niin sen suoristushan onnistuu samalla kun vaan pistää sen suoraan ennen säätämistä. Onnistuukos tämä helposti vai pistävätkä ne vaan renkaat suoraksi ratin asennosta välittämättä jos ei erikseen pyydä asiaa?
Eurolla edullinen, mutta ainakaan mulle eivät laittaneet rattia suoraan. Tammer-Autossa taas tuli kaikki viimeisen päällä oikein pyytämättä (mutta kalliimpi).
Sage kirjoitti:Kertokaas suosituksia paikoista joissa pyöränkulmat voisi säädättää Tampereella? Ja eikös aurauskulmatkin mene samalla kerralla?
Eikös aurauskulmat lukeudu pyöränkulmiin?
Kadetissa ei mitään muuta voi edes säätää kuin aurauksen.
Niin ja kun tuo rattikin on "hieman" vinossa niin sen suoristushan onnistuu samalla kun vaan pistää sen suoraan ennen säätämistä. Onnistuukos tämä helposti vai pistävätkä ne vaan renkaat suoraksi ratin asennosta välittämättä jos ei erikseen pyydä asiaa?
Ratin oikaiseminen kuuluu siihen aurauskulmien säätöön. Ne kun ovat suoraan yhteydessä toisiinsa niin aurauksia ei ole mahdollista säätää niin ettei ratin asentoon vaikutettaisi.
Tuossa näkyy aika moni sanovan että Euromasterilla on ratti jäänyt vinoon, ja niin jäi minullakin. Huonoa työtä tekevät.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuomas kirjoitti:Tuossa näkyy aika moni sanovan että Euromasterilla on ratti jäänyt vinoon, ja niin jäi minullakin. Huonoa työtä tekevät.
Noh, oli paikka mikä tahansa niin ratti on suorassa tai ne säätää sen uudestaan. Tuon teen jo selväksi ennen kun auton säätöön annan jos ei "ehto" kelpaa niin vaihdan paikkaa eipä se sen ihmeellisempi juttu ole. Minähän en huonosta työstä maksa.
AIVAN!
Kyllä vaikuttaa hiton vaikealta tuo säätäminen kun lisätään vaatimuslistaan se ratin suorana pysyminen!!! Edellinen "säätäjä" korjasi työnsä jälkiä siirtämällä rattia, kiristi vielä naama punaisena sitä ratin mutteria. Ehdotin kyllä jos vaikka 25 Nm kelpaisi, mutta ei kelvannu.
Pitää nyt itse "suristaa" se ratti mittaamalla hammastangosta, sitte auto uudestaan säädettäväksi. Ja kyseinen asia tästedes vaatimuksena, jos edes ehdottavat teettävän lisähintaa jos haluaa ratin suoraan irroittamatta muuta kun raidetankojen kiristyspultit, niin johan vaihtuu korjaamo ja äkkiä...
Noh kyseisessä kadetissa ratti on jo valmiiksi vinossa reilut 20 astetta joten kyllä se työtä varmasti tulee teettämään ja siihen kun lisätään vielä se että mutterit on umpiruosteessa niin aikaa taitaa hurahtaa.
Edit: nyt ku kattelin niin kyl se ratti ainakin 20 astetta on vinossa jo valmiiksi
Tapahtui pari vuotta sitten Euromasterilla: (ei ole kyseinen nuori kaveri enää töissä siellä). Olin menossa aurauskulmien säätöön vm. -84 Kadetilla. Olin varannut ajan ja menin ajoissa paikalle. Juttelin sisällä niitä näitä asentajien kanssa ja jätin autoni oven taakse valmiiksi, kun sisällä ei ollut siinä kohdalla ketään. Kaveri siinä oven avattuaan totesi ensimmäisenä, että voi v**tu tommosta vanhaa p**kaako mun pitää säätää. Hetken päästä ajoin auton sisälle ja kaveri otti renkaat pois ja tunasi auton alla vartin ja sanoi, että ei tästä p**kasta saa säätöjä auki. No, renkaat takaisin paikalleen ja minä nolona pois. Seuraavana päivänä menin toiseen paikkaan säädättämään kulmia ja totesivat, että onpa hyvin pidetty auto ja säädötkin aukeavat helposti. Kulmat säädettiin nopeasti, kiitos ja tervetuloa uudelleen. Sanoivat vielä pois lähtiessä, että on mukava kun tämän ikäisiä autoja käy huollossa ja niitä on mukava laittaa, kun ovat vielä "normaaleja".
Tietäisin kaukajärvellä "pirun hyvän" paikan jossa "pirun hyvä" asentaja säätäisi kadetin (ja muut opelit) kohtuu hintaan. Mut saakohan tääl mainostaa?