Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Autodata kirjan mukaan ei ole suositeltavaa vaihtoväliä. alfamer korjaus opas sanoo 105tkm vaihtoväliksi, niin kyllähän vielä 76tkm huoletta pitäisi päästä
Toi vaihtoväli pudotettiin muistaakseni ensin 90t ja myöhemmin 60t, mikä oli syy pudotukseen en tiedä, taisi remmit paukkua poikki liian usein. Korjatkaa tietävät jos olen väärässä!
Voin kyllä olla aivan väärässäkin, mutta juuri vanhemmissa, näin olen ymmärtänyt, toi lyheni. Niissä kun ei ole remminkiristintä. No itse olen 60t välein vaihtanut, parempi ajoissa kun myöhässä.
No siinä uskossa minäkin olen ollut ja täälläkin asiaa kysellyt ja vastaukset pääosin oli, että ei haittaa vaikka katkeaa. En rupeas kyllä 24tkm jälkeen vaihtamaan vaikkei kallis homma olekkaan.
Kyllä minäkin olen siinä uskossa ettei mitään vahinkoa tule. Vesipumpun olen vaihtanut joka 3-4 kerta kun remmiä vaihdetaan. Pitäisi kai aina vaihtaa kun remmikin, mutta hyvin tuo on pelittänyt ja on remmikin helpompi vaihtaa kun ei tarvi pumppua irroitella.