Irmscher madallus jouset omegaan + Madallus kysely

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
haheikkiocf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haheikkiocf »

Ei pitäisi. Mikä lienee syynä että oma mittaus antoi noinkin paljon poikkeavan tuloksen. Mittasin molemmilta puolilta ja otin keskiarvon. Sekä omassa mittauksessa että katsastusmittauksessa auton tavaratila oli tyhjä, polttoainemäärää en katsonut.
Syynä voi olla myös se että katsastuksessa auto saattoi olla ensin käytetty pyörät ilmassa nivelien tarkistuksessa ja sen jälkeen laskettu alas mittausta varten -> auto jäänyt hieman korkeammaksi kuin mihin se asettuu kun on ajanut vähän ?
Tästäpä seuraa mielenkiintoinen kysymys. Jos auto on todellisuudessa pari senttiä matalampi kuin mitä merkattu rekisteriin, niin mitäköhän sinivuokot sanoo ?
D-Ma
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja D-Ma »

janba kirjoitti:Itse ostin mv6 sedaniin kw:n korkeussäädettävän alustan ilman iskunvaimennussäätöjä pari viikkoa sitten. On ollut oikein hyvä ja korkeudenkin voi säätää sopivaksi. Hintaahan kerty kyllä aika paljon, mutta suosittelen!![/img]
Olen myös miettinyt KWn settiä omaan Bomppuuni. Sitä coilover pakettia.. Mutta täytyy tutkia vielä, jos sen iskarin saisi edessä pois nykyiseltä paikalta ja jousen sisään, niin mahtuisi taas hieman julmemman kokoinen gummi alle.. :wink:

Tällä hetkellä joku saksan päässä alle laitettu madallus, tarkkaa tiputusta en osaa sanoa, mutta matalampi kuin kaverin laitos Irmelin alustalla.. Otteessa mainintana madalluksesta..jotain..katson kun kerkeän taas autolle.
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Itsellä on 96 vuosimallin omegassa h&r -35mm jouset ja olen ollut todella tyytyväinen niiden toimivuuteen ja autokin laski juuri sopivan matalaksi tosin perä vois hieman olla matalammalla. Kannattaa harkita myös tätä vaihtoehtoa. Hintaa muistaakseni jousilla oli 209 euroa.
Mopoilija
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija »

Kuke kirjoitti:Itsellä on 96 vuosimallin omegassa h&r -35mm jouset ja olen ollut todella tyytyväinen niiden toimivuuteen ja autokin laski juuri sopivan matalaksi tosin perä vois hieman olla matalammalla. Kannattaa harkita myös tätä vaihtoehtoa. Hintaa muistaakseni jousilla oli 209 euroa.
Mulla kans vaan hyviä kokemuksia noista H&R:n jousista...tosin Mazdan kans!
Kelpas rataolosuhteisiinkin ja rakettiinkin ajattelin H&R:t laittaa :)
D-Ma
'Admiral'
'Admiral'

Tuli tuota otetta katseltua: akselinnavasta etäisyys lokasuojan reunaan edessä 330mm ja takana 340mm.

Vieläkään ei mitään tietoa mikä madallus autossa, mutta kun tuota alustaa pitäisi kunnostaa ja ajattelin vetää kerralta kaiken uusiksi.. ..olen miettinyt tuota KW:n Variante 2 settiä, vaikka on hintava, niin kehujakin on saanut. Mielipiteitä? Tuolla pitäisi kuulemma päästä samaan korkeuteen kuin nytkin ja vielä ajamisen muuttua mukavammaksikin.. :)

Edit: tietysti jos on suositella säädettävää vastaavaa settiä, niin kaikelle olen avoin. ;) ..jos vaikka jäisi enempi nappulaa tekniikan laittamiseen jo nyt..
Omega MV6 -94
Kuva
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kashmir »

Omega -98, KW:n -30 setillä: mitta navasta kaareen 325mm,
joka nurkassa.

Sarja siis ilman jäykkyys / korkeus- säätöjä.
Hyvä ajettava. :lol:
D-Ma
'Admiral'
'Admiral'

Kashmir kirjoitti:Omega -98, KW:n -30 setillä: mitta navasta kaareen 325mm,
joka nurkassa.

Onko millainen rengastus alla? Säädettävyyttä ajattelin, kun tuo tuleva setti on just eikä melkein kaarien sisällä.. ET:tä en nyt muista, olisiko 35 ja muuten paketin koko eteen 235/40/18 ja taakse 265/40/18.. Nykyisellä tiputuksella mahtuvat sopivasti alle, mutta jos lisää laskee, niin tiedä sitten.. No, loppullisen "säätö varan" saan selville kun saan kummit alle.
Omega MV6 -94
Kuva
Kashmir
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kashmir »

D-Ma kirjoitti:
Kashmir kirjoitti:Omega -98, KW:n -30 setillä: mitta navasta kaareen 325mm,
joka nurkassa.

Onko millainen rengastus alla? Säädettävyyttä ajattelin, kun tuo tuleva setti on just eikä melkein kaarien sisällä.. ET:tä en nyt muista, olisiko 35 ja muuten paketin koko eteen 235/40/18 ja taakse 265/40/18.. Nykyisellä tiputuksella mahtuvat sopivasti alle, mutta jos lisää laskee, niin tiedä sitten.. No, loppullisen "säätö varan" saan selville kun saan kummit alle.
Tässä on pienet renkaat: 8" leveällä vanteella 225/45/R17
Edessä et: 35, takana et: 30
D-Ma
'Admiral'
'Admiral'

Ok, eli vastaava setti kuin itselläni juuri nyt. Taidanpa katsoa mistä saisi KWn setin kilpailukykyisimpään kinaan. ;)
Omega MV6 -94
Kuva
Haba
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Haba »

Nyt on alusta vaihdettu ja ei ollut aivan niin jäykkä kuin olin ajatellut, mutta mukavuus säilyi hyvin. Hinta/laatusuhde kohdallaan.

Edessä navasta kaareen 370mm ja takana 380mm.

E: 800 8) :lol:
Harrastepeli Astra H TwinTop
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kaivetaanpas vanhaa topiccia esiin. Itse vaihtelin tänään MV6 farmariin jousia ja vähän ihmetyttää nuo muiden mittaukset, kun tuntuu monella olevan vakiona matalampi kuin mun auto madallettuna.

Takana pyörän keskiöstä lokarin reunan uloimpaan kohtaan oli ensin 395mm ja jousien vaihdon plus pienen ajolenkin jälkeen 390mm. Että aika huonosti tippui. Toki vanhat jouset näytti olevan molemmat päästä vajaan kierroksen poikki mutta ei auto vieläkään kyllä kovin matalata näytä. Jouset oli Eibachit ja vaikuttais vähän siltä että irmscherit saattavat olla samoja jousia, ainakin kun muiden mittauksiin vertaa. Saa nähdä kuinka etupän kanssa käy....
Vastaa Viestiin