Minulle on Opel Corsa metallivärillä ja olen naarmuttanut vähän sen kylkeä. Kävin ostamassa Opelin merkkimyyjältä paikkausväri siveltimen, mutta lopputulos ei vastaa ollenkaan auton oikea väriä. Lopputulos on paljon tummempi kuin alkuperäinen väri. Olen varmistanut, että värikoodi on oikea.
Auttakaa toki jos keksitte mikä on mennyt pieleen!!
Kyllähän se näin on että maalipinta on vaan haalistunut. Ei tartte olla kovinkaan vanha auto että "korjauslakka" näyttää ja on tummempaa, varsinkin jos kyseessä on vielä metallihohtoväri.
kyllä voi! eikä tarvi olla vanhakaan auto...mekaanin rasitus esim lumiharja, pesut, UV-säteilu tms haalistavat ja kuluttavat maalipintaa PS:sairaslomalla ei oo fixarilla muuta tekemistä
Kyllähän ne haalistuu,ehkä itse ehdottaisin,et menisin maaliliikkeeseen ja käskisit sävyttää purkin maalia sun autos mukaan tai ainakin mahdollisimman lähelle sitä ja tuo lakkaus tummentaa aina lisää auto,et kannattaa varmaa huomioda sekin samalla sit.
jeremy kirjoitti:Minulle on Opel Corsa metallivärillä ja olen naarmuttanut vähän sen kylkeä. Kävin ostamassa Opelin merkkimyyjältä paikkausväri siveltimen, mutta lopputulos ei vastaa ollenkaan auton oikea väriä. Lopputulos on paljon tummempi kuin alkuperäinen väri. Olen varmistanut, että värikoodi on oikea.
Auttakaa toki jos keksitte mikä on mennyt pieleen!!
Itse kokeilin myös maalata samanlaisella Opelin omalla kynsilakka purkilla ja väri oli todella paljon tummempi, alkuperäinen maalipinta ei ollut haalistunut.
ko. purkista vaan tulee niin tummaa.
Hain samaa väriä spray pullossa ja väri täsmäsi täysin.
joitain ihan olemattomia naarmuja tullut autoon ja edellinen omistaja vedellyt maalia eka, sitten lakkaa sutinut senverta reippasti että näkyy het sellaisia KUNNON juovia ja jälkiä parissakohtaa millähän tökötillä sitä uskaltaisi hinkata pois niitä lakkoja? on ne senverta näkyviä että on ne hävitettävä..
asetoni tuli mieleen ensimmäiseksi mutta en tässä nyt vielä ole jaksanut lähteä testailemaan.