Kertokaas poijjaat että onko noi kylkilistat kiinni pelkästään liimalla vai onko sielä joku ns. "klipsu" lisänä ja entäs se sivuvilkun listan pätkä, millä se on kiinni.
Ja entäs se maalaus: Miten listojen pinta kannattaa käsitellä ennen maalausta, esim. pitääkö röpelöinen pinta hioa tasaiseksi vai riittääkö pelkkä rasvan poisto listasta.
Ja kiinnitys: Millä liimalla se pysyy parahin kiinni, käykö sikaflexi tai joku vastaava...
No niin siinäpä oli kaikki
Sivulista on kaksiosainen. Itse metallirunko on liimattu oveen kiinni, muovikuori taasen on liimattu metallirunkoon kiinni. Sivuvilkun listanpätkä on samallalailla kiinni.
Kyllä melkein tuossa vaiheessa kehottaisin uusien faceliftin kylkilistojen ostoa. Ne on jo valmiiksi pohjamaalatut ja sileät ja 2-puoliteipit on jo valmiina. En mene kenenkään ammattitaitoa moittimaan mutta tuommoiset metallirungolla olevat listat ovat aika tarkkoja irroittamisestaan jotta ne pysyvät asiallisesti kiinni uudestaankin ja se röpöpinnan siloittaminen on oma hommansa. Itse hain suosiolla uudet faceliftin listat kun ei ne mahdottomia maksa. Kannattaa kysyä esim osatoimituksesta.
Mitäs mitäs, pelkällä liimalla kiinni? Varmaa tietoa? Minulla sellanen muistikuva, että siel olis tapitkin. Ihme kun ei ole tullut b Vecuja vastaan ilman kylkilistoja.
Juken kirjoitti:Mitäs mitäs, pelkällä liimalla kiinni? Varmaa tietoa? Minulla sellanen muistikuva, että siel olis tapitkin. Ihme kun ei ole tullut b Vecuja vastaan ilman kylkilistoja.
Oikein kun muistelemalla muistelee, niin kyllähän sieltä kiinnitystapit löytyy.(Ainakin oven takareunasta yksi) Muisti pirulainen tekee jo tepposia.
Vuosia sitten piti erääseen Vectraan uusia koko lista runkoineen, kun joku ystävällinen yön kulkija oli ottanut vanhan listan mukaansa.
Listat maksaa B2 jotain 180 egen paikkeilla ja vanhat listat maksaa jotain 110-120 euroo. Jos vanhoja listoja menet irroittelemaan niistä saattaa tulla aika mutkaset, kun ovat nimittäin aika tiukassa. Sit joutuu liimaamaan sen rauta rungon takasin ja pysyy jos pysyy. Yks vaihtoehto on että suojaat autos nii hyvin että maalaat ne listat paikallaa ni tulee varmasti yhtä hyvä kun irroittaisit jos olet huolellinen maalauksessa ettei tule valumia. Älä mene hiomaa niitä nyppyllöitä pois ei tule kuin sanomista(kokemusta on) Jotta saat nyppylät jotenkii piiloo ni laitat sit useamman kerroksen maalia ni ne peittyy sillai. Ekaks sitä muovipinnoille olevaa pohjamaalia(onkohan se tartuntaaine tai jotain). sit voi laittaa tavallisen pohjamaalin´ja sit väri ja lakka.
Itse ostin listat Lahden Länsiautosta ja oli muistaakseni 169,00e eli käsitti vilkkujen-, etuovien- ja takaovien listat. Onhan ne aika suolasen hintaiset.
VW Passat CC
BMW e46 330d ex.
Audi A6 4.2 V8 Quattro ex.
Audi A4 1.9TDi ex.
Opel Vectra B X25XE ex.
Opel Vectra B X20XEV ex.
Opel Corsa B C14NZ ex.
Opel Vectra A C20XE (R.I.P)
repa kirjoitti:Itse ostin listat Lahden Länsiautosta ja oli muistaakseni 169,00e eli käsitti vilkkujen-, etuovien- ja takaovien listat. Onhan ne aika suolasen hintaiset.
Niin,tuo on vähän suhteellista. Autoon kun ei mitään saa "järkevällä" hinnalla, mutta noista listoista 30-40e kappalehinnan ymmärrän kun kyseessä on kuitenkin valmiiksi pohjamaalattu ja vähän monimutkaisempi rakenne (peltirunko/muovipinta), kun esim Nissan Micran vastaava musta ovilista maksaa mallista riippuen 120-160e/kpl...