Neuvoja koskien alustan suojausta korjauksen jälkeen
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Neuvoja koskien alustan suojausta korjauksen jälkeen
Eli päässy F-Astran farkussa ruostumaan vetokoukun kiinnitysympäristö ja pientä pintaruostetta varapyöräkotelon seinässä. Myös siinä kotelossa pintaruostetta jossa on se vetolenkki.
Mutta miten minun pitäisi suojata se pohja jotta kestää?Ajattelin ottaa irti sen vetokoukun ja hiekkapuhalluttaa alustan sekä koukun, taitaa olla ainoa keino millä voi olla suht varma että pääsee pienestäkin ruosteesta eroon?
Hankala kohta on se uudelleen päällystäminen, alkuperäinen suojaus näyttäis olevan pelkkää pohjamaaliluokkaa. Käykö esim metallipinnoille tarkoitettu ruosteenestopigmenttä sisältävä Tikkurilan rostex super tähän paikkaan? Vai kestääkö jos puhalluttaa puhtaaksi ja päälle ainoastaan ruosteensuojamassaa? Ja mitä massaa pitäis käyttää jotta kestää?
Mutta miten minun pitäisi suojata se pohja jotta kestää?Ajattelin ottaa irti sen vetokoukun ja hiekkapuhalluttaa alustan sekä koukun, taitaa olla ainoa keino millä voi olla suht varma että pääsee pienestäkin ruosteesta eroon?
Hankala kohta on se uudelleen päällystäminen, alkuperäinen suojaus näyttäis olevan pelkkää pohjamaaliluokkaa. Käykö esim metallipinnoille tarkoitettu ruosteenestopigmenttä sisältävä Tikkurilan rostex super tähän paikkaan? Vai kestääkö jos puhalluttaa puhtaaksi ja päälle ainoastaan ruosteensuojamassaa? Ja mitä massaa pitäis käyttää jotta kestää?
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Varmuuden vuoksi vielä kotelosuoja-ainetta ennen massaamista,niin varmasti kestää.
Pelkkä massa suojaa lähinnä kiveniskemiltä ja vaimentaa melua.
Käsittääkseni sillä ei kauheasti väliä ole minkä merkkistä massaa käyttää.Ei niissä kovin suuria eroja ole.
Dinitrol ihan hyväksi todettu,suht edullinen ja saa lähes joka varaosapuljusta.
Pelkkä massa suojaa lähinnä kiveniskemiltä ja vaimentaa melua.
Käsittääkseni sillä ei kauheasti väliä ole minkä merkkistä massaa käyttää.Ei niissä kovin suuria eroja ole.
Dinitrol ihan hyväksi todettu,suht edullinen ja saa lähes joka varaosapuljusta.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kiitos taas neuvoista, aineet sitten selvät! Kypsyi tässä päivän mittaan sellainen ajatus että vuokrais sen kompuran siihen hiekkapuhalluhommaan. Silloin olis aikaa laitta ite, ja saa just niin tarkkaa lopputulosta kun itse viittii laitella. Mikä olis sopivahko kompura jotta sais sen alustan puhallettua? Siis ilmatuotoltaan meinaan.
Sitten on se ongelma että minulla ei itsellä ole käytettävissä kolmivaihepistorasiaa, joten valovirtakompuralla pitäis pärjätä jos siis mahdollista? Tiedättekö missä hinnoissa liikkuu vuorokausivuokrat käypälle kompuralle?
Sitten on se ongelma että minulla ei itsellä ole käytettävissä kolmivaihepistorasiaa, joten valovirtakompuralla pitäis pärjätä jos siis mahdollista? Tiedättekö missä hinnoissa liikkuu vuorokausivuokrat käypälle kompuralle?
Joku 1000l/min vastapaine tuottoa on sopiva hiekkapuhallukseen,pienemmälläkin pärjää jos jaksaa odotella aina kun kompura pumppaa säiliön täyteen.keltanokka kirjoitti:Kiitos taas neuvoista, aineet sitten selvät! Kypsyi tässä päivän mittaan sellainen ajatus että vuokrais sen kompuran siihen hiekkapuhalluhommaan. Silloin olis aikaa laitta ite, ja saa just niin tarkkaa lopputulosta kun itse viittii laitella. Mikä olis sopivahko kompura jotta sais sen alustan puhallettua? Siis ilmatuotoltaan meinaan.
Edit:katos en huomannut että käytettävissä oli vain valovirta,eli sitten kyllä on aika toivotonta alkaa puhaltaa koska valovirta kompuroissa jää yleensä aika pieneksi toi tuotto.
Tuolta näet jotain hintoja: http://www.rk.fi/rk/tuotehinnasto/list. ... lmakalusto
Vuokraa tuollainen diesel käyttöinen kompura,niin piisaa ainakin tuotto ja ei tarvitse voimavirtaa.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Hmm...miettii... juu tuollanen 1.8 kuutiota tuottava tiisseli olis poikaa, ja tosiaan olis RK- myös aikasen lähellä. Luulenpa vain että saan mennä autolla ja kompuralla jonnekin mettään puhalteleen, muuten nousee emännässä paineet punasille.... 
Ajattelin sitte vetää vaikka mustaa miranolia tuon rostexin päälle, vai sopivatko kyseiset litkut yhteen? Repcoa olis myös mutta jollain tavalla pidän sitä liian "lällynä" auton alle.
Ajattelin sitte vetää vaikka mustaa miranolia tuon rostexin päälle, vai sopivatko kyseiset litkut yhteen? Repcoa olis myös mutta jollain tavalla pidän sitä liian "lällynä" auton alle.
Kyllä ainaki itellä on tuo hiekkapuhallus onnistunu valovirralla toimivalla kompuralla. Säiliö siinä on kai 50-60 l, ilmantuotosta en tiedä. Joutuu toki odottelemaan täyttymistä, mutta kun ei kiireellä tee niin mikäs siinä 
Mites muuten tuo ruosteenesto. Tuossa on tullu käytettyä sinkkipohjamaalia + paksulti alustamassaa pohjassa ja muuallakin olevien hitsauksien päällä. Mitä olette mieltä, onko toimiva yhdistelmä? Ainakin molemmille purkeissa luvataan loistavat ruosteenesto-ominaisuudet...
Mites muuten tuo ruosteenesto. Tuossa on tullu käytettyä sinkkipohjamaalia + paksulti alustamassaa pohjassa ja muuallakin olevien hitsauksien päällä. Mitä olette mieltä, onko toimiva yhdistelmä? Ainakin molemmille purkeissa luvataan loistavat ruosteenesto-ominaisuudet...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
Äkkiseltään mietittynä ei siitä ainakaan haittaa ole. Mitä ite oon noita joitain massapurkkeja yms. lueskellu, niin niissä suositellaan ensin ruosteenestomaali peltiin, sitten vasta massa. Pieni vaiva/hinta siihen verrattuna että palkit taas joskus ruostuvat maalin puuttumisen takia..Omppu3000-24v kirjoitti:Onkohan mitään ideaa sumutella tuota Rostex:ia kotelosuojaruiskulla korjattujen palkkien ja koteloitte sisälle ennen kotelosuojaa?
Vai meneekö jo sarjaan aivan turhaa työtä...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi