Aivan!! Itsellä omin rahoin hankittu auto..On 2002-12-11 17:56, manta3000 wrote:
Isi leasing sucks
Mikä ekaksi autoksi?
-
kadett2.0i
- 'Senator'

mä oon samaa mieltä asiasta...en alkas selittää mitään "hei iskä en mä tarttee mitään sun lahjojas...ku mä oon an independent man!!!"On 2002-12-11 22:46, kadett2.0i wrote:
Onhan se noinkin. Mutta toisaalta, jos isi tulis sanoon että mennääs autokauppaan ostaan sulle auto, niin en kyllä laittais vastaan.
toi isi-liisinki sux -meininki taitaa olla vähän katkeraa tilitystä...kyllähän se helposti panee harmittamaan jos toinen saa hienomman ja kalliimman raatamatta niska limassa, mutta se on tätä 'laiffii'. ittekin huomaa yleensä kiroavan "pappa betalaria" ja "isiliisinkiä" sitä enemmän mitä hienommalla ja kalliimmalla autolla joku nuori jannu ajelee ohi
*** palaan vielä vanhempaan replyyn***
No, onneksi tämä herra oli ostanut auton Suomesta autoliikkeen maahantuomana, ja myyjä ei autoa myydessään ollut kertonut tietystikään mitään em. asiasta, koska tämä oli ensimmäinen tälläinen tapaus. No ukko päätti vaatia autoliikettä panemaan autonsa kuntoon ja pojathan laittoivat (ihme kyllä!) auton kiltisti kilpikuntoon ja maksoivat
hiljaa uuden auton veron! Että sillai...-ei mennyt edes käräjille, että olisi saatu ennakkotapaus. Hällä oli onnea, mutta entäs ne jotka ovat itse tuoneet auton Saksasta? Taitaa olla aika hiljaista...-tällainen on oikeusvaltio Suomi, meillä on oikeus maksaa vitusti erilaisia veroja ja vielä kahteen kertaan! Eli ei tuo Saksanmaa tosiaan ole mikään taivas! mielenkiintoiseksi asian tekee se, että en ole ko. asiasta nähnyt yhdenkään tiedoitusvälineen vielä pitävän meteliä!
Kiinnostaisi vaan että mitenkähän totta tää tarina mahtaa olla?
Mun käsittääkseni jos autossa menee rosentit yli, sulle langetetaan verot maksuun niin sitä ei todellakaan saa suomenkilpiin enää sitä autoa. Sille pitäisi teettää kolaritestit jne. Tunnen nimittäin yhen häiskän jonka autolle näin kävi (tai siis katsastus keskeytettiin kun huomattiin että osia on vaihdettu yli 50% mutta sama asia), ja ei puhettakaan että enää kilpiin vaikka sen satkun veroja maksokin.. osina lähti myyntiin
Eli mahtoko olla essonbaarijuttuja taas kerran
<font size=-1>[ This Message was edited by: Split on 2002-12-12 08:35 ]</font>
No, onneksi tämä herra oli ostanut auton Suomesta autoliikkeen maahantuomana, ja myyjä ei autoa myydessään ollut kertonut tietystikään mitään em. asiasta, koska tämä oli ensimmäinen tälläinen tapaus. No ukko päätti vaatia autoliikettä panemaan autonsa kuntoon ja pojathan laittoivat (ihme kyllä!) auton kiltisti kilpikuntoon ja maksoivat
hiljaa uuden auton veron! Että sillai...-ei mennyt edes käräjille, että olisi saatu ennakkotapaus. Hällä oli onnea, mutta entäs ne jotka ovat itse tuoneet auton Saksasta? Taitaa olla aika hiljaista...-tällainen on oikeusvaltio Suomi, meillä on oikeus maksaa vitusti erilaisia veroja ja vielä kahteen kertaan! Eli ei tuo Saksanmaa tosiaan ole mikään taivas! mielenkiintoiseksi asian tekee se, että en ole ko. asiasta nähnyt yhdenkään tiedoitusvälineen vielä pitävän meteliä!
Kiinnostaisi vaan että mitenkähän totta tää tarina mahtaa olla?
