Tekniikan vaihto C18XE-->C20XE?Meneekö sähköt suoraan?
Tekniikan vaihto C18XE-->C20XE?Meneekö sähköt suoraan?
Mulla on tommonen Astra C18XE tekniikalla josta meni ykköspytyn venttiilit..ollut jo pidemmän aikaa mielessä vaihtaa C20XE tekniikka ja tää oli viimeinen niitti.Kuinka paljon tekniikoilla on eroja?Esim.sähköt?
Eiks siinoo Siemenen Ecu kans nii ku Ecotec:ssä?
Jos niin on niin vaihdettavaa rojua on seuraavasti:
-mylly täydellisenä apulaitteineen
-ecu
-johtosarja myllyltä > ecu:lle
-johtosarja myllyltä > akun viereen pistokkeelle
-luistoneston ja ABS kamat johtosarjoineen (ellei niitä ole jo sun autossa)
-taka akselin alle/takapuolelle toinen GSI kallistuksen vakaaja
*moniura hihna rojut on modifiointi kelpoisia ellei halua vaihtaa laturia ja ohjaustehostimen pumppua
*johtosarjojen liittimet ei välttämättä passaa yksiin keskenään akun ja ecu:n päässä johtosarjaa, niitä voi joutua modifioimaan kans
*takanahan siinä on jo levyt niin niissä säästyy prosentteja
*laatikkoa ei tarvii vaihtaa välttämättä ellet itse niin halua
*etu jarrut siinä on jo samat kuin GSI:ssä joten niitä ei tarvii vaihtaa
*etu kallistuksen vakaajasta en oo 100 varma mikä sulla siinon, mut sen löytää Astra 1.8 GT:stä tai sport:sta ja kaikista 2.0 Astra malleista jos sen joutuu vaihtamaan
Jos jollain tulee mieleen jotain mitä unohtu niin saa korjata, mut tollasia mulla tuli vastaavassa tekniikan vaihdossa eteen...
Jos niin on niin vaihdettavaa rojua on seuraavasti:
-mylly täydellisenä apulaitteineen
-ecu
-johtosarja myllyltä > ecu:lle
-johtosarja myllyltä > akun viereen pistokkeelle
-luistoneston ja ABS kamat johtosarjoineen (ellei niitä ole jo sun autossa)
-taka akselin alle/takapuolelle toinen GSI kallistuksen vakaaja
*moniura hihna rojut on modifiointi kelpoisia ellei halua vaihtaa laturia ja ohjaustehostimen pumppua
*johtosarjojen liittimet ei välttämättä passaa yksiin keskenään akun ja ecu:n päässä johtosarjaa, niitä voi joutua modifioimaan kans
*takanahan siinä on jo levyt niin niissä säästyy prosentteja
*laatikkoa ei tarvii vaihtaa välttämättä ellet itse niin halua
*etu jarrut siinä on jo samat kuin GSI:ssä joten niitä ei tarvii vaihtaa
*etu kallistuksen vakaajasta en oo 100 varma mikä sulla siinon, mut sen löytää Astra 1.8 GT:stä tai sport:sta ja kaikista 2.0 Astra malleista jos sen joutuu vaihtamaan
Jos jollain tulee mieleen jotain mitä unohtu niin saa korjata, mut tollasia mulla tuli vastaavassa tekniikan vaihdossa eteen...
myy mulle kaikki boksit mitä siin c18xe ssä on ..... jani.kone@suomi24.fi tai 0415306225 omassa astras vähän sähköis parantamisen varaa!!!
Mulla on jo valmiina ABS kilkkeet ja GSi kallistuksen vakaimet kiinni autossa.Toi projekti vaikuttaa aika kovalta siltikin.Astra meni eilen huoltoon kun kaveri lupasi tehdä homman järkevään hintaan.Oli mennyt kaks pako ja kaks imuventtiiliä.Jakohihna oli kulunut ja se meni samalla vaihtoon.Autossa on jo nyt saman verran tehoja ellei jopa enemmän kuin C20XE tekniikalta irtois.Mutta jotenkin tuntuu että loppuu tosta vakiolootasta välitykset.Onko mahdollista liittää tohon tekniikkaan GSi:n lootaa?Jos on niin onko haittoja?Kytkin kyllä kestää se on varma..
Joo kyllä se on täysin vaihtokelpoinen.Diitmar kirjoitti: Onko mahdollista liittää tohon tekniikkaan GSi:n lootaa?
F20 aski on pikkasen parempaa tekoa kuin se sun F18.
Search:lla vois löytää jotain noiden askien eroista, jotain olen kuullut että F20 rattaat on jämerämpää tekoa (huomaa jo omilla silmillä sen eron) ja välyksetkin ois huomattavasti pienemmät kuin F18 askissa.
Astra GSI:tä 16V on ollut F20 askilla 91-93 ja 94-97 F18 askilla.
Mulla on itellä C20XE:n perässä F18 aski.
Mut viisammat tarkentaa tietoja jos jossain meni metsään...