DIN-kokoinen soitin C-Vectraan
DIN-kokoinen soitin C-Vectraan
Elikä tarkoituksena olisi vaihtaa C-Vectraan DIN-kokoinen mp3-soitin. Ongelmana on että alkuperäinen soitin "epämääräisen" muotoinen ja iso joten suoraan samaan paikkaan ei saa normaalikokoista soitinta. Olen kuitenkin joskus nähnyt kuvan sovituskappaleesta, jolla tähän saa DIN-kokoisen soittimen. Olisiko kenelläkään kokemuksia tai tietoa tästä? paljonkohan kyseinen palikka maksaa?
-
tuomaspitkanen
- 'Admiral'

Kannattaa katella/kysellä tarkkaan mankkaa valittaessa jos haluaa välttämättä rattinapit toimimaan. Itsellä VDO Daytonin 4203 ja ei saa nappeja toimimaan. Ymmärtääkseni nuo napit saa toimimaan vain ja ainoastaan VDO:n soittimista (ja vain harvoissa VDO Daytonin soittimissa). Toisaalta hyvin harvoin tuli aiemmin käytettyä rattinäppäimiä vanhan mankan aikaan, joten menetys ei ollut hirmuinenH3rm4ri kirjoitti:Kiitoksia. Täytyy varmaan mennä metroautosta kyseleen.. alkuperäinen soitinhan on vdo ja olen ajatellut vdodaytonin soittimen ostaa niin hyvällä säkällä rattinapit saattas jopa toimia jo valmiiks
-Tumppi-
jahas. ei niillä napeilla oikeastaan mitään väliä oo.. ite oon kattellu VDO Dayton 4403 - soitinta (ilmeisesti sama kuin 4203 mutta eri väri). minkäslaisia kikkailuja noihin nopeusnäyttöihin ym. tarvitaan? onko tarvittu jotain johtoja lisää? olisko tumpilla tietoo sovituspalikan hinnasta c-vectraan?
-
tuomaspitkanen
- 'Admiral'

Ainakin omega b2:ssa soitin osaa näyttää nopeuden suoraan johtuen ilmeisesti sähköisestä nopeusmittarista tms (?).. Ja tuolla säätämisellä tarkotin sitä, että soitin pitää kalibroida näyttämään oikeata nopeutta (ajamalla ensin 0 km/h ja sitten 50 km/h). Tuossa kalibroinnissa "huijaamalla" voi säätää soittimen näyttämään todellista nopeutta (siis mitä tienvarsien nopeusnäytöt kertoo). Mitään johtoa tuohon kikkailuun ei siis tarvitaH3rm4ri kirjoitti:jahas. ei niillä napeilla oikeastaan mitään väliä oo.. ite oon kattellu VDO Dayton 4403 - soitinta (ilmeisesti sama kuin 4203 mutta eri väri). minkäslaisia kikkailuja noihin nopeusnäyttöihin ym. tarvitaan? onko tarvittu jotain johtoja lisää? olisko tumpilla tietoo sovituspalikan hinnasta c-vectraan?
Muutenkin omegaan meni suoraan heittämällä vdo daytonin soitin kiinni; johdot sopivat suoraan eikä tarvinnu mitään välikappaleita tms.. Soivtuskappale tietysti din kakkosesta diniksi. Siinä ainut lisäinvestointi.
EDIT: Ja sovituskappale maksoi omegaan (b2) metroautossa ~35€. Kupongit mukaan ja kyselemään
-Tumppi-