Mun käsittääkseni jos autossa menee rosentit yli, sulle langetetaan verot maksuun niin sitä ei todellakaan saa suomenkilpiin enää sitä autoa. Sille pitäisi teettää kolaritestit jne. Tunnen nimittäin yhen häiskän jonka autolle näin kävi (tai siis katsastus keskeytettiin kun huomattiin että osia on vaihdettu yli 50% mutta sama asia), ja ei puhettakaan että enää kilpiin vaikka sen satkun veroja maksokin.. osina lähti myyntiin
Eli mahtoko olla essonbaarijuttuja taas kerran
<font size=-1>[ This Message was edited by: Split on 2002-12-12 08:35 ]</font>
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Jep, kyl tää on ihan tositarina. Työskentelen ite autokaupan parissa ja tää juttu on kiertäny pikkasen niinkun insaidina nyt tässä parisen kuukautta. Eipä oo hirveesti hiiskuttu, mutta kyllä ainakin meidän liikkeessä (mikäli tuontiautoja) tulee, niin kerrotaan ihan jokaiselle asiakkaalle, että millaisesta verotuskäytännöstä vahinkotapauksissa tuontiautojen osalta on kysymys. Ja muuten noi prosentit on 33, eli kerpele vielä alimmat mahdolliset!
En olisi muuten lähtenyt tälläistä tänne kirjotteleen, mut kun ketuttaa toi kun ihmiset vauhkoo kokoajan, et autoliikkeet on kusessa kun Keski-Eurooppaan on avautunut käytettyjen autojen "mekka", ja et se on suomalaiselle taivas mennä ostaan autoo! No ei todellakaan ole, ja sen voin sanoa, et kun tuontiautoja aletaan tarjoomaan vaihdossa, niin ne hyvityshinnat tulevat olemaan pomminvarmasti radikaalisti erilaisia kuin alkuperäisten suomiautojen!
En olisi muuten lähtenyt tälläistä tänne kirjotteleen, mut kun ketuttaa toi kun ihmiset vauhkoo kokoajan, et autoliikkeet on kusessa kun Keski-Eurooppaan on avautunut käytettyjen autojen "mekka", ja et se on suomalaiselle taivas mennä ostaan autoo! No ei todellakaan ole, ja sen voin sanoa, et kun tuontiautoja aletaan tarjoomaan vaihdossa, niin ne hyvityshinnat tulevat olemaan pomminvarmasti radikaalisti erilaisia kuin alkuperäisten suomiautojen!
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Karkeasti tuontitavaran plussat ja miinukset:
+valikoiman runsaus
+autojen varustelu (jota verotus syrjii)
+harvinaiset mallit (joita verotus syrjii)
+vähäiset km-määrät (kyseenalaisia)
-autojen tausta
-kilometrimäärät kyseenalaisia
-autokanta ei nuorene vanhoilla mersuilla
-yleisen markkinahinnan määrittely
(johon veron suuruus perustuu)
-osienvaihtotapauksissa langetettava täysi uuden auton autovero, vaikka veroa on jo maksettu käytettynä maahan tuodusta autosta!
-varaosien/mallien eroavaisuudet
-talvivarustelu
-katsastusvalmius ts. sivuvilkkujen asentaminen jne. täysin tarpeeton
ELI PALJON HIOMISTA KAIPAA TÄMÄ MEIDÄN NYKYINEN VEROTUSKÄYTÄNTÖMME VIELÄKIN! AINOA KEINO, MILLÄ SUOMEN AUTOKANTA SAADAAN NUORENEMAAN JA TÄTÄ KAUTTA TULEVAISUUDESSA TERVETTÄ/HYVÄÄ KÄYTETTYÄ AUTOA KOTIMARKKINOILLE ON LASKEA UUSIEN AUTOJEN VEROA JA NOPEASTI, TÄHÄN ASIAAN TÄYTYY SAADA MUUTOS JA NOPEASTI!
+valikoiman runsaus
+autojen varustelu (jota verotus syrjii)
+harvinaiset mallit (joita verotus syrjii)
+vähäiset km-määrät (kyseenalaisia)
-autojen tausta
-kilometrimäärät kyseenalaisia
-autokanta ei nuorene vanhoilla mersuilla
-yleisen markkinahinnan määrittely
(johon veron suuruus perustuu)
-osienvaihtotapauksissa langetettava täysi uuden auton autovero, vaikka veroa on jo maksettu käytettynä maahan tuodusta autosta!
