Työnvastaanotossa sain odotella rauhassa 5 min. ennenkuin viereisen (Nissan) tiskin huoltopuolen henkilö alkoi haeskelemaan pyynnöstäni Opel huollon puolelle henkilökuntaa.
Ajastaan työnvastaanottoon saapuikin nyreän oloinen kaveri jolla ulkonäostä päätellen oli mennyt Juhannus remakasti . . . leuka ruvella ja poski ottanut huolella osumaa vastaan . . . no, ei ulkonäöstä miestä jne. vaikka asiakaspalvelussa onkin ajattelin ja esitin asiani :
- 60.000 tkm määräaikaishuolto
- Jakohihnan vaihto (kuuluu 60.000 tkm huoto-ohjelmaan)
- Vesipumpun vaihto (tältä foorumilta saatu tipsi
Tähän asti kaikki hyvin, kaveri totesi että onnistuu ja sovittiin päivämääräkin. Tämän jälkeen pyysin hinta-arviota työstä ja luulin jo hetken kuulleeni väärin . . . vaan ei : 700 € !!!!!!!
Nyt seuraa sitten hauskin . . . kaveri oli pyöräyttänyt tuon hinta-arvion "lonkalta" työmääräykseen ja kun aloin kyselemään ko. hinnan muodostusta tarkemmin menikin vähän "änkäksi" eikä osannut selittää vaan tyytyi mutisemaan jotakin huolloista ja sen sellaisesta epäselvästi ja vaivautuneen oloisesti . . .
No niin kuin arvata jo saattaakin ei pystynyt taaskaan erittelemään "joitain pieniä tarkistuksia" ????
Totesin tilanteen mahdottomuuden ja peruin koko huollon osaltani ja kävelin ulos ihmetellen koko asiaa :
- Eikö merkkiliikkeellä todellakaan ole printata asiakkaalle huotohinnastoa taikka työmääräystä josta ilmenee mitä mikäkin maksaa, nyt jäi vaikutelma että "piirrettiin klubiaskin kanteen" ja katsottiin sivusilmällä että "paljonko perse kestää", ts. hinnoittelu oli sekavaa ja mielestäni aikamoista farssia eikä työnvastaanotto kyennyt sitä selittämään ?????? Tällaiseen sähläykseen olen törmännyt joskus nuoruudessani ns. "nyrkkipajoilla".
Koska em. syistä itsestäni rupesi tuntumaan että asiakassuhteeni Lahden Länsi - Auton huollon suhteen on katkolla kysynkin nyt tietäviltä seuraavaa:
- Löytyykö n. 100 km säteellä Lahdesta luotettavaa ja kohtuuhintaista merkkihuoltoa jossa saan em. huollon suoritettua ??????
- Olen kuullut "puskaradion" kautta että Porvoossa saattaisi tällainen löytyäkkin mutta ko. firman nimi & osoite on hakusessa
- Ja tottakai olen utelias saamaan vinkkejä ja kuulemaan onko muilla palstalaisilla ollut samanlaisia kokemuksia merkkiliikkeiden työnvastaanotoissa.
KIITOKSET JO ETUKÄTEEN & HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE
Terveisin nimim. "Rahaa on ja matkakaan ei ole este"