DIN-kokoinen soitin C-Vectraan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
H3rm4ri
'Kapitän'
'Kapitän'

DIN-kokoinen soitin C-Vectraan

Viesti Kirjoittaja H3rm4ri »

Elikä tarkoituksena olisi vaihtaa C-Vectraan DIN-kokoinen mp3-soitin. Ongelmana on että alkuperäinen soitin "epämääräisen" muotoinen ja iso joten suoraan samaan paikkaan ei saa normaalikokoista soitinta. Olen kuitenkin joskus nähnyt kuvan sovituskappaleesta, jolla tähän saa DIN-kokoisen soittimen. Olisiko kenelläkään kokemuksia tai tietoa tästä? paljonkohan kyseinen palikka maksaa?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Merkkiliikkeestä saa siihen sopivan palan.
On kuulemma tarpeeksi kallis...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
H3rm4ri
'Kapitän'
'Kapitän'

paljonkohan tämä sopivan kallis olisi :roll:
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Kun itse kysyin omegaan niin oli 70e. Jossain on minun aloittama topic jossa tätä vastaavaa kysyin ja joku siihen heittikin jonkun linkin saksanmaalle josta sai halvalla vastaavia sovitekappaleita. Lisäksi vielä semmoisia johtosarjoja joilla saa soittimet toimimaan alkup. rattipainikkeilla.
H3rm4ri
'Kapitän'
'Kapitän'

Kiitoksia. Täytyy varmaan mennä metroautosta kyseleen.. alkuperäinen soitinhan on vdo ja olen ajatellut vdodaytonin soittimen ostaa niin hyvällä säkällä rattinapit saattas jopa toimia jo valmiiks :D
tuomaspitkanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tuomaspitkanen »

H3rm4ri kirjoitti:Kiitoksia. Täytyy varmaan mennä metroautosta kyseleen.. alkuperäinen soitinhan on vdo ja olen ajatellut vdodaytonin soittimen ostaa niin hyvällä säkällä rattinapit saattas jopa toimia jo valmiiks :D
Kannattaa katella/kysellä tarkkaan mankkaa valittaessa jos haluaa välttämättä rattinapit toimimaan. Itsellä VDO Daytonin 4203 ja ei saa nappeja toimimaan. Ymmärtääkseni nuo napit saa toimimaan vain ja ainoastaan VDO:n soittimista (ja vain harvoissa VDO Daytonin soittimissa). Toisaalta hyvin harvoin tuli aiemmin käytettyä rattinäppäimiä vanhan mankan aikaan, joten menetys ei ollut hirmuinen :) Ja kaiken kaikkiaan VDO Daytonin soitin on ollut loistava, saa esimerkiksi näyttämään (pienellä kikkailulla ja säädöllä) todellisen nopeuden jne.. Suosittelen!

-Tumppi-
H3rm4ri
'Kapitän'
'Kapitän'

jahas. ei niillä napeilla oikeastaan mitään väliä oo.. ite oon kattellu VDO Dayton 4403 - soitinta (ilmeisesti sama kuin 4203 mutta eri väri). minkäslaisia kikkailuja noihin nopeusnäyttöihin ym. tarvitaan? onko tarvittu jotain johtoja lisää? olisko tumpilla tietoo sovituspalikan hinnasta c-vectraan?
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Noista napeista..
en ole niillä säätänyt ratiota pitkään aikaan, harvemmin ollu nii-inn tiukkaa tilannetta :P
Vois hommata kyl paremman soittimen ja samalla viskata sillä vanhalla ratillakin vesilintua..
Onhan se nahkaratti, mut eikös puuratti oo se 'next step' :lol:
tuomaspitkanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tuomaspitkanen »

H3rm4ri kirjoitti:jahas. ei niillä napeilla oikeastaan mitään väliä oo.. ite oon kattellu VDO Dayton 4403 - soitinta (ilmeisesti sama kuin 4203 mutta eri väri). minkäslaisia kikkailuja noihin nopeusnäyttöihin ym. tarvitaan? onko tarvittu jotain johtoja lisää? olisko tumpilla tietoo sovituspalikan hinnasta c-vectraan?
Ainakin omega b2:ssa soitin osaa näyttää nopeuden suoraan johtuen ilmeisesti sähköisestä nopeusmittarista tms (?).. Ja tuolla säätämisellä tarkotin sitä, että soitin pitää kalibroida näyttämään oikeata nopeutta (ajamalla ensin 0 km/h ja sitten 50 km/h). Tuossa kalibroinnissa "huijaamalla" voi säätää soittimen näyttämään todellista nopeutta (siis mitä tienvarsien nopeusnäytöt kertoo). Mitään johtoa tuohon kikkailuun ei siis tarvita :D
Muutenkin omegaan meni suoraan heittämällä vdo daytonin soitin kiinni; johdot sopivat suoraan eikä tarvinnu mitään välikappaleita tms.. Soivtuskappale tietysti din kakkosesta diniksi. Siinä ainut lisäinvestointi.

EDIT: Ja sovituskappale maksoi omegaan (b2) metroautossa ~35€. Kupongit mukaan ja kyselemään :)

-Tumppi-
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Blaupunktilta löytyy myös paljon noita sovitekappaleita (tupladinistä tavalliseksi) eri autoihin.
Vastaa Viestiin