Kellään tietoa astra f:n käynnistysongelmista?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Osku

Kellään tietoa astra f:n käynnistysongelmista?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Tää ei oo mikään akuutti juttu, mutta ajattelin kysellä, jos jollakulla on tietoa:
Muutaman kerran toi astra -92:nen on jättänyt (heti) käynnistymättä;
kerran kun käänti virta-avaimesta, niin ei mitään tapahtunut, ei startti pyöriny (-akku oli täynnä!), virrat tuli kyllä päälle,ym. Mutta sitten heti toisella kerralla lähti normaalisti, eli ei mitään hätää, MUTTA;

toisella kerralla parin vuoden jälkeen ekasta, niin sama juttu, mutta nyt ei onnistunut toisella kerrallakaan, eikä viidennelläkään. kuulu vain naksaus kääntäessä avaimesta. (virtalukko?)
joten tarkistin oleelliset sähköjohdot, ym. ja koitin hieman pyöräyttää moottoria vaihde päällä ja pukkaamalla....en tiiä oliko tossa järkee,
mut sitten koitin työntämällä käyntiin, tosin ei lähteny ->ei saanu tarpeeks vauhtia, mutta moottori ainakin pyörähti hieman.
Mutta sitten heti sen jälkeen koitin kääntää virta-avaimesta, ja kappas vaan sehän lähti normaalisti, kuin ei mitää ois tapahtunu! oli jo hinausavun kutsuminen lähellä...

Sen jälkeen (vuosi sitten) ei oo ollu tommosia ongelmia, mutta peläten seuraavaa kertaa/pahempaa kuin nuo.
Lähes aina tuo astran starttaaminen on ollut mun mielestä liian "laiskaa", ei lähde just heti kun kääntää avaimesta...mutta ekalla kerralla kuiteskii.
(tai sitten oon liian pikkutarkka)

Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia/osaako joku selventää asiaa tämän perusteella?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

On ollut samanlaista kiusaa.

Kannattaa nyt ensimmäiseks putsata ne akun kengät ja maajohdon ja rungon välinen kontakti. (ja kiusata muitakin johtoja startille ja laturille asti...)
Toiseksi kannattaa selvittää se akun kunto. Vaikka mittari näyttäis 12V, se ei vielä kerro akun toimivuudesta paljoakaan.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wezpi »

Mulla oli eka samaa.. no tänään sitten startti sanoi sopimuksensa irti.. solenoidi vaa paukkus nopeasti "naps,naps,naps" ku käänsi avaimesta ja valot vaa välkky kojetaulussa.. Startin kun otin irti ja syötettiin virtaa sille niin ei pyörinyt kun ihan vähän ja sitten ei lainkaan.. jotain häikkää laakerit tai muut loppu ei jaksanut pyörittää sitä.. no uus startti ostos listalle ni katsotaan miten käy sen jälkeen.. Itse ei oikein tuota pystyny korjaamaan kun ei oikein osannut mitään sanoa et mistä johtuu vaikka purkasin startin.. :-?
Opel Astra GSi -93
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wezpi »

Ja vinkkejä kaivattais kans... jos joku osaa sanoa että mikä mahtaa olla... :o
Opel Astra GSi -93
Vastaa Viestiin