95:ta vai 98:a ?

Keskustelua Opeleista
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Mulla oli jokuaika sit vielä A-omppu 20SE(?) koneella, ja katsastukseen menin oli tankissa ysikasia ja plugi ysikasi asennossa niin eipä olis katsastussetä tykänny lukemista mitä pakokaasutesti heitti. tarkkoja arvoja en muista, mutta plugia kääntäess arvo tippui viidesosaan! 95:ta kun oli tankissa niin kone "rallatti" ja oli hätäsemmän oloinen mutta 98 oli taas sivistyneempää menoa ja kulutus huomattavasti pienempi. yhtä kaikki, kaikki meni mitä tankkiin laittoi.
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Kokeilin kans Omegaan (20SE) 98:ia tuossa taannoin. Kuulosti ainakin että kone olisi käynyt nätimmin. Mutta kulutuslukemat olivat kaikkea muuta kuin hyvät:

Tyhjäkäynti: 95: 1,0-1,2 l/h. 98: väh. 1,4 l/h.

Maantieajo: 95: 6-7 l/100 km. 98: n. 8 l/100 km.

Eli ei ainakaan meikän kulkineessa toiminu kunnolla tuo 98. En osaa sanoa mistä moinen johtui. Ja kyllä, käänsin plugin oikeaan asentoon aina laatua vaihtaessa. ;)
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
mmakine
'Kadett'
'Kadett'

Kokeilu käynnissä

Viesti Kirjoittaja mmakine »

Tällä hetkellä on 16SV Kadetin plugi on käännetty asentoon 98 ja tankissa ensimmäinen kokeiluerä 98E:tä. Jotain se plugi ainakin tekee, jos vääntöä ei tullut lisää niin ainakin sitä tulee tasaisemmin kautta kierrosalueen. Ääni muuttui, tuli ihan nostalginen olo kun se kuullostaa nyt 13S:ltä. Lämmöt tuntuvat pysyvän viisarinleveyden verran alempana. Kunhan tuo bensa nyt palaa tuosta pois ja saa uutta mahtumaan sisälle niin selviää paljonko kulutti. 95E:tä on kelvannut semmoinen 5.7 - 6,5 l/100km riippuen vähän maantieajon määrästä.

Jos koneen puristussuhde on luokkaa 10.5 niin luulisi sen hyötyvän ihan oikeasti puristuskestävämmän bensan käytöstä.
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

juu eli mulla se kävi rikkaalla kun plugi oli asennossa 98 kun oli 98:a tankissa. heitti plugin ysiviis asentoon niin arvot tasaantu. kannattaa kokeilla käyttää plugia toisessa asennossa miten kulutuksen käy.
woof
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja woof »

Mulla on alla -96 2.5 V6 ja olen aina tankannut 95:sta. Onko jollain kokemuksia 98:sta tällaiseen vehkeeseen?
Vastaa Viestiin