E: Noniin, kävin kysymässä hinnan noille jousille: 242€.
Irmscher madallus jouset omegaan + Madallus kysely
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Irmscher madallus jouset omegaan + Madallus kysely
Minkä laisia kokemuksia löytyy kyseisistä jousista ja paljoko ne oikeesti tiputtaa, valmistajan sivut sanoo -35mm mutta oon kuullu myös -20mm madalluksesta. Ja paljoko niistä on joutunu pulittaan?
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Minulla Ompussa tehtaan asentamana nuo jouset + irmelin iskarit. Alusta on erittäin toimiva ja miellyttävä ajaa. Auton mukana tulleiden kuponkien mukaan -35 sarja, mutta minusta madaltanut max tämän 20mm. Itse kaipaisin hieman koppaa lähemmäksi maata.
Myös kaverini laittoi 2000 malliseen omppuun irmelin alustasarjan, loistava ajettava, mutta muistaakseni aika hinnakas ja ei pudonnut tuota -35mm.
Jos ajettavuuteen haluaa satsata, niin loisto alusta minun mielestä.
Myös kaverini laittoi 2000 malliseen omppuun irmelin alustasarjan, loistava ajettava, mutta muistaakseni aika hinnakas ja ei pudonnut tuota -35mm.
Jos ajettavuuteen haluaa satsata, niin loisto alusta minun mielestä.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
haheikkiocf
- 'Kapitän'

Minulla on -00 farkkuompussa irmscherit. Mielestäni erittäin onnistunut satsi. Ei madalla paljoa (ei juuri huomaa että olisi madallettu). Takapää jää ehkä vähän turhankin korkeaksi. Ajomukavuus on hyvä, ei tunnu mitenkään erityisen jäykältä. Hinnasta en tiedä, edellinen omistaja asennuttanut merkkiliikkeessä.
-
tuomaspitkanen
- 'Admiral'

Re: Irmscher madallus jouset omegaan
-01 Omegassa on Irmscherin alusta, laitettu tuossa reilu kk sitten. Tosiaan pudottaa aika maltillisesti, mutta on erittäin mukava ajaa. Takapää putoaa mielestäni enemmän kuin etupää, voi olla tietysti katsojan silmässäkin. Hintaa pelkille osille (jouset+iskarit) ilman asennusta tuli opel-liikkeessä ~420€ kuponkien jälkeen, mielestäni ihan kohtuullinen korvaus. Ja asennus sitten tosiaan "tavallisessa" autoliikkeessä huomattavasti edullisemmin, kun ei itsellä taidot riittäneet niitä alle laittamaan..Lallevihtinen kirjoitti:Minkä laisia kokemuksia löytyy kyseisistä jousista ja paljoko ne oikeesti tiputtaa, valmistajan sivut sanoo -35mm mutta oon kuullu myös -20mm madalluksesta. Ja paljoko niistä on joutunu pulittaan?
PS. En tiedä kuinka oikessa opel-liikkeen setä oli sanoessaan, ettei noihin omegoihin noita Irmscherin sarjoja enää tehtäisi, vaan myytävänä on vain mitä varastosta löytyy.. eli ei oo häpee olla nopee jos noi on mielessä..
-Tumppi-
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Just käytiin noita kysymässä Astra G:hen kaverin kanssa.
Hinnat ilman mitään alennuksia Tampereen hatanpäällä olevasta liikkeestä kysyttiin:
Pelkät jouset n. 320€.
Iskarit ja jouset n. 425€
En nyt muista tarkasti mutta ei noi hinnat kymppiä enempää heitä. Hinnat siis ilman asennusta ja myyjä sanoi että tiputtaa -30mm ja säilyttävät takuun autossa jne. opelin hyväksymät.
E: pisti hieman miettimään että miten iskarit voi tuoda vaan 100€ hintaan lisää?
Hinnat ilman mitään alennuksia Tampereen hatanpäällä olevasta liikkeestä kysyttiin:
Pelkät jouset n. 320€.
Iskarit ja jouset n. 425€
En nyt muista tarkasti mutta ei noi hinnat kymppiä enempää heitä. Hinnat siis ilman asennusta ja myyjä sanoi että tiputtaa -30mm ja säilyttävät takuun autossa jne. opelin hyväksymät.
E: pisti hieman miettimään että miten iskarit voi tuoda vaan 100€ hintaan lisää?
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
korkeudet...
Laitetaan tähän samaan topikkiin kun asiaa liippaa, eli paljonko muilla B-omegan korkeus on ja millä alustalla.
Korkeusmitta siis pyöränkeskiö - lokarin kaari.
Oma
-95 Farkku MV6, tietääkseni vakio alusta: Edessä n. 365 mm , takana samoin n.365 mm
Oma
Re: korkeudet...
Minun omegassani on Weitecin -30/00 alusta ja edessä mitta on muistaakseni 33 cm ja takana 35 tai 36 cm.Pekka kirjoitti:Laitetaan tähän samaan topikkiin kun asiaa liippaa, eli paljonko muilla B-omegan korkeus on ja millä alustalla.

-
haheikkiocf
- 'Kapitän'

Omega Caravan elegance 2.2-16 vm-2000. Irmscherin satsi merkattu muutoskatsastuksessa rekisteriotteeseen seuraavalla kommentilla: Mitta vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen ylimpään kohtaan edessä 370mm ja takana 410mm. Tais tapahtua muutoskatsastus kitkarenkailla 225-55-16.
Kävin just mittaamassa suvikumeilla (215-55-16) ja tulos oli edessä 355 ja takana 385.
Ulkonäöllisesti keula näyttää sopivan matalalta, mutta takapää voisi olla pari senttiä alempana. AINIIN ! Tulipa mieleeni, siellä takajousien allahan taisi olla 20mm korokepalat, jotka poistamalla asia korjaantuu -VOT ! Kuuluukohan nuo korokepalat ihan vakiona irmelin myyntisatsiin (siis mulla jouset + iskarit)?
Kävin just mittaamassa suvikumeilla (215-55-16) ja tulos oli edessä 355 ja takana 385.
Ulkonäöllisesti keula näyttää sopivan matalalta, mutta takapää voisi olla pari senttiä alempana. AINIIN ! Tulipa mieleeni, siellä takajousien allahan taisi olla 20mm korokepalat, jotka poistamalla asia korjaantuu -VOT ! Kuuluukohan nuo korokepalat ihan vakiona irmelin myyntisatsiin (siis mulla jouset + iskarit)?
Mitta vanteen keskeltä lokarin kaareen ei pitäisi (teoriassa eikä oikein käytännössäkään) olla riippuvainen renkaan koosta jos autolla pystyy ajamaan...haheikkiocf kirjoitti:Omega Caravan elegance 2.2-16 vm-2000. Irmscherin satsi merkattu muutoskatsastuksessa rekisteriotteeseen seuraavalla kommentilla: Mitta vanteen keskiöstä lokasuojan kaareen ylimpään kohtaan edessä 370mm ja takana 410mm. Tais tapahtua muutoskatsastus kitkarenkailla 225-55-16.