X20XE merkkivalo palaa lämpimänä + muuta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jmp1984
'Admiral'
'Admiral'

X20XE merkkivalo palaa lämpimänä + muuta

Viesti Kirjoittaja jmp1984 »

Eli toi merkkivalo syttyy kun lämpimän koneen laittaa käyntiin, kylmänä ei syty. Jotain ohjelmaa mulla oli sen pienen alipaineletkun kanssa (joka menee kanteen) aikaisemminkin, se oli nimittäin "sulanut" ihan haparoksi!, olisikos ollut jotai öljyä kestämätöntä laatua? No jokatapauksessa se liitäntä kannessa sille letkulle oli ihan tukossa mähmää (kumia) ja otin rennosti toisen putken ja puhalsin ne sillä siitä kannen sisään, kun ei haluttanut syödä mitää kumia ja aattelin ettei semmonen 0.01g kumia voi koneelle mitää tehdä =) Eli onkos kellää kokemuksii voisko olla joku anturi paskana vai johtuuko tää tosta mun puhallusoperaatiosta? Muitakin letkuja oon koittanu katella mut niitä ei oikein tossa tahdo nähdä. Auto on B Omega

Ja toinen asia: auto tuntuu äkäisemmältä kylmänä/haaleana, eli kun lähtee ajamaan ja mittari alkaa vähän nousta niin auto tuntuu erittäin hyvin vääntävältä ym. Johtuuko ryypystä (vai mikä se ny ees on nois ruiskuissa) vai mistä? HALUU SAMAT VÄÄNNÖT LÄMPIMÄNÄKIN!! Toki ymmärrän että jos se kylmänä syöttää enemmän bensaa niin saa myös enemmän tehoo, mut ainakaan mun edelliset autot ei oo moista "kylmäpiikkiä" ottaneet, ennemminkin hyvin laiskoja kylmänä (suojaa konetta rasitukselta kylmänä kun rajotetaan esim ilmansaantia kaasarivehkeissä)
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Tuo huohotusletku on jotain ekokumia, josta tulee purukumia aina joskus.
Ei se siihen vikavaloon vaikuta, niinkuin ei puhaltelukaan. Se letku tukkii hajotessaan kaasuläppäkotelon reiän, joka kannattaa aukasta jollain piikillä.
Melkein epäilisin että lambda-anturi on sökö, mutta kannattaa lukea/luetuttaa vikakoodit niin tietää tarkemmin.
jmp1984
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jmp1984 »

"tukkii hajotessaan kaasuläppäkotelon reiän, joka kannattaa aukasta jollain piikillä"

voi voi voi kun se on pahassa paikkaa, pitää vissii purkaa se kotelo irti kun muuten ei käsiksi pääse.

Tosta vikavaloon vaikuttamisesta en tiiä muuta kuin että kun vaihdoin sen putken ni pelas 2 vrk, oisko sinne tosiaa jääny sitä tukkeeksi..
Vastaa Viestiin