Eli tuli tehtyä tässä v-mäinen löydös. vm90 Omegan kuskinpuoleinen etuiskarin tolppa on ruostunut lokasuojan puoleisesta saumasta ja murtunut rikki. Onko muilla tullut vastaan tällaista? Eli onko tämäkin niitä ompun tyyppivikoja vai onkohan auto joskus lintattu.
Niin ja mitenkä tuo etulokasuoja on kiinni alapäästä?
Etulokari on kiinni alapäästään muistaakseni kolmella pultilla. Eli etupuskurin alla taisi olla pari, ja yksi löytyy jalkatilasta, taisipa olla yksi vielä helmakotelossa kiinni (auton ulkopuolella siis). Eli aluksi sieltä jalkatilan vasemmasta reunasta verhoilut irti. Sitten löytyy muistaakseni sellainen kumilätkä joka tulppaa reiän. Sen kun irroittaa niin reiästä näkeekin jo pultin.
Nämä hataran muistikuvan perusteella. En ota vastuuta mikäli teet turhaa purkutyötä..
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
Kiitoksia pikaisista vastauksista. Tuskin alan itse hitsaamaan, mutta jos vähän säästäis purkamalla itse romut pois edestä.
En ole vielä itse paljoa konttinut auton alle, kun huomasin tuon vasta eilen illalla, mutta jos jollakin on vielä tuoreessa muistissa tuo lokarin irroitus, niin helpottais.
Entisessä omegassa sama homma molemmilla puolilla ja tiedän lukuisia vastaavia tapahtumia. Molemmat hitsaamalla paikalleen ja sitten kulmien säätö, myös tolppien vahvistamista kannattaa harkita.
Saisin tutulta samanlaisen ongelmatapauksen halvalla. Kyselisin onko noita kulmia mahdollista saada enää kohdilleen ja miten se onnistuu? Jos ottaisi vähän kesäprojektia itselleen. Eräs ehdotti myös koko keulan vaihtoa. Kommenttia, kiitos.
TheWalkingDude kirjoitti:Saisin tutulta samanlaisen ongelmatapauksen halvalla. Kyselisin onko noita kulmia mahdollista saada enää kohdilleen ja miten se onnistuu? Jos ottaisi vähän kesäprojektia itselleen. Eräs ehdotti myös koko keulan vaihtoa. Kommenttia, kiitos.
Jaa'a, en tiedä kulmista. Tuttu hitsas omani kondikseen. Eipä nuo kulmat ajossa ainakaan ole haitannut... Ehkä se on eri asia, jos on jousi kilahtanut konepeltiin.
TheWalkingDude kirjoitti:Saisin tutulta samanlaisen ongelmatapauksen halvalla. Kyselisin onko noita kulmia mahdollista saada enää kohdilleen ja miten se onnistuu? Jos ottaisi vähän kesäprojektia itselleen. Eräs ehdotti myös koko keulan vaihtoa. Kommenttia, kiitos.
Jaa'a, en tiedä kulmista. Tuttu hitsas omani kondikseen. Eipä nuo kulmat ajossa ainakaan ole haitannut... Ehkä se on eri asia, jos on jousi kilahtanut konepeltiin.
Ei se iskari ole vielä läpi tullut, mutta sen verran on tuki ympäriltä rapistunut, että renkaan on vetäny aivan sileeksi toiselta puolelta. Jos toiselta puolelta mittailisi, niin ehkä saisi iskarin kulman kohdilleen. On vaan v-mäistä, jos säätövara loppuu kulmista. Tänään oon menos kattomaan. Jos pohja on muuten hirveän mätä, niin täytyy varmaan jättää sikseen.