Ostoslistalla on kolme autoa,Peugeot 406,Citroen C5 ja Opel Omega uudempi eli se "B(2)" malli, Citikka kiinnosti eniten mutta kun olen lukenut palstoja ja saanut kahden tutun kommentit siitä autosta niin olen tullut tulokseen että voiko markkinoilla olla vikaherkempää autoa kun C5 ja korjaukset maksaa omaisuuden(kaikkia vikoja ei edes voi korjata).
No Omegasta on enemmän positiivista luettavaa joten siinä valossa jää C5 pois listalta,molemmat ovat hiljaisia ja hyviä ajettavia,406 olisi vikojen puolesta paras (halvin) ratkaisu mutta se ei taas tarjoa sitä loistoauton tunnelmaa,nyt onkin vaikea päättää mitä tekee,hinnatkin niissä autoissa pyörii ihan samoissa lukemissa ja kun osarilla ostaa niin tonnin parin ero ei juuri vaikuta..
Nyt sitten ne kysymykset Omegasta:
Onko se B2 millainen verrattuna B1-een ,kalliimmissa ykkösissä ja enemmän ajetuissa B2 kun hintaero jää tosi pieneksi,B2 en ole koeajanut,ulkoa minun silmälle ihan ok mutta sisältä(kojelauta) minu silmälle paljon rumempi,ehkä liian nykyaikainen
Koneeksi tule uudemmassa 2.2 tai vanhemmassa 2.0-2.5 (ehkä myös td),riippu siitä mikä sitten on tarjolla siihen aikaan kun ostoksille menen.
Aikaisemmin minulla ollut 2 Astraa ,toinen tehdasuusi ja toinen 4v vanha 50 tkm ajettu),siihen vanhempaan olin ihan tyytyväinen (kiitos autoliikkeelle kuka korjasi lähes 10.000 mk vian,vei öljyä pirusti,vika=vääränkokoiset männät tehtaalla asennettu) mutta en ole mihinkään merkkiin kiintynyt enkä vihaa mitään merkkiä(no joo,toyotaa en ole ikinä omistanut ehkä sitä vihaan) joten katson aina auton mikä sillä hetkellä tuntuu sopivalta.
Jos vielä joku jaksaisi lyhyesti listata mitä kannattaisi katsoa huoltovihkosesta,eli mitkä osta ovat vaihdettuna lähiaikoina,jakohihna on yks tärkein varmaan mutta mitäs muuta.
Ja jos auto on Saksasta tuotu niin ilmeisesti hihna kannattaa heti täällä vaihtaa kun niistä kilometreistä ei voi olla varma?
No tulipas paljon textiä