-varaosien/mallien eroavaisuudet
-talvivarustelu
-katsastusvalmius ts. sivuvilkkujen asentaminen jne. täysin tarpeeton
ELI PALJON HIOMISTA KAIPAA TÄMÄ MEIDÄN NYKYINEN VEROTUSKÄYTÄNTÖMME VIELÄKIN! AINOA KEINO, MILLÄ SUOMEN AUTOKANTA SAADAAN NUORENEMAAN JA TÄTÄ KAUTTA TULEVAISUUDESSA TERVETTÄ/HYVÄÄ KÄYTETTYÄ AUTOA KOTIMARKKINOILLE ON LASKEA UUSIEN AUTOJEN VEROA JA NOPEASTI, TÄHÄN ASIAAN TÄYTYY SAADA MUUTOS JA NOPEASTI!
En ihan jaksa uskoa että asia on näin siinä tapauksessa että autosta on maksettu verot. Alkujaanhan tuo alempi raja koski muuttoautona tuotuja autoja, jotka olivat saaneet verohelpotuksen Suomeen tuotaessa.On 2002-12-12 09:20, opelprofessional wrote:
Jos taas tuo auton käytettynä maahan ja maksaa siitä verot, niin silloin rajan pitäisi olla sama kuin uutenakin verotetuilla autoilla. Jos raja ylittyy ja vouti rupeaa karhuamaan saataviaan, niin asia pitäisi ratkaista oikeudessa. Käytettynä tuotujen autojen verotus ei saanut olla syrjivää Suomesta ostettuun autoon nähden, ja jos käytetettynä verotetulle autolle tulee ylimääräisiä rasitteita tiukempien prosenttirajojen muodossa niin käytäntö on yksiselitteisesti ey-tuomioistuimen päätöksen vastainen.
Mitä tuossa taas joku aiemmin sanoi siitä, että pelkkä verojen maksaminen moisessa tapauksessa ei riittäisi, vaan auton pitäisi täyttää myös uudet kolariturvallisuusvaatimukset (eli tehdä törmäystestit jne) ja päästövaatimukset, niin se ei pidä paikkaansa. Näin käy siinä tapauksessa että autoon vaihdetaan yli 50 % osista, jolloin katsotaan että kyseessä on rakennettu auto, eli uusi auto. Tuo alempi raja on ainoastaan veroraja, jos sen ylittää niin auton identiteetti ei vielä muutu vaan asiasta pitäisi selvitä rahalla.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mun oma mielipiteeni isi leasingist on, et siin ei jannu opi koskaan arvostaa sitä pirssii mil ajaa jos sihen ei oo tarvinnu itte "raataa", ite oon "tyytyväinen" ku porukat ei suostu maksaa mun autoo, oppii arvostamaan sitä eikä sit tuu varmaan pahemmin leikittyykkän sen kans. Mitä mielt ootte b mantast ekaks autox?
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

No älä usko jos et halua! Mut kyseinen äijä oli saanut sairaan raivarin (tietty) ja sanonut vaan liikkeen pojille, et auto kuntoon ja äkkiä, hän kun ei tehnyt romulla mitään pihassaan eikä halunnut mitään kertakorvausta vakuutusyhtiöltä. No, autoliike ymmärsi olevansa velvollinen maksamaan autoveron asiakkaan puolesta, koska olisi joka tapauksessa hävinnyt jutun oikeudessa, koska myyjä ei ollut asiakkaallle kertonut, että mikäli tämä kolaroi auton voi käydä em. tavalla ja että autolle voidaan määrätä uuden auton autovero.
Sitä tuossa harmittelinkin aiemmin, että äijä ei haastanut liikettä oikeuteen -olisi siis edes saatu ennakkotapaus!
Musta on ihan samantekevää, että minkä prosenttirajan jälkeen käytettynä maahantuodulle ja verotetulle autolle voidaan määrätä uuden auton vero! Se on väärin joka tapauksessa!! Onhan autoa verotettu jo kertaalleen maahan tuotaessa. Mutta tälläinen on Suomen maa. Ja mä en tosiaan kijottais tänne mitään, minkä en tietäis olevan totta!
Sitä tuossa harmittelinkin aiemmin, että äijä ei haastanut liikettä oikeuteen -olisi siis edes saatu ennakkotapaus!
Musta on ihan samantekevää, että minkä prosenttirajan jälkeen käytettynä maahantuodulle ja verotetulle autolle voidaan määrätä uuden auton vero! Se on väärin joka tapauksessa!! Onhan autoa verotettu jo kertaalleen maahan tuotaessa. Mutta tälläinen on Suomen maa. Ja mä en tosiaan kijottais tänne mitään, minkä en tietäis olevan totta!
