Tehot?
Re: Of course
sv 82 sh 90 ja ruisku 75Amis--91 kirjoitti:No totta helvetissä!oon suunnitellu autoon 1.8 kadetin "isolohkoa"!
![]()
![]()
![]()
![]()
ai niin ja paljonko tommosessa 1.6 kadetissa heppoja?
Carina II 1.6 vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
Kadett E Farmari 2.0 16V vm89
en halua olla ilon pilaaja, mutta ei tuossa ole oikein mitään järkeä.
alkuperäisiä gessejä saa jo alta tonnin ja mitä tuomonen tekniikanvaihto maksaa? no lasketaan vähän:
tekniikka: 200€ (sait halvalla, mukaan tuli laatikko, tolpat, vetarit ja jarrut)
uudet osat: 100€ (uudet öljyt, jakoremmi, vesipumppu, yms)
haihtuneet rahat: 100€ (nämä on niitä rahoja joiden menopaikkaa et tiedä)
Katsastus: 100€ (vuosi + muutos)
uusinta katsastus: ??€ (oik helmakotelo, ruostevaurio, etu vakaajan tanko vaihdettava vastaamaan kadett gsi:tä)
ja tämän päälle paljon töitä ! nuo nyt on aika halvaksi laskettu kaikki, mutta tosi-asia on että ei kannata. eri asia on jos sulla on valmis EHYT tekniikka niin mikäs siinä.
alkuperäisiä gessejä saa jo alta tonnin ja mitä tuomonen tekniikanvaihto maksaa? no lasketaan vähän:
tekniikka: 200€ (sait halvalla, mukaan tuli laatikko, tolpat, vetarit ja jarrut)
uudet osat: 100€ (uudet öljyt, jakoremmi, vesipumppu, yms)
uusinta katsastus: ??€ (oik helmakotelo, ruostevaurio, etu vakaajan tanko vaihdettava vastaamaan kadett gsi:tä)
ja tämän päälle paljon töitä ! nuo nyt on aika halvaksi laskettu kaikki, mutta tosi-asia on että ei kannata. eri asia on jos sulla on valmis EHYT tekniikka niin mikäs siinä.
Tdi 200+
Ehkä joo, mutta kun tuo menis ostamaan sen GSI:in niin joutuisi siihenkin vaihtamaan nuo:uudet osat: 100€ (uudet öljyt, jakoremmi, vesipumppu, yms)
"Uudet osat 100e", varmuuden vuoksi.
GSI:n kanssakin haihtuisi helposti toi toinen 100e
Vuosikatsastuksen joutuu maksamaan siinäkin, ja kadetti se GSI:kin on joten uusintakatsastukseen vuosittain mennään silläkin
Vois se alkuperäisen etsiminen olla ehkä kuitenkin `helpompi`...
Toisille se on harrastus,Thevpp kirjoitti:en halua olla ilon pilaaja, mutta ei tuossa ole oikein mitään järkeä. alkuperäisiä gessejä saa jo alta tonnin ja mitä tuomonen tekniikanvaihto maksaa?
joka vie kaikki rahat ja paljon muutaki..
1.3S ->1.8gt/e
Mutta ei saa unohtaa, mitä kaikkea voi oppia jos vaan innostusta riittää..ja rahaahan se vaan on
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
Re: Tehot?
Eihän tuo 1.3S mikään naurettava ole. Hyvä kone. Saman verran tehoa (75 hv) kuin 1.6i:ssä... ja pirteä vehje ehjä ollessaan kokoisekseen.Amis--91 kirjoitti:Paljonkohan tässä mun E-kadetissa on hevosvoimia ku kone on naurettava 1.3s ??
Jopa E-Kadetissa on ollut monta pienempitehoisempaakin bensakonetta, kuten 1.2 (55 hv), 1.3N ja 1.4i (60 hv molemmissa), 1.4S:ssä on samat 75 hv.
Tonnia enempää en maksais yhdestäkään kadetista. Ainahan sitä voi pyytää 3000e, mutta kuka siitä sen maksaa, niin...Jarzki kirjoitti:hieman ot: olen pikkasen ihmetellyt noita 16v kadettejen hintoja kun 3000euroa ja ylöspäin maksaa vaikka olis joku vm.85 prosentti hirviö jossa alunperin 1.3kone...mutta kai se sitten vain on niin hyvä auto..
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta itse ostaisin ennemmin valmiina, kun näissä Ooppeleissa riittää töitä ihan muutenkin, ilman että rupeaa kasaamaan kahdesta romusta yhtä. Harrastus on tietenkin erijuttu, mutta jos haluaa vain tehoja, niin onhan noita vanhoja ooppeleita jokaisen tuvan takana horsmaa kasvamassa
Ajattelin että ku kyselin koneeni tehoja että naureskelisitte mutta kyllähän sillä ajelee.Itse ajoin kadetillani 170 km/h.Paljos muuten 1.3s on huippunopeus??

Tehtaan ilmoitus on juuri tuo 170 km/h (todellista nopeutta). 1.2S:lle 155 km/h ja 1.3N:lle 160 km/h. 1.6S:lle taas 180 km/h. Nopeusmittariin tuollainen Kadett E 1.3S pitäisi siis ottaa jotain 180-190 km/h riippuen tien ylä-/alamäkisuhteesta (ja ottaakin ehjänä ollessaan).Amis--91 kirjoitti:Ajattelin että ku kyselin koneeni tehoja että naureskelisitte mutta kyllähän sillä ajelee.Itse ajoin kadetillani 170 km/h.Paljos muuten 1.3s on huippunopeus??![]()
Vertailun vuoksi Kadett E GSi 1.8 203 km/h ja GSi 16V 217 km/h tehtaan ilmoituksien mukaan.
Kyllä 1,3 reilut 180 mittariin sai kelattua, se on sitten semmonen 165-170 oikeaa vauhtia. Tuolloin oli jo ~350 000 ajeltu, eli varmaan muutama poni jo laitumella... Pirteä konehan tuo on, ja kulkee kunhan tankissa on bensanhajua. Jos loppuu niin pierasee tankkiin ja ajaa sillä seuraavalle huoltsikalle... Purkkihernekeittoa aamupalaksi jos opiskelijavalo palaa 
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.