Omega MV6 sähköt sekasin (onko kellään sähkökuvia omegaan?)
Omega MV6 sähköt sekasin (onko kellään sähkökuvia omegaan?)
Eli sekosi omegasta sitten sähköt, kun virran laittaa päälle niin ilmastointi alkaa pulssimaisesti puhaltamaan eli päälle, pois, päälee... Tekee tätä vain jos ovi on auki. Puhallin jää pyörimään hilljallen vaikka kääntää virrat pois. Olisiko kellään omegan sähkökaavioita? Mistäköhän kannaisi alkaa etsimään vikaa
Astra H 1.9 CDTI
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Löytys kaavio...mutta kylläpäs on mysteeri, ei tuu mieleen mitään syytä ihan heti. Jos ovi on auki tai kiinni niin vaikuttaako siihen että kun virrat sammuttaa niin jää pyöriin? Eikun hetkinen, oon kuullu joskun kai että siä olis joku lämpötilan tunnistin sisävalossa, ehkä, niin sehän selvittäs tota oven vaikutusta. Katos piruuttas sen sisävalon juotokset, mulla oli ainakin joku vähä murtunu.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Kyl se vaikuttaa, kun kääntää virrat pois oven ollessa auki niin sillo jää pyörimään ja kun ovi on kiinni silloin sammuu. Sisä valot palaa tosi himmeesti. on kyl tosissaan aika mysteeri. Täytyy tarkistaa ne juotokset.Lallevihtinen kirjoitti:Jos ovi on auki tai kiinni niin vaikuttaako siihen että kun virrat sammuttaa niin jää pyöriin? Eikun hetkinen, oon kuullu joskun kai että siä olis joku lämpötilan tunnistin sisävalossa, ehkä, niin sehän selvittäs tota oven vaikutusta. Katos piruuttas sen sisävalon juotokset, mulla oli ainakin joku vähä murtunu.
Astra H 1.9 CDTI
Tuli ihan mieleen tuosta himmeestä sisävalosta. Tuon tyyppinen vika viittaisi maadoitusongelmaan. Joskus olen kuullut että joissakin Omegoissa on esiintynyt maadoitusongelmia vähän sielä sun täälä. Omassani MV6:ssa oikuttelee kattoikkuna tai luukku. Se kun ei osaa päättää onko kiinni vai auki. "Ohjelmointi" ei siihen ongelmaan auta.
Mutta, jos käytössäsi on vaikka digitaalinen yleismittari niin mittaappa mikä on jännite tuolla lampulla sillä hetkellä kun se palaa himmeästi.
ps: Olis hyvä jos täälä jossain foorumin osiolla olisi eri Opel:ien sähkökaaviot sekä myös kuva missä mikin sähköliitin ja maadoitus piste sijaitsee. Sellaisen kerran sain kateltavaksi mutta kopiota en saanu, tai en eres kehdannu pyytää. Taitaa vain tekijänoikeudet tulla esteeksi
. Ymmärrettävistä syistä..
Mutta, jos käytössäsi on vaikka digitaalinen yleismittari niin mittaappa mikä on jännite tuolla lampulla sillä hetkellä kun se palaa himmeästi.
ps: Olis hyvä jos täälä jossain foorumin osiolla olisi eri Opel:ien sähkökaaviot sekä myös kuva missä mikin sähköliitin ja maadoitus piste sijaitsee. Sellaisen kerran sain kateltavaksi mutta kopiota en saanu, tai en eres kehdannu pyytää. Taitaa vain tekijänoikeudet tulla esteeksi
Entisessä Omegassa jäi automaatti-ilmastointi huutamaan maksimilla niin pitkäksi aikaa, ennenkuin nyppäsi sulakkeen irti. (sulake takaisin, ja sama mekkala alkoi) Ei ollut merkitystä oliko virrat päällä /pois, ovet kiinni / auki.
Ratkaisuna Opel liikkeessä purkivat puolet koelaudasta, ja muistaakseni syyllinen oli joku simahtanut rele.
Ratkaisuna Opel liikkeessä purkivat puolet koelaudasta, ja muistaakseni syyllinen oli joku simahtanut rele.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Saattaa kuulostaa aika uskomattomalta, mutta itselläni kattoluukun temppuilu alkoi poppikoneen vaihdosta.. ..ja loppui kun poppiksen maadoituspiste tuli vaihdettua. Kuunneltaessa ei ollut hurinaa aiemmin, eli huonosta maasta ainoa viite oli tuo kattoluukun temppuilu..
Uudemmissa peleissä tuntuu nuo ongelmat ilmenevän aina juuri siellä missä vika lopulta ei ole..
Uudemmissa peleissä tuntuu nuo ongelmat ilmenevän aina juuri siellä missä vika lopulta ei ole..
Omega MV6 -94

Mites eikö se oven kytkin ole maadottava. eli jos on niin, silloinhan puhallin saattaa maadottaa itsensä sieltä kautta. se myös selittäisi oven auki/kiinni olemisen vaikutuksen häiriöön.D-Ma kirjoitti:Saattaa kuulostaa aika uskomattomalta, mutta itselläni kattoluukun temppuilu alkoi poppikoneen vaihdosta.. ..ja loppui kun poppiksen maadoituspiste tuli vaihdettua. Kuunneltaessa ei ollut hurinaa aiemmin, eli huonosta maasta ainoa viite oli tuo kattoluukun temppuilu..
Astra H 1.9 CDTI
Re: Omega MV6 sähköt sekasin (onko kellään sähkökuvia omegaa
Mikzu kirjoitti:Eli sekosi omegasta sitten sähköt, kun virran laittaa päälle niin ilmastointi alkaa pulssimaisesti puhaltamaan eli päälle, pois, päälee... Tekee tätä vain jos ovi on auki. Puhallin jää pyörimään hilljallen vaikka kääntää virrat pois.
Voisiko olla tämä vika?
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#189954
tai sitten tämä (itse veikkaan tätä vian aiheuttajaksi..)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=alcatel
Re: Omega MV6 sähköt sekasin (onko kellään sähkökuvia omegaa
Viaksi sitten paljastu palanut sulake.. 
Astra H 1.9 CDTI