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Ja se veroraja on tuo 33%, voi vaan miettiä miten helposti tuo ylittyy, kun aletaan vaihtaa airbageja, puskureita, peltiä ja muuta mukavaa! Toi autoliike oli joku keskisuomalainen firma, ja ne oli tuonu noita saksan autoja maahan ja myivät sitten ite "avaimet-käteen" -periaatteella, eli verot sun muut kulut maksettuna ja auto liikenteeseen katsastettuna.
Asiakas oli vaan sanonu, et häntä ei kiinnosta ketä ne verot maksaa -hän ei niitä maksa, koska hän on ostanut auton liikkeestä verot maksettuna, ja mikäli vakuutusyhtiö ei lunasta, niin hän ottaa kertakorvauksen ja korjauttaa sillä auton ja katastaa sen ja sittenpähän liike kiltisti maksoi, kun tajusivat oman mokansa. Elikkä ei oltu kerrottu (TIEDETTY) asiakkaalle, että näin voi käydä. En mä jaksais tästä asiasta hirveesti vauhkota, mut keskustelua mediassa tästä kyllä seuraisin mieluusti! Oon meinaan nähnyt muutaman senverran suuren herran autokaupan/rahoituksen/vakuutuksien parista vetäneen kahvit kunnolla rinnuksille, kun ovat asiasta kuulleet!
Asiakas oli vaan sanonu, et häntä ei kiinnosta ketä ne verot maksaa -hän ei niitä maksa, koska hän on ostanut auton liikkeestä verot maksettuna, ja mikäli vakuutusyhtiö ei lunasta, niin hän ottaa kertakorvauksen ja korjauttaa sillä auton ja katastaa sen ja sittenpähän liike kiltisti maksoi, kun tajusivat oman mokansa. Elikkä ei oltu kerrottu (TIEDETTY) asiakkaalle, että näin voi käydä. En mä jaksais tästä asiasta hirveesti vauhkota, mut keskustelua mediassa tästä kyllä seuraisin mieluusti! Oon meinaan nähnyt muutaman senverran suuren herran autokaupan/rahoituksen/vakuutuksien parista vetäneen kahvit kunnolla rinnuksille, kun ovat asiasta kuulleet!
-
JoreTuning
- 'Admiral'

Itsekin tulee välillä ajateltua, että mistä porukka vetää tota rahaa, kun autot ja varusteet on vimosen päälle. Nykyisellään vastaus on useasti se, että kaveri on vaan saanut duunia hyvin maksavasta työpaikasta ja ostanut niillä rahoilla sen auton. Silti vaikka kuinka yrittää selittää, että itse on maksanut auton omilla tienesteillään niin haukutaan isileasingiksi tai vastaavaksi.On 2002-12-12 01:42, Veeksi wrote:
...ittekin huomaa yleensä kiroavan "pappa betalaria" ja "isiliisinkiä" sitä enemmän mitä hienommalla ja kalliimmalla autolla joku nuori jannu ajelee ohi. sit nauran omalle katkeruudelleni.
Huomaan myös itse kiroavani välillä tuttujani jotka ajelee isiliisingeillä, ne ei oikeesti ymmärrä paljonko autoilu ja autot maksaa jne. isi kun maksaa kaiken, ilman että on minkäänlaista vastuuta tms.
Pakko myöntää, että itse olen onnellisessa asemassa siinä mielessä, että meillä kaikki autot on perheyrityksemme omistuksessa ja siis luonnollisesti firma maksaa huollot, korjaukset ja muut kulut.
Vaan itsepä olen mukana pyörittämässä firmaa, tehdään pitkiä päiviä ja raadetaan tarpeen vaatiessa, että on sitten varaa pitää rahaa nieleviä autoja.
Pakko myöntää, että itse olen onnellisessa asemassa siinä mielessä, että meillä kaikki autot on perheyrityksemme omistuksessa ja siis luonnollisesti firma maksaa huollot, korjaukset ja muut kulut.
Vaan itsepä olen mukana pyörittämässä firmaa, tehdään pitkiä päiviä ja raadetaan tarpeen vaatiessa, että on sitten varaa pitää rahaa nieleviä autoja.
-
TriggerFinger
- 'Kadett'

Vinkki: hommatkaa sitten kunnon vakuutukset niihin ensimmäisiinkin autoihin ettei vuosien säästäminen mene hukkaan jos joku tulee päälle tai muuten vaan piruilee. Itse suosittelen asiantuntijakaverin mukaanottoa kun ensimmäistä autoa ostaa, oli merkki sitten mikä hyvänsä. Autokuume kun vaivaa niin sitä tulee aika sokeaksi eikä välitä pikkuvioista koeajolla.