No niin... nut olen sit todennut muutaman kuukauden ajamisen jälkeen, että öljyä katoaa jonnekkin, ja aika reilusti. Eli Deoren muutama kk sitten heittämä varoitus alkaa olla totta. Ei vittu, kyllä ottaa aivoon alkaa taas viemään autoa pajalle ja taistelemaan siitä kuka taas maksaa.
Soittelin jo Metro-autoon jossa korjaustyö tehtiin. Sieltä sama päällikkö sanoi, että kilometrit ylös kun on öljyt maximissa ja kilsat ylös kun minimissä.
Nyt on noin 2000 km kulunut siitä kun oli maximissa, ja nyt alkaa olla aika lopussa. Mistään ei öljyä tiputa, enkä ole huomannut et pölläyttelisi edes. Että sellasta...
Jakopäänhihna paskaksi
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Re: öljyn katoamisesta...
Mikäli oikein muistan, eikös se huoltokirja ilmoita 0.075L/100km 'normaaliksi' öljynkulutukseksi (=1.5L/2000km) ? Tuo mittatikun min-max on kait jotai litran kieppeillä?Julle80 kirjoitti:No niin... nut olen sit todennut muutaman kuukauden ajamisen jälkeen, että öljyä katoaa jonnekkin, ja aika reilusti. Eli Deoren muutama kk sitten heittämä varoitus alkaa olla totta. Ei vittu, kyllä ottaa aivoon alkaa taas viemään autoa pajalle ja taistelemaan siitä kuka taas maksaa.
Soittelin jo Metro-autoon jossa korjaustyö tehtiin. Sieltä sama päällikkö sanoi, että kilometrit ylös kun on öljyt maximissa ja kilsat ylös kun minimissä.
Nyt on noin 2000 km kulunut siitä kun oli maximissa, ja nyt alkaa olla aika lopussa. Mistään ei öljyä tiputa, enkä ole huomannut et pölläyttelisi edes. Että sellasta...
Mulla vectra (x16xel) hörppii ton huoltokirjan raja-arvon verran joskus jo <200 km matkalla ja silti kosla muuten tuntuu olevan vedoissaan! Kalliiksihan se pitkän päälle käy kun joutuu 4% seoksella ajelemaan ;C).